Herr Astra a Madame 307 után
Szöveges ítélet
Az előző céges autóm (Peugeot 307) után ültem át az Astrába. 4000 km volt benne, tettem bele már 4000-et azóta.
A két kocsi között ég és föld a különbség, teljesen más karakterrel bírnak. A P307 próbált kényelmes lenni, de olyan volt mintha kocsonyában ültem volna, nem éreztem benne az utat. Lehet, hogy megóvott volna a csúszásoktól és a balesetektől, de az Astrát sokkal inkább magaménak éreztem.
Tárolós könyöklő is járt hozzá, ez nekem sokkal több kényelmet jelent, mint bármilyen puha rugózás.
Az Astra sterilebbnek hatott, kevesebb gomb, keményebb rugózás, alacsonyabb vezetői pozíció, keményebb ülés. Olyan ´egybe van´ feeling, valahogy olyan érzésem volt hogy nem akar benne majd elromlani semmi. A sebességérzet közelebb volt a valósághoz mint a P307 esetében, mert a francia kocsiban 20-30%-al kevesebbnek éreztem a sebességet, kifejezetten csendes volt és puha rugózású. Az Astra érzékelhetően hangosabb, főleg autópályatempónál, de városban se mentem vele gyorsabban a kelleténél, mert éreztem hogy mennyi az annyi.
Kormányzása és rugózása közvetlen, nem dőlöngél se a gyors sávváltásnál, se a gyorsan vett kanyarokban. Érezni a kormányon az út barázdáit, de tényleg csak a kormányon, az utasok és a csomagok nem ugrálnak.
Az 1.6-os motor szerintem elég halovány, 2500 rpm alatt nem nagyon volt hajlandó gyorsulni. Efelett persze már zabálta a benzint és hangos is volt. 1500 rpm-ig szó szerint dadogott. Szerintem az 1.7-es dízellel sokkal jobb választás (na persze jóval drágább is).
A fedélzeti ´számítógép´ képességei messze alulmúlták a számára biztosított LCD felületet. A pillanatnyi és/vagy átlagfogyasztás mérése valszeg pont azért maradt ki, nehogy a vezető sokkot kapjon vezetés közben. Van benne valami stopperszerű menüpont (aminek nem sok értelmét látom)... oszt ennyi..
A gyári CD-s rádió sokkal jobb az Astrában mint a P307-ben, mind a vételi képesség, mind a hangminőség egy más dimenziót képvisel.
A váltó is nagyságrendekkel jobb az Opelben.. a 4000 km alatt talán egyszer váltottam félre, azt is a fáradtságnak tudom be. Ez is a már említett ´egybe van´ érzést biztosítja, oda megy ahova akarom rakni, és ´klutty´ bent is van. Gyorsan és pontosan lehet váltani vele. A rükvercet se keverem az 1-essel, mert egy joystickszerű gombot kell megnyomni hozzá. De mivel nagyon rövidek a fokozatok, nekem hiányzott egy 6-ik sebesség.. a motor majdnem 3000-et forgott csak 100km/h-nál, főként ebből ered a magas fogyasztás és zaj.
A fék hatékony, de nagyon rövid úton fog... párszáz km alatt lehetett megszokni.
A csomagtere kategóriás átlagméretű. Annyi hiányzott belőle a P307-hez képest, hogy nincsenek külön tárolórekeszek benne, minden csomag ömlesztve egy helyre kerül.
Összességében az Astra sokkal szimpatikusabb volt, mint a P307. Egy dízelmotor kellett volna bele, és mindenre 9/10-est kapna.. akkor talán privát autóként is vennék egy ilyet.
Hibalista
- Semmi nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 307 1.6 HDI | Következő autója? | Ford Mondeo TDCI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
