gazdaságos családi autó
Szöveges ítélet
Egy alacsony fogyasztású, jól felszerelt, és megfizethető kombi autót kerestem, dízel motorral. A Xenon világítás és a navigáció feltétel volt. Ezen kívül nem veszek dízel autót 6 sebességes váltó nélkül. A büdzsét valahol 3 millió forint alatt határoztam meg, valamint a max. 4 éves kort. Európai gyártású autót kerestem, mert jobb az alkatrész ellátottság. Az olasz autókat teljesen kizártam, a franciáknál viszont azt tapasztaltam, hogy ugyanannyiért német autót is kaphatok (Ford, Opel). Mivel itthon nem találtam megfelelő felszereltségű, és állapotú kocsit, elkezdtem a mobile.de honlapot böngészni. 2012-ben még nem fért volna bele a keretbe egy Euro 5-ös motor, ezért a regisztrációs adót is figyelembe kellett vennem.
Így találtam rá az 1.3 CDTI Astra H-ra. Persze első látásra nem tűnik soknak a 90 LE/200 Nm, de nem szálguldozni akartam, hanem országúton és autópályán szerettem volna gazdaságosan autózni.
Végül valamennyivel 9.000 Euró alatt találtam egy jól felszerelt Astra H Caravan-t, 110.000 km-rel, Opelnél vezetett szervizkönyvvel - amiről később kiderült, hogy nagy jelentősége van.
Akkoriban még gyakrabban jártam hosszú utakon, és nagyon jól esett az 5,8-6,2 l-es átlagfogyasztás, miközben ugyanúgy közlekedtem, mint előtte egy Citroen C4 (5 sebességes) 1.6 HDI-val, amely 6,8-7,0 l-t fogyasztott.
Sajnos hamarosan észrevettem, hogy ötödik és főleg hatodik sebességben a váltó búg és terhelés váltásnál a váltókar jelentősen bemozdul. Utána néztem a jelenségnek a neten és kiderült, hogy ennek a váltónak van egy ilyen tipushibája, és érdemes minél előbb orvosoltatni, nehogy nagyobb baj legyen (törött váltóház, stb.). Szerencsére az Opel kint Németországban nagyon készséges volt és 80% költség átvállalás mellett kicserélte a komplett váltót. A következő kötelező szervizre már Magyarországon vittem az autót, amely 120ezer km-nél volt esedékes. Sajnos kb. 123ezer km-nél az autópályán elszakadt a vezérmű lánc, ami miatt tréleren kellett visszavinni a szervizbe a kocsit. Ismételten nagyon gáláns módon az Opel magára vállalta a költségek nagyobb részét (90%-ot). Ezután került családi használatba az autó, ahol 135ezer kilométernél elkezdett folyni az olaj a turbóból. Mivel itt is csak a költségek egy részét kellett fizetni, kicseréltettük az Opel márkaszervizben. Azóta 20ezer kilométert tettem meg vele, sokat autópályán és országúton, de két izzító gyertyán, a két első stabilizátor gömbfejen és a féktárcsákon kívül más alkatrészt nem kellett cserélni - az olajcserén felül.
Nagyon tetszett az Opel tisztességes hozzáállása, amivel dijazták, hogy az autót mindig Opel szakszervizben javították. Ezért is vittem el továbbra is Opel szervizbe, ráadásul összehasonlítottam a munkadíjakat több független szervizzel, és egyáltalán nem került többe a munka.
Életem során már sokféle gépkocsit használtam, felső kategóriás luxus autókat is. Ez az Opel Astra ár/érték arányban nagyon jó helyezést ér el nálam. Egy ilyen kategóriás, hasonlóan felszerelt VW, Skoda, vagy Seat legalább 750e Ft-tal kerül többe. A Fordnak ebben az évjáratban csak a 2,0 l-es motorja elég megbízható és hatsebességes váltóval szerelt. Természetesen egy 1.6-os 105 LE-s VW konszern TDI több, mint fél literrel is kevesebbet fogyaszthat 100 km-en, de a legtöbb itt is ötsebességes manuális váltóval szerelt. Ez pedig autópályás közlekedésnél nem előnyös.
Fél évig használtam egy 110 LE-s 1.7 CDTI Astrát is, amelynek fogyasztása kb. fél literrel több volt, és menetteljesítményben óriási különbséget nem éreztem. Azt el kell ismerni, hogy az 1.3-as motornál van egy jelentős turbólyuk 1.500 és 1.800 RPM között, de ha az ember hozzászokik, akkor ugyanolyan lendületesen lehet vele autózni, mint minden másik kategóriabeli járművel.
Az autó előnyei közé talán az is tartozik, hogy nagyon kedvező az éves casco biztosítása és az átírási illeték is.
Hibalista
- váltó csere: 250 Euro (15%), a többit az Opel vállalta, 3,5 évesen 120e km-nél - vezérműlánc szakadás: 165.000 Ft (10%) a többit az Opel vállalta, 3,5 évesen 123e km-nél - turbó csere: 89.000 Ft (20%), a többit az Opel vállalta, majdnem 4 évesen 135e km-nél - A váltó tipushiba, amit minden használtnál meg kell nézni! A többivel csak nem volt szerencsém...
Ide hordtam szervizbe
Opel Di-Fer Érd
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Multivan 2.5 TDI - 180 LE | Következő autója? | Astra J, Zafira Sport Tourer |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
