Fekete turbódízel Zafír
Szöveges ítélet
Használtan vettem, a neten találtunk rá. Csak annyit az autóról, hogy a jót könnyű megszokni.És ez a kocsi nagyon finomnak tűnik most. Az egyes csak megindításhoz kell, de a kettes már egy hátbarúgás. A dízel ketyegés nem zavaró, ami viszont furcsa volt, hogy a turbó fütyülése beszűrődik az utastérbe, ezért az első napokban a vároban állandóan azt néztem honnan szól a mentősziréna. A turbó fütyült. :)))
A külső nagyon ott van, a belső design pedig nekem nagyon begyere. Az index használatát szokni kell, de nem rossz. Az ülések és a multikormány isteni jó. A csomagtartója nagyobb mint gondoltam. A boardcomputer utólagos felprogramozása piripénz, és ahogy hallom a többi alkatrész sincs elrugaszkodva a valóságtól az árképzés területén. Nem sok rohangál ebből a típusból az utakon (szerencsére), és kellemesen csalódtam az fogyasztásában is (5,5 l/100km, vegyes használatban). Magam mögé beülve (186 cm vagyok) meglepően nagy a tér, mind lábnál, mind fejnél.
A családban mindenkinek tetszik, a 11 éves fiam már azt kérdezte, hogy mikor vezetheti ő is... :))
Ha lesz hosszabb távú tapasztalat, majd megírom. Addig is élvezem.
Ja és az asszony azt üzeni hogy neki is nagyon bejön ez a kocsi. És az Ő szava ebben a kérdésben (is) sorsdöntő. :)))
Most már elértem a 35 ezret a kocsiban, van egy-két új tapasztalat.
1. Belerakattam a tempomatot (32 ezer). Kellet hozzá egy négyjegyű kód a computerhez (indításgátlóhoz). Persze az autókereskedőtől ilyet nem kaptam ott, ahol használtan vettem. A szervíz 1 nap alatt 4 ezerért lekérte faxon Németországból, rajta a rádió kódjával is. Drága, de legalább megvan. A tempomat isteni, hosszú utakon az eddigi 5,5-5,2 lement 4,8-4,9 l/100 km-re.
2. A tempomat belerakása alig 1 óra, és a TECH-2 programozóval egyéb finomságokat is fel lehet programoztatni egyidőben (ablakmozgatás távirányítóról, BC, stb.)
3. Nagyon sok hasznos ötletet, tapasztalatot lehet találni a vezess.hu Astra H fórumján, érdemes a Népítélet mellett oda is átlesni.
47000 km-es update:
Az autó még mindig TELJESEN problémamentes. Az átlagfogyi (fele város, fele 4-es főút)továbbra is 5,5 l/100 km körül alakul. Leginkább a 110-130-as tempót szereti, a fogyasztása érdekes módon kevesebb a 2000-2500 rpm-nél, mint 1000-1500-nál.
A hátsó ülés ülőlapja (5 ajtós) kiszerelés után alig tehető vissza a helyére. Nem akart visszapattani, nem kis meló volt visszaimádkozni. Persze lehet (sőt biztos) hogy én voltam hozzá lúzer...
Gumicsere:
Egy készlet Pirelli gumi kb 90 ezer a kocsira. Hm....
Viszon belül nem érezni az elmúlt másfél évet, ugyanolyan állapotban van, mint amikor megvettem. Szuuuuper!!!
Hibalista
- Az elektromos ablakok felcsukás után "pattognak". Ez típushiba. Az ablaküveg a keretben ekkor találja meg a helyét, semmi más, nem kell komolyan venni.
- Másfél év alatt 2 db első tompított izzó csere. Aki még nem cserélt izzót H Astrában, annak üzenem, hogy nyugtatót vigyen magával, mert kelleni fog...
- 47 000 km-nél (időközi olajcsere közben, mert én nem bízok a 30 ezres olajcsere periódusban) enyhe olajfolyást fedeztem fel a blokk alján. Pálcán nem volt mérhető. Később megnézetem, nem vészes (ezt mondta a szerelő, de biztos ami biztos).
- Márkaszervíz árak (tanulságképp):
- - Motorolaj ( GM Synth 5W30) 5 liter 11678,- Ft
- - Olajszűrő 2629,- Ft
- - Levegőszűrő 3781,- Ft
- - Ellenőrzés 4680,- Ft
- Összesen 22768,- Ft
- (a 60.000-es vizsga ára)
- Ja, meg a kalaptartó jobb oldali "tengelye" (egy műanyag pöcök) egyszerűen kiesett a helyéről és eltűnt. Én meg lusta voltam megkeresni. Raktam bele egy méretben megfelelő műanyag pöcköt. Oszt műxik... :))
Ide hordtam szervizbe
Opel Olympia,Debrecen.
Korrekt. Időben, gyorsan dolgoznak, ott lehetsz a kocsi mellett. Profi szerelők, szerelőtanoncokkal felszerelve.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Carina E, Daewoo Tico, Trabi, Zsiga | Következő autója? | három évig nem gondolkodom rajta, még van másfél évem rá |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
