A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1,7 CDTI GTC 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ez nem Astra ... ez egy GTC!

Szöveges ítélet

2011-ben vásároltam az autót egy budapesti autókereskedésben, Belgiumból behozott példány. 2008-as évjáratú, ötsebességes 1,7-es diesel GTC (101 LE, 240 NM) elég jó felszereltséggel: ABS, digitklíma, 8 légzsák, tempomat csak hogy a legfontosabbakat említsem. Az autóban 32 000 km volt vásárláskor vélhetően valós km-rel, tekintettel arra, hogy a belseje tökéletesen gyári állapotban van: semmilyen kopás a kormányon, váltón, üléseken, küszöbökön, műszerfalon, ajtókon és még a szaga is új autó jellegű műanyag szag volt (de ma már minden megoldható akár lehet benne 100 ezer kilóméterrel is több, bár nem hinném, hogy egy cc. 3 milliós autónál megérné komolyan mahinálni, új kormány, új ülések, új váltó, új ajtóburkolatok, stb., de ki tudja). Alapvetően biztos, hogy sérült volt az autó, ez kiderült a festékvastagságmérés során (több helyen fényezték), de gyönyörű a fényezése, nagyon egyben van, nincsenek zörejek, nyekegések, csiszogások, meg hát említenem sem kell, hogy a belgáknál kicsit más színvonalon történik az autójavítás (lakatos munka, fényezés, stb.), még Mo-on a pénztelen emberek inkább kókányoltatják az autót, addig a belgának van elég pénze megfizetni a minőségi autójavítást). Szóval a vélhető sérülések ellenére nagyon egyben van az autó, így az ilyen jellegű aggodalmaim el is múltak. Továbbá 1 évig kölcsönautóként használtam már németből jött C vectrát, amelyről csak később mondták meg, hogy konkrétan totálisan fejre állt és az egész tetőrészt levágták, cserélték, majd festették, fényezték Münchenbe. Konrkétan szinte tesztelték nálam az autót, hogy észre veszek e bármit, de semmi ha szakszerűen, magas színvonalon van újra összerakva, akár tökéletes is lehet. Meglepődtem mikor megtudtam.
Szóval hozzám került a GTC, hogy miért Ő? Menthetetlenül beleszerettem a karosszéria vonalaiba, a design-ba, abba, hogy egyszerre sportos és elegáns, abba, hogy bármely szögből nézem szemet gyönyörködtető tudni illik a calibrához hasonlóan ennél a formavilág tervezésnél is jelen volt valaki a híres olasz pininfarina csapatból a német kockafejek mellett. Szoktam mondani, hogy ez a szerelem örök marad, minden reggel mikor beleülök újra lángra lobban. További nagy előnye a formának, hogy nagyon egyedi, nem keverhető össze semmivel és mivel meglepően kevés van belőle azért villognak a szemek. Kik nézik meg? az emberek 90%-a nem. Ez a 90% aki egyeltalán nincs kihegyezve az autókra, nekik csak használati eszköz. 5% az érzékenyebb réteg akinek odavillan a szeme és elismerést, tetszést ritkábban irigységet mutat. Majd van a maradék 5% autóbolond réteg, aki már más szemmel nézi (én is ide tartozom.). Szóval nem egy tűz piros ferrari azaz szemmágnes, de azért mindenképpen feltűnő egyinség. Az enyém egyedi fényezésű tenger-kék (nem is láttam még ilyet Mo-n, de még csak sima astrában sem), fényviszonyoktól függően, erős napfényben inkább zöldes-kék, szürkületben inkább mélykék, este pedig bizonyos szögből majdnem fekete (csak ne kelljen majd festetnem mert vicces lesz ezt a színt megtalálni, bár hiszek a kódokban). Érdekesen szép színe van. Ezt megspékeltem egy kis LLUMAR fóliával körbe sötétítve, elől mélykék LED pozíciófény, alufelnik, így kimondottan pofás jelenség lett belőle.

Műszaki szemmel vizsgálva: a motor tökéletesen autózható, a 101 LE és 240 NM bőven elég a magyar utakra (a fizikai állapotok és a szigorú sebességkorlátok szempontjából is). Megfelelően rugalmas, üzemi hőmérsékleten már kellemes járású, a viszonylag kis méretű karosszériából adódóan élvezhetően lehet vele gyorsítani is, de nem egy sportgép, egy kedvező fogyasztású diesel motor, ne várjunk azért csodákat (olyan GTC is van 2,0 turbo OPC). Nos, hidegindításkor valóban traktor hangja van, de ahogy többen írták 15-20 perc múlva teljesen elcsendesedik, magas fordulaton kimondottan csendes járásúvá válik. A megtett 22 000 km alatt az olajfogyasztás 0 volt, az üzemanyagfogyasztás computer szerint 6,3 liter (én azonban elég sokat használom városban, többet mint nem), de egy normál vegyeshasználat során kevesebb város (50 km/h), több országút (120 km/h), autópálya tempomattal (140 km/h) 52 literes tank 900 km-re elegendő (többszöri saját próba) ami 5,7 literes fogyasztást jelent. Ez szerintem tökéletes egy ekkora motortól, a 4,0 literes fogyasztást el kell felejteni egy 1700 cm-is motor esetében. Az 5 literes fogyasztású 1,6-os benzines és 3,0-es diesel autókról szóló tulajdonosi meséket én sem hiszem el. A váltót kimondottan szeretem, nagyon pontos, nagyon precíz vezetésű, olyan mint a vaj, nincs akadás, rángás, rezgés semmi. Én külön kedvelem is, hogy kis utakon kapcsolható, mert sportosabb feelinget ad. A kormány is hasonló a váltóhoz, precíz, pontos és ami nekem nagyon tetszik, hogy nagyon közvetlen, mindent visszaad az útról és az autó mozgásáról. (Kicsit vékonya kormánykerék, de felvarrható bőr kormányvédővel már nagyon spéci). Ehhez párosul a rendkívűl feszes futómű, melyet a 205/55/R16-os kerék egészít ki. Na ez a trió, közvetlen kormány, feszes futómű, 16-os kerék nagyon két oldalú dolog: nagy és élvezhető előnye, hogy szinte go-kart szerű pontossággal vezethető az autó, mely átlagos személyautón felüli élményt tud nyújtani kanyarokban, szerpentinen, stb. Hátránya, hogy minden visszajön az útról, a legutolsó kis repedést, gödröcskét is lehet érezni, vagy ahogy egyik ismerős mondta mellettem utazva, ezzel az autóval megmondod a pénzérméről, hogy fej vagy írás. Ez igazából kompromisszum kérdése, de pl. városban rossz úton, lassú sebességgel haladva elég kellemetlen tud lenni a sok döccenés, csatornafedő, macskakő, stb. Gondolkodtam én is a 17-es kerekeken de szerintem sem szabad rátenni, mert igaz, hogy nagyon látványos, de legalább annyira kényelmetlen is. A 16-os gyári kerkekkel kapcsolatban azért egy fontos megjegyzés: az emberek általában 13-14-15-ös méretekhez és azok áraihoz vannak hozzászokva. Azaz 10-17 ezer forintért szoktuk venni a gumit, na ebben a méretben és az optika miatt ajánlott peremvédős kivitelben a gyengébb márkák (BARUM, DAYTONA, KLÉBER, KORMORÁN) is 22 000 körül kezdődnek én HANKOOK gumit használok 27 000 Ft darabja. Szóval egy normális és minőségi gumiszett 120 000 Ft + szerelés. Azért ezt ne felejtsük el ha GTC-t szeretnénk. A négy tárcsafék elég hatásos, pontosan adagolható és ami a számomra legfurcsább, hogy nem igazán fárad, ellentétben a régebbi G astrák akár megolvadó dísztárcsás eseteivel. A fényszórók világítása (ez nem xenon) tökéletes, erős fehér fénnyel világít, az izzók azonban hamar fáradnak nekem 1 év alatt 2 csere volt, pedig GM izzó, opel szervízben. Az udvarban végzett izzócserét felejtsük el: 2500 Ft a szervízben, ahol kicsi kezű és gumikarú emberek 2 perc alatt cserélik.

Kényelmi szempontból vizsgálva: A motortérben az izzón kívűl minden kényelmesen hozzáférhető, a csomagtartó egy 3 ajtós "sport(os)" kupétól megszokottan megfelelő méretű. Biciklit, LCD TV-t, hólapátot és kis létrát nem lehet betuszakolni még lehajtott hátsó ülések mellett sem. Az első ülések megfelelő kormány és ülésbeállítás után kimondottan kényelmesek akár hosszú távon is, de azért ne keressük a francia hajós-kényelmet, feszes német még az ülés szabása is. Két személy esetében teljesen hátratolva nagyon kényelmes és "sportos" vezetési pozíció állítható be. A vállig érő (185 cm vagyok) első ajtóvonalak és a széles műszerfal kimondottan ölelő biztonságérzetet kelt, a hátsó ablakon való kilátás valóban nem egyszerű, de meg lehet szokni még fóliával is. A hátsó ülések számomra nagy meglepetéssel bírtak, beállított ülés pozíció után magam mögé beülve is meglepően kényelmesen elférek pedig nem vagyok kis darab fickó (185 cm, 110 kg). Ahogy többen írták két ember fér el hátul, de azért nem skoda superb méretű hátsó hely van, kupé szempontból szerintem utazható. A be kiszállás ugyanolyan kényelmetlen mint minden háromajtós autónál. Az óriási első ajtókra figyelni kell a kiszállásoknál, könnyen elérnek mindenhova és az ajtóvédő oldallécek is fényezettek. A klíma és a fűtés is nagyon jó, gyorsan beáll a kívánt hőmérséklet. Az ülések kárpitborítása nem egy eget verő minőség (könnyen koszolódik), de aki régen megszokott OPEL kárpitot ismeri annak nincs újdonság. A belső anyagok a kategóriához képest (SKODA, RENAULT, stb.) kellemesek, az ajtók oldala és a műszerfal felső része kellemes tapintású puha műanyag és ami nagy előnye, hogy könnyen takarítható elemekből áll. A kemény műanyagok sem túl ridegek. Az egész autó egyben van, nem nyöszörögnek a műanyag és kárpit elemek, normális minőségű úton teljesen csend van az utastérben. A fényezéssel kapcsolatban sokan írják, hogy sérülékeny, szerintem ugyanolyan mint a többi autó (volt már francia autóm, japán autóm és olasz autóm), vigyázni kell rá és évente kétszer KÉZZEL átpolírozni és csilli-villi marad. A belső műanyagok leghatásosabban sima vizes viledával tisztítható, nem szeretik a különböző szilikonos tisztító spray-ket,valamiért foltos marad a felső puha műanyag rész. A műszerfali gombok, tekerők, kapcsolók teljesen átlagosak mind funkcionalitás mind ergonómia szempontjából (nincs meglepetés és spanyol viasz a németeknél). Sokan írják a H Astra index karjának nehézkes használatát, igazából ember függő, de nem nehezebb használni mint egy fogkefét, csak rá kell érezni.

A hiba lista szempontjából nekem nincs szégyenkezni valóm: izzócserék és egy hibás hűtővízcső ami 14000 Ft helyett egy tömítőfolyadékkal orvoslódott, később majd kicserélem csak nem akartam emiatt szétbontatni a fél elejét. Jelen pillanatban már fél éve meg sem mozdult a hűtővíz szintje.

Néhány általam ismert költség egy GTC-hez ha ez segít:
nyáru gumi : 30 000 Ft/db magasabb minőségű peremvédős típus BRIDGESTONE
téli gumi : 27 000 Ft/db magasabb minőségű peremvédős típus HANKOOK
akkumulátor : 30 000 Ft/db szereléssel, magas minőségű
olaj: 9 500 Ft/5 liter GM dextro gyári olaj
olajszűrő: 1 750 Ft/db
gázolajszűrő: 1 900 Ft/db betétes
levegőszűrő: 1 850 Ft/db
pollenszűrő: 2 800 Ft/db
nyári gumiszőnyeg szett eredeti OPEL: 14 900 Ft (4 darab)
téli gumiszőnyegszett eredeti OPEL: 8 900 Ft (4 darab)
súlyadó éves (település függő): 22 000 Ft/év
kötelező éves (besorolás függő): 35 000 Ft/év
casco biztosítás (biztosító függő): 3 000 Ft/hó

Összefoglalva véleményem szerint diesel esetben beltartalmilag, motorikusan egy egyszerű hétköznapi, kedvező fogyasztású és fenntarthatóságú személygépkocsiról beszélünk, kültartalom szempontjából viszont egy sportos, fiatalos, egyedi de egyben elegáns autóról beszélünk, mely mindenféleképpen egy bizonyos életérzést nyújt (szabadság, sportosság, elegancia, egyediség) és emellett mindenféleképpen valós egyéniséget tükröz. Nem sokan vesznek GTC-t, nem véletlenül van belőle kevés, ez nem Astra, ez egy GTC ... szoktam mondani. Bátran ajánlom mindenkinek, aki nomrális keretek között fenntartható egyedi autóval szeretne közlekedni.




Hibalista

- Első fényszóró izzók, Olajhűtőhöz menő vízcső

Ide hordtam szervizbe

Opel Siófok

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Privát szerelő (régi Opel specialista)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Megane Következő autója? Astra J GTC
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)