Elfogulásmentesen
Szöveges ítélet
Szép napot, kedves olvasó!
Először leszögezném, hogy az autót hétvégente használom, újonnan vettem huszonéves fejjel. Majd 8 évesen így van benn 65.249 km. Nem sok, de hangsúlyozom a hétvégi használatot. Ahova lehet gyalog, vagy bringával, vagy tömegközlekedéssel közlekedem, a kocsit túrákhoz, vagy hosszabb utakra használom.
Magáról a kocsiról: az erőforrása egy 1248 ccm 4 hengeres turbo intercooleres dízel (GM-FIAT), 16 szeleppel, 90 pacival és 200 nm nyomatékkal, 6-os váltóval, GTC karosszériában, ENJOY+ kivitelben. NEKEM MEGFELEL.
Sokan hülyének néznek a kis ccm miatt, azt beülnek és meglepődnek. A hajvonalad nem csúszik hátra, de ha érzéked van a vezetéshez tudsz meglepetést okozni. Sokan írják, hogy bizonyos fordulat alatt halott a gép. IGEN, 1500-1750 között lomha, ha hagyod leesni e tartományba. Ehhez megfelelő időben kell váltani. Ezt érezni kell, nem tudom szebben mondani. Fogyasztás átlag 5 liter körül alakul. A két szélsőség 4,7 és 5,7, utóbbi klímával. A kocsiban 6-os váltó van, ez sokat jelent a motor üzemanyag felhasználása szempontjából. Kellően használva a fokozatokat a forgalom ritmusát jól lehet vele tartani. Az Optimális fogyasztási értéket (4,7-5,0 liter) nagyjából a 2000-2500 fordulatszám tartományban produkálja, hozzáteszem 6ikban 110-nél 2000-et, 130nál 2500-at forog a főtengely.
Néhányan panaszkodnak a fékekre is. Érdekes, én nem mondanám. Ha folyamatosan intenzíven fékezel, persze elmelegszik, romlik a hatásfoka. De melyiknek nem? Vezetéstechnika kérdése az egész, ha az előtted levőt nem "30 cm-re" követed, nem hajtasz ész nélkül, 60 ezernél nem fogsz sem féktárcsát, sem fékbetétet cserélni. 65.249 km-rel az órájában még az gyári betét és tárcsa dolgozik a gépen mind a 4 tengelyen. A fékpofákon a ferrodol vastagsága még jóval a kopásjelző előtt van, a fékbetét becslésem szerint kitart olyan 100.000-110.000 km-ig, a tárcsák még jóval tovább. Fékfolyadék már cserélve volt biztonsági okból az előírtaknak megfelelően.
Beltér:
Nem flancos, átlagos fekete-szürke kombó, az ülések gyári üléshuzatot kaptak új korától fogva, így az "vásik", a műszerfalat nem szokásom kopogtatni, tudom, hogy műanyag, cserébe könnyen tisztítható. A bőrkormány kellemes fogású, nem tűnik túlszervózottnak. A vezetőülés nekem jó tartást biztosít (185 cm vok, deréktámaszos komfort ülés, nem fáradok el benne. Magam mögé azért nem ülnék be, hátul kicsi a hely, olyan 160-175 cm magasságig elviselhető, afelett összehajtogatható végtaggal kell(ene) bírni.
A jobb egy élhető.
Futómű:
Kemény, de viselhető, kanyarban nem tűnik annyira izgágának tempósan sem, igaz a lengéscsillapítók szilentek, egyéb futóműalkatrészek is jó állapotban vannak, továbbá az abroncsok is jó minőségűek (Good Year). Amúgy 205/55/R16 guminál nagyobbat nem érdemes rátenni, mert kihullik a fogtömésed, a magyar utaknak hála.
Klíma:
Automata, teszi a dolgát, gyorsan hűt/párátlanít, nincs panaszom rá. A szükséges karbantartást évente megkapja.
Elektromos cuccok:
Minden izzó eredeti benne, nem cseréltem egyet sem a szalonból való kijöveteltől fogva. Lehet, hogy szerencsés vagyok, hisz páran folyamatos izzócseréről számolnak be. Én ezt nem tudom mondani.
Fényezés:
Érzékeny, egy kis összehasonlítás, prémium kategóriás HONDA ACCORD fényezése jóval érzékenyebb, ismerős verdája. Szóval a gyártók mindenhol spórolnak, ez van...
A szokásos kopó-fogyó dolgokon kívül a motorral, váltóval nagyobb műszaki gondom nem volt, olajszűrőt és az olajcserét 1 év v 10.000 km-ként kapja (Mann-filter, Castrol Edge Turbo diesel FST 5W40), pollenszűrőt (Mann-filter)és klímatisztítást évente, levegő- (Mann-filter) és gázolajszűrőt (UFI-filter) minden második olajcserét követően.
Összegzés:
Nagyjából azt kaptam, amit vártam a pénzemért. Lehet, hogy van jobb, szebb, tágasabb, gyorsabb, de a formáját a mai napig szeretem, nem bántam meg a vételt, csak az elgondolkodtató kicsit számomra, amit a hibalistában leírtam...leginkább az, hogy mikor jöttek elő :).
Elképzelhető, hogy megtartom még 10 éves kora felett is, hisz vételkor is hosszabb távra terveztem vele, természetesen odafigyelve továbbra is a műszaki állapotára.
Összességében tudom ajánlani, élhető, a fenntartásába sem rokkansz bele.
Hibalista
- 4 hónapos (!) - bal hátsó gumiszilent + lengéscsillapító csere gariban - 2 éves - önindítómotor csere gariban, visszahívás keretében - 4 éves CIM modul csere gariban, visszahívás keretében - 4,5 éves "porzik" a bal oldali féltengely-szimering, saját magam által cserélve gyári alkatrésszel, gyári váltóolajjal. Azóta semmi baja.
Ide hordtam szervizbe
Kiss-GerencsérSaját magam
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 65249 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa B | Következő autója? | ASTRA J GTC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
