A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra Astra GTC Enjoy+ 1.3 CDTI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elfogulásmentesen

Szöveges ítélet

Szép napot, kedves olvasó!

Először leszögezném, hogy az autót hétvégente használom, újonnan vettem huszonéves fejjel. Majd 8 évesen így van benn 65.249 km. Nem sok, de hangsúlyozom a hétvégi használatot. Ahova lehet gyalog, vagy bringával, vagy tömegközlekedéssel közlekedem, a kocsit túrákhoz, vagy hosszabb utakra használom.

Magáról a kocsiról: az erőforrása egy 1248 ccm 4 hengeres turbo intercooleres dízel (GM-FIAT), 16 szeleppel, 90 pacival és 200 nm nyomatékkal, 6-os váltóval, GTC karosszériában, ENJOY+ kivitelben. NEKEM MEGFELEL.
Sokan hülyének néznek a kis ccm miatt, azt beülnek és meglepődnek. A hajvonalad nem csúszik hátra, de ha érzéked van a vezetéshez tudsz meglepetést okozni. Sokan írják, hogy bizonyos fordulat alatt halott a gép. IGEN, 1500-1750 között lomha, ha hagyod leesni e tartományba. Ehhez megfelelő időben kell váltani. Ezt érezni kell, nem tudom szebben mondani. Fogyasztás átlag 5 liter körül alakul. A két szélsőség 4,7 és 5,7, utóbbi klímával. A kocsiban 6-os váltó van, ez sokat jelent a motor üzemanyag felhasználása szempontjából. Kellően használva a fokozatokat a forgalom ritmusát jól lehet vele tartani. Az Optimális fogyasztási értéket (4,7-5,0 liter) nagyjából a 2000-2500 fordulatszám tartományban produkálja, hozzáteszem 6ikban 110-nél 2000-et, 130nál 2500-at forog a főtengely.
Néhányan panaszkodnak a fékekre is. Érdekes, én nem mondanám. Ha folyamatosan intenzíven fékezel, persze elmelegszik, romlik a hatásfoka. De melyiknek nem? Vezetéstechnika kérdése az egész, ha az előtted levőt nem "30 cm-re" követed, nem hajtasz ész nélkül, 60 ezernél nem fogsz sem féktárcsát, sem fékbetétet cserélni. 65.249 km-rel az órájában még az gyári betét és tárcsa dolgozik a gépen mind a 4 tengelyen. A fékpofákon a ferrodol vastagsága még jóval a kopásjelző előtt van, a fékbetét becslésem szerint kitart olyan 100.000-110.000 km-ig, a tárcsák még jóval tovább. Fékfolyadék már cserélve volt biztonsági okból az előírtaknak megfelelően.

Beltér:
Nem flancos, átlagos fekete-szürke kombó, az ülések gyári üléshuzatot kaptak új korától fogva, így az "vásik", a műszerfalat nem szokásom kopogtatni, tudom, hogy műanyag, cserébe könnyen tisztítható. A bőrkormány kellemes fogású, nem tűnik túlszervózottnak. A vezetőülés nekem jó tartást biztosít (185 cm vok, deréktámaszos komfort ülés, nem fáradok el benne. Magam mögé azért nem ülnék be, hátul kicsi a hely, olyan 160-175 cm magasságig elviselhető, afelett összehajtogatható végtaggal kell(ene) bírni.
A jobb egy élhető.

Futómű:
Kemény, de viselhető, kanyarban nem tűnik annyira izgágának tempósan sem, igaz a lengéscsillapítók szilentek, egyéb futóműalkatrészek is jó állapotban vannak, továbbá az abroncsok is jó minőségűek (Good Year). Amúgy 205/55/R16 guminál nagyobbat nem érdemes rátenni, mert kihullik a fogtömésed, a magyar utaknak hála.

Klíma:
Automata, teszi a dolgát, gyorsan hűt/párátlanít, nincs panaszom rá. A szükséges karbantartást évente megkapja.

Elektromos cuccok:
Minden izzó eredeti benne, nem cseréltem egyet sem a szalonból való kijöveteltől fogva. Lehet, hogy szerencsés vagyok, hisz páran folyamatos izzócseréről számolnak be. Én ezt nem tudom mondani.

Fényezés:
Érzékeny, egy kis összehasonlítás, prémium kategóriás HONDA ACCORD fényezése jóval érzékenyebb, ismerős verdája. Szóval a gyártók mindenhol spórolnak, ez van...

A szokásos kopó-fogyó dolgokon kívül a motorral, váltóval nagyobb műszaki gondom nem volt, olajszűrőt és az olajcserét 1 év v 10.000 km-ként kapja (Mann-filter, Castrol Edge Turbo diesel FST 5W40), pollenszűrőt (Mann-filter)és klímatisztítást évente, levegő- (Mann-filter) és gázolajszűrőt (UFI-filter) minden második olajcserét követően.

Összegzés:
Nagyjából azt kaptam, amit vártam a pénzemért. Lehet, hogy van jobb, szebb, tágasabb, gyorsabb, de a formáját a mai napig szeretem, nem bántam meg a vételt, csak az elgondolkodtató kicsit számomra, amit a hibalistában leírtam...leginkább az, hogy mikor jöttek elő :).
Elképzelhető, hogy megtartom még 10 éves kora felett is, hisz vételkor is hosszabb távra terveztem vele, természetesen odafigyelve továbbra is a műszaki állapotára.
Összességében tudom ajánlani, élhető, a fenntartásába sem rokkansz bele.

Hibalista

- 4 hónapos (!) - bal hátsó gumiszilent + lengéscsillapító csere gariban - 2 éves - önindítómotor csere gariban, visszahívás keretében - 4 éves CIM modul csere gariban, visszahívás keretében - 4,5 éves "porzik" a bal oldali féltengely-szimering, saját magam által cserélve gyári alkatrésszel, gyári váltóolajjal. Azóta semmi baja.

Ide hordtam szervizbe

Kiss-GerencsérSaját magam

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 65249
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corsa B Következő autója? ASTRA J GTC
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)