Elegáns családi mindenes
Szöveges ítélet
2007. augusztus: Már 16e km felett járok vele. Megelégedésem cseppet sem változott, nagyon szeretem a vasat. Kényelmes, kezes, és mai napig találok benne kellemes újdonságokat (pl. 2-15mp között állítható szakaszos ablaktörlő).
Szívből ajánlom mindenkinek, aki szeret kényelmesen utazni, pakolható csomagtartóra vágyik, és mindezt kedvező fogyasztás mellett kellemes teljesítménnyel kívánja igénybe venni.
Fogyasztás: 6-7 liter között tempótol függően.
Utazósebesség: 140-170 között (zajban nincs különbség)
Ne hagyd ki a tempomatot (persze inkább utólag néhány tízezerért, mint gyárilag 100.000-ért...)
Ami zavar: 120 felett az én példányom bal első ajtaja erős szélzajba kezd, süvít, mintha nyitva lenne az ablak - nem találom az okát. Váltó: sajnos az 1-es még mindig akadozva kapcsolható, ez is csak városi araszolásnál feltűnő.
------------
2007. május: 2200km-nél: 2 hete vettem át a nullkilométeres "wagon"-t. A kereskedésben minden a megbeszéltek alapján, gyorsan, gördülékenyen ment, másnak is csak ajánlani tudom őket (Autotrend Esztergom).
Az autó kellemes meglepetést okozott. Messze már az F és G Astra, közelebb áll komfortban a Vectrához. Bőséges hely elől-hátul, astrásan nagy csomagtér. Ami viszont igazán kellemes, az a futás-kultúrája. Csendes, kényelmes ugyanakkor kellően feszes a futómű. Menetzajok 120-130 felett kezdődnek, addíg olyan, mint egy prémium-osztálybeli. Hozzáteszem, 130 felett sem nevezném hangosnak.
Fogyasztása: 6,0-6,5 között mozgott vegyes használatban eddig.
Motor: teherautósan kerregő alapjáraton, némiképp hangosabb, mint a japán dieselek, remélem ez idővel majd. Teljesítménye tökéletesen kielégítő, igen, ez a legjobb szó. Kellően nyomatékos, kényelmesen kiautózható. Nem kell több, csak ha valaki sportosan szeret menni.
Váltó: áttételei jók, csak az 1-es túl rövid, és némiképp nehezen jár,
Belül: igényes anyagok még az Essentia-ban is, formavilág kinek bejön, kinek nem, szerintem németesen racionális... a szó jó értelmében. Sokat dob rajta a színezett középkonzol, aminek a színe is jó, hogy nem a szokványos "sorjás-aluutánzat". Belső méretei túllőnek az eddigi astrákon, nekem főleg hátul volt meglepő a tágas tér.
Kívül: a klasszikus szögletes kombi karakter és a hegyes, nagy lámpákkal és sok krómdíszítéssel feszülő orr-rész érdekes egyveleg, szerintem egyszerre brutális is és konszolidált is. A visszapillantó tükörben először mindenki Vectrának hiszi, ezért hamar lehúzódnak autópályán előle.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Opel Autotrend - Esztergom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ford Focus | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
