Egy átlaGos opel, 1,4 90 LE 5 ajtó
Szöveges ítélet
Nem is tudom hogyan kezdjem.... az első autóm volt. 2005.11-hó, 5 ajtós G astra. Használtan 9 évesen vettem, első tulajdonostól, opel márkaszervizbe beszámított autóként. Az előző tulajdonos nem igazán tudott vezetni, ez látszott is a külsején. Lepadkázott dísztárcsák, több fényezett elem. A javításokat márkaszervizre bízta, akkor is, amikor összetörte az elejét. Emiatt mertem megvenni. Hogy hiba volt-e? nem tudom. Mindenesetre többet vártam tőle és nem is volt túl megbízható. Nem hagyott ott sehol, de mindig volt valami nyűgje. Hol az ékszíj nyekergett (csere megoldotta), hol csöpögött a hűtővíz, vagy éppen indulni nem akart. (önindító) Az alkatrész árak átlagosak, nem mondanám olcsónak. Bontottan sok az alkatrész, de kevés a valóban használható, megkímélt darab, ami meg jó lett volna annó, azt majdnem új árban akarta adni a bontós. 1,4 Twinport 90 LE, valóban dinamikusan vezethető. Jól eltalált motor + váltó páros ebből a szempontból. A tömítések igen gyengére sikeredtek. Ilyen kevés (valós) kilométer mellett 12 évesen már itt-ott szivárgott az olaj,a főtengely szimering is lassan cserés lett volna. A vezérműtengely helyzetjeladóra állandóan hibát dobott, szerencsére csak a hibatárolóba. Check Engine, vagy hasonló hibajelzés nem volt, tette a dolgát, még ha betegeskedett is. Az önindító hiba egy nyaraláson is elkísért.... szerencsére hidegen indult. A hazaút során majdnem az összes hűtővizet elcsöpögtette, de nem reklamált, hogy melege lenne. 55 ezer forintba fájt az önindító felújítás + fűtéscső csere. Ezen kívül volt vízpumpa csere + hosszbordás szíj csere. (szintén hűtővíz szivárgás miatt.) A kontakthibás lámpakapcsoló nagyon az agyamra ment, hol a műszerfal nem világított, hol a lámpák nem kapcsoltak. Szétszedtem, kipucoltam, egy ideig jó volt, aztán kezdhettem előröl. Az olajcsere nálam 1év, vagy 10.000 km volt, + szűrők. 5W-40 Castrol, Total, amiket kipróbáltam benne. Kizárólag Dexos 2. Első autónak jó volt, de közel nem olyan megbízható, mint az F astra a 8 szelepes motorral. Az még sose kop el.
Hibalista
- Stabilizátor pálcák, önindító, gyújtáskapcsoló, vízpumpa, fűtéscső repedés, lámpa kapcsoló kontakthibás
Ide hordtam szervizbe
Falubeli szerelő
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Szomszéd falusi szerelő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra H 1.6 Classic III. |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
