Dízel mellényúlás
Szöveges ítélet
Céges autóként használom, tehát nem vagyok elfogult. A saját autójáról mindenki egy kicsit pozitívabban vélekedik (talán hiúságból), de én őszintén írok az astráról, mert nem engem minősít az autó.
2005 novembere óta használom a kombi 1,7 diesel astrát, azóta 60000 kilométert utaztunk együtt. A vásárlás után rögtön feltűnt, hogy hangosabb a motorja mint egy Ford Transit-é. Bíztam a bejáratás utáni halkulásban, de hiába. Hidegen csörög-csattog mint egy cséplőgép, aztán ha bemelegszik csak a hangszín változik. Utólag bevallották a kereskedésben, hogy olasz a motorja. (Eladáskor japán motort emlegettek). Két szervíz között egy liter olajat kell rátölteni, mert kajálja a drága Opel olajat. Menetteljesítmény szempontjából egy kicsit csalósra sikerült a nyomatékgörbe, mert addig amíg nem hajtod azt érzed, hogy van még tartalék ebben a pici dízel motorban, de ha tényleg odalépsz neki, akkor viszont nem történik semmi. Szóval városi kocsikázásra tökéletesen alkalmas.
Hidegben induláskor elég nehezen működik a sebességváltó. Eleinte itt is bíztam a bejáratásban, de semmi.
Az autóban furcsa zajok jönnek a középkonzol és a műszerek felől. Ezek a zörgések a dízel remegésnek köszönhetően nagyon zavaróak. Az irányjelző kart hidegben többször kell kapcsolgatni, hogy azt csinálja amit szeretnék, de ez üzemmeleg állapotban megszűnik.
A futómű és a fékek viszont makulátlanok. Sehol egy koppanó, kuttyanó hang a felfüggesztésben. A kanyarstabilitás is jónak mondható, inkább sportos mint kényelmes. A fékek nyomáspontja határozott és extrém fékezéskor is biztonságban érzem magam az autóban.
A fogyasztás köszönő viszonyban sincs a gyári adatokkal, pedig nem hajtom az autót, sőt nagyon is vigyázok rá.
Ami még pozitívum az autóban számomra az a külső (nem a belső) megjelenés. A 16"-os kerekekkel és a határozott sárvédő ívekkel, cica szemekkel elég jól mutat a kombi astra.
Ami biztos az, hogy magamnak nem vennék dízel Opel-t és nem is javaslom senkinek. Az 1,6-os benzines változat sem fogyaszt többet, viszont sokkal jobb és olcsóbb.
Hibalista
- féltengely szimmering
Ide hordtam szervizbe
Opel Tóth
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
