Dinamikus (mini)gázolajos
Szöveges ítélet
Nos ahhoz, hogy "kis egyhármas" (1248 cm3, 16 szelep, 90 LE, 200 Nm) a hozzá passzoló 6os váltóval remek dinamizmussal lehet vezetni. Nem sportautó, hanem sportos autó, de nem is azért vettem, hogy gyilkoljam. Laza 130cal (melyet villámgyorsan elér) autózva szinte fel sem tűnik a sebesség. Ez a tempó még messze nem a vége, de nem erőltetem, hisz hosszú távra terveztem vele vásárláskor. A legnagyobb tempo 180 km/h volt viszonylag rövid szakaszon, de még ment volna. Aki fikázza ezt a motort, az vegyen nagyobbat, de megfelelően használva az erejét, verhető vele 1.6os benzines és felveszi a versenyt még az 1.8assal is(tapasztalat). Kényelmesen autózva a nyomatéktartományban váltva kihoztam belőle 4,7/100 km átlagot is, de légkondival tempósabban haladva sem tudtam 6,5 fölé vinni ezt az értéket. Nagy átlagban 5-5,5 között jövök ki száz kilométerenként. A tank térfogata 53 l, így elmondható, hogy az esetek többségében több, mint 1000 km-re elegendő nekem egy tank üzemanyag. Csak jó minőségű gázolajjal tankolom mióta megvan s lekopogom, eddig nagyobb bajom nem volt vele az EGR szelepen kívül, amit a lent megjelölt szervízben a művezető srác segítőkészségével sikerült nagyonnagyon barátian megoldanom. Ezúttal is köszönet neki, maximálisan jól áll a dolgokhoz. Az EGR cserekor motorvezérlő elektronika frissítést is kapott, mely tapasztalataim szerint "átkerült" a nyomatékmaximum az eredetileg megadott fordulatszám tartományokból. A gyári megadott az 1750-2500, most 2000-3400-ig áll rendelkezésre a 200 Nm. Az autó most két és fél éves és leginkább csak hétvégén használom, nagyobb problémától mentesen, de remélem ez így is marad még hosszú ideig. Ha kijön az új, akkor valszeg váltok, de megvárom, míg kiforr a gyártása. Összességében ajánlom mindenkinek, aki egy formás, viszonylag jól pakolható, elérhető kupét akar venni, akár ezzel a mocival is...
2009.06.23.
A jobb hátsó gumiszilentet is elérte az Opel betegség. Nyiszorog, de ezt megoldom magam, ezért nem fogok szervízbe gurulni. Magával a motorral, a belső térrel, egyéb műszaki dolgokkal lekopogom továbbra sincs bajom.
Hibalista
- Bal hátsó gumiszilent és lengéscsillapító (garancia keretében cserélve)
- önindítócsere (gyári visszahívás keretében)
- EGR-szelep (gari után, de baráti hozzáállással)
Ide hordtam szervizbe
Kiss-Gerencsér Autóház Nagykanizsa (Schall Tamás)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel ASTRA GTC I |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
