Családos sportoló
Szöveges ítélet
Nos az autó vásárlás, már régóta képben volt, úgyhogy elég sokat nézelődtem a neten mire ráakadtam. 2005-ös évjáratú, majdnem minden földi jóval felszerelve (színes navigáció, automata klíma xenon fény, tempomat, 17”-os felni stb.). De persze nem ez volt a döntő. Benzineset akartam, turbóst. Passatot, A4-et 2-3 évvel öregebbet lehetett volna venni ezért a pénzért és csak német jöhetett szóba. Ez volt a legfontosabb és nem is bántam meg a választást. 2000 köbcenti, 170 lóerő és 250 Nm, teljesen elég. Minden helyzetben megfelelő. Ha akarom sportos ha akarom nyugodt. A komolyabb autókkal is lehet tartani a lépést vele. 1400 kilós súlyához az erő maximálisan elég. Az egy lóerőre jutó kilogrammok száma kevesebb mint a 3000 köbcentis turbódízel, 220 lovas X3-nál (azért persze a nyomatékot irigylem ).
10.000 kilométert sikerült eddig menni vele az elmúlt 3 hónapban, de azóta nem produkált hibát. Egy dologra nem tudok rájönni, hogy a hangerő gomb miért nem működik. Csak a kormányról lehet vezérelni. De túlélem. Majd megnézetem. Mondjuk rögtön az elején volt egy kis bibi. Németországból van az autó. Vásárláskor átvizsgálás, műszaki – mert elég régóta pihent már – szóval megvolt minden és az autó rendben volt. Aztán az osztrák határnál elszállt a kuplung. Kuplungtárcsa, nyomócsapágy és tárcsa. De most már frankó. Az előző tulaj egy hölgy volt. Szóval az ő közreműködése a sportgombbal. Ez lehetett a hiba. Más gond nem volt, és nagyon remélem nem is lesz. Az adaptív futómű rendben van, teszi a dolgát úgy ahogy a kanyarkövető xenonok is. Szóval meg vagyok vele elégedve.
Amitől féltem az a fogyasztás volt, de kellemeset csalódtam. Jelenleg 9 literes átlagnál vagyok az elfogyasztott kilométerek után. Mondjuk ennek alig 10%-a város szóval nyílván fog ez még nőni. De tud 6,3at is éjjel nyugodtan 90el klíma nélkül. Az átlag az én tempómmal Magyarországon 8 körül otthon Romániában 8,5 körül van (persze ez a forgalomnak köszönhető).
Az autó kombi. A helykínálattal meg vagyok elégedve, főleg, hogy előtte 5 ajtós G Astrám volt. A csomagtér megfelelő és normál méretű embereknek elől is hátul is elegendő a hely. A vezetőhelyet abszolút testre tudtam alakítani a több irányban állítható ülésnek és kormánynak köszönhetően. Könyöklő is van úgyhogy nincs panasz.
Biztonság szempontjából a 10 légzsákot érdemes említeni bár nagyon remélem hogy nem lesz rájuk szükség. Az ESPvel még nem túl gyakran találkoztam működés közben, de nemsokára jön a tél. Szerencsére teljesen kikapcsolható és olyankor a sportos beállítások aktivizálódnak (jobb gázreakcó, keményebb futómű stb.)
Menetteljesítményről sok adatot nem tudok. Az autópálya tempót kényelmesen lehet tartani vele olyankor 6ikban a fogyasztás 7,8 – 8,2 között van. A 200at kényelmesen megfutja de onnan felfelé már nem siet. Nem is fontos.
Eddig a kuplungon kívül csak egy olajcsere volt. 5W-30-as jár bele. Meg kell adni neki ami jár. Most pedig ki kell cserélni a csomagtér ajtónál a teleszkópokat, mert bedobták a törölközőt. De egyenlőre ennyi.
Ha történés van írok, hanem majd tavasszal a téli tapasztalatokról.
Update:
Lassan itt a tavasz. Bár a tél elég érdekesen kezdődött. Az történt hogy elkezdtem használt lemezfelnit keresni a téli gumihoz mert nem volt nagy kedvem kétszer annyi pénzt kiadni a gumikért mint amennyit muszáj és egyébként sem jó a széles és peres gumi a téli időkben. Pláne nem itt a hargitai hegyekben. Szóval kerestem. Nem találtam 16"-est így gondoltam nem gáz jó lesz a 15-ös, még olcsóbban is megúszom a gumikat. Meg is lett a négy darab felni, viszem is a gumishoz, hogy próbáljuk fel. Felmegy? Naná hogy nem. Így hát tovább kellett keresni, a lényeg hogy meglett. Viszont eléggé meglepett hogy a féknyereg nem engedi fel a kisebb felnit. De szerencsére megoldódott. A téli gumikkal kicsit kényelmesebb lett, nem érzi annyira az apró kavicsokat, bár ez kompromisszum dolga, mert kanyarban hamarabb elengedi az elejét. valamit valamiért.
Egyéb érdekesség nem volt a télen. Sokan panaszkodnak, hogy a fényszóró mosó miatt sűrűn kell a folyadékot utántölteni, de van ennek stiklije. Nem muszáj mosni a lámpát is az ablakkal egyszerre. A csel hogy nem kell folyamatosan húzni a kart hanem apró húzásokkal vigyük fel a szükséges folyadékmennyiséget. És már kész is.
Volt még egy olaj csere, másra szerencsére nem volt szükség. Viszont a lengéscsillapítók már kinéznek úgy érzem. Azt hiszem ez nem lesz olcsó az adaptív futómű miatt.
Egyébként ami még érdekes, hogy próbáltam pályán és nagyon jó az a 6. fokozat. 200 fölött egy kicsivel forog 4 ezret. Szóval azért van az, hogy néha napján nagyapa stílusban el lehet vele járni 6 liter környékén. Persze nyílván ez ritka. Városban felkúszik 10 fölé viszont amúgy simán a vegyest ki lehet hozni 8,5 környékére. Nyílván nagyban forgalom függő...
Bármi kérdés van almos.simo@yahoo.com
Hibalista
- Komplett kuplung csere, csomagtér ajtó teleszkóp, hangerő szabályzó gomb csak bekapcsolásra használható.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra G 2.0 DTI 16V | Következő autója? | Reméljük, hogy feljebb tudok lépni. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
