A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 2.0 Turbo 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Családos sportoló

Szöveges ítélet

Nos az autó vásárlás, már régóta képben volt, úgyhogy elég sokat nézelődtem a neten mire ráakadtam. 2005-ös évjáratú, majdnem minden földi jóval felszerelve (színes navigáció, automata klíma xenon fény, tempomat, 17”-os felni stb.). De persze nem ez volt a döntő. Benzineset akartam, turbóst. Passatot, A4-et 2-3 évvel öregebbet lehetett volna venni ezért a pénzért és csak német jöhetett szóba. Ez volt a legfontosabb és nem is bántam meg a választást. 2000 köbcenti, 170 lóerő és 250 Nm, teljesen elég. Minden helyzetben megfelelő. Ha akarom sportos ha akarom nyugodt. A komolyabb autókkal is lehet tartani a lépést vele. 1400 kilós súlyához az erő maximálisan elég. Az egy lóerőre jutó kilogrammok száma kevesebb mint a 3000 köbcentis turbódízel, 220 lovas X3-nál (azért persze a nyomatékot irigylem  ).
10.000 kilométert sikerült eddig menni vele az elmúlt 3 hónapban, de azóta nem produkált hibát. Egy dologra nem tudok rájönni, hogy a hangerő gomb miért nem működik. Csak a kormányról lehet vezérelni. De túlélem. Majd megnézetem. Mondjuk rögtön az elején volt egy kis bibi. Németországból van az autó. Vásárláskor átvizsgálás, műszaki – mert elég régóta pihent már – szóval megvolt minden és az autó rendben volt. Aztán az osztrák határnál elszállt a kuplung. Kuplungtárcsa, nyomócsapágy és tárcsa. De most már frankó. Az előző tulaj egy hölgy volt. Szóval az ő közreműködése a sportgombbal. Ez lehetett a hiba. Más gond nem volt, és nagyon remélem nem is lesz. Az adaptív futómű rendben van, teszi a dolgát úgy ahogy a kanyarkövető xenonok is. Szóval meg vagyok vele elégedve.
Amitől féltem az a fogyasztás volt, de kellemeset csalódtam. Jelenleg 9 literes átlagnál vagyok az elfogyasztott kilométerek után. Mondjuk ennek alig 10%-a város szóval nyílván fog ez még nőni. De tud 6,3at is éjjel nyugodtan 90el klíma nélkül. Az átlag az én tempómmal Magyarországon 8 körül otthon Romániában 8,5 körül van (persze ez a forgalomnak köszönhető).
Az autó kombi. A helykínálattal meg vagyok elégedve, főleg, hogy előtte 5 ajtós G Astrám volt. A csomagtér megfelelő és normál méretű embereknek elől is hátul is elegendő a hely. A vezetőhelyet abszolút testre tudtam alakítani a több irányban állítható ülésnek és kormánynak köszönhetően. Könyöklő is van úgyhogy nincs panasz.
Biztonság szempontjából a 10 légzsákot érdemes említeni bár nagyon remélem hogy nem lesz rájuk szükség. Az ESPvel még nem túl gyakran találkoztam működés közben, de nemsokára jön a tél.  Szerencsére teljesen kikapcsolható és olyankor a sportos beállítások aktivizálódnak (jobb gázreakcó, keményebb futómű stb.)
Menetteljesítményről sok adatot nem tudok. Az autópálya tempót kényelmesen lehet tartani vele olyankor 6ikban a fogyasztás 7,8 – 8,2 között van. A 200at kényelmesen megfutja de onnan felfelé már nem siet. Nem is fontos.
Eddig a kuplungon kívül csak egy olajcsere volt. 5W-30-as jár bele. Meg kell adni neki ami jár. Most pedig ki kell cserélni a csomagtér ajtónál a teleszkópokat, mert bedobták a törölközőt. De egyenlőre ennyi.
Ha történés van írok, hanem majd tavasszal a téli tapasztalatokról.

Update:

Lassan itt a tavasz. Bár a tél elég érdekesen kezdődött. Az történt hogy elkezdtem használt lemezfelnit keresni a téli gumihoz mert nem volt nagy kedvem kétszer annyi pénzt kiadni a gumikért mint amennyit muszáj és egyébként sem jó a széles és peres gumi a téli időkben. Pláne nem itt a hargitai hegyekben. Szóval kerestem. Nem találtam 16"-est így gondoltam nem gáz jó lesz a 15-ös, még olcsóbban is megúszom a gumikat. Meg is lett a négy darab felni, viszem is a gumishoz, hogy próbáljuk fel. Felmegy? Naná hogy nem. Így hát tovább kellett keresni, a lényeg hogy meglett. Viszont eléggé meglepett hogy a féknyereg nem engedi fel a kisebb felnit. De szerencsére megoldódott. A téli gumikkal kicsit kényelmesebb lett, nem érzi annyira az apró kavicsokat, bár ez kompromisszum dolga, mert kanyarban hamarabb elengedi az elejét. valamit valamiért.

Egyéb érdekesség nem volt a télen. Sokan panaszkodnak, hogy a fényszóró mosó miatt sűrűn kell a folyadékot utántölteni, de van ennek stiklije. Nem muszáj mosni a lámpát is az ablakkal egyszerre. A csel hogy nem kell folyamatosan húzni a kart hanem apró húzásokkal vigyük fel a szükséges folyadékmennyiséget. És már kész is.

Volt még egy olaj csere, másra szerencsére nem volt szükség. Viszont a lengéscsillapítók már kinéznek úgy érzem. Azt hiszem ez nem lesz olcsó az adaptív futómű miatt.

Egyébként ami még érdekes, hogy próbáltam pályán és nagyon jó az a 6. fokozat. 200 fölött egy kicsivel forog 4 ezret. Szóval azért van az, hogy néha napján nagyapa stílusban el lehet vele járni 6 liter környékén. Persze nyílván ez ritka. Városban felkúszik 10 fölé viszont amúgy simán a vegyest ki lehet hozni 8,5 környékére. Nyílván nagyban forgalom függő...
Bármi kérdés van almos.simo@yahoo.com

Hibalista

- Komplett kuplung csere, csomagtér ajtó teleszkóp, hangerő szabályzó gomb csak bekapcsolásra használható.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra G 2.0 DTI 16V Következő autója? Reméljük, hogy feljebb tudok lépni.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)