Családi autó?
Szöveges ítélet
Nagy várakozással vettem át, addig nem állt módomban kipróbálni az Astrát 150LE-vel. Pedig ebben az autóban a motor a lényeg! Itt egy kicsit elidőznék... Az olasz dízel kisebbik testvérével, az 1.3-al már volt tapasztalatom - érezhető turbólyuk, kultúrált, csendes járás, és sorolhatnám még a dízelek összes előnyét egy benzinessel szemben. A nagytestvéről is ugyanezek elmondhatók. És most jön az óda! Akármennyi személlyel, 4., 5., vagy 6. fokozatban rugalmasan képes gyorsítani. Még nem űztem meg teljesen, de folyamatosan figyelni kell pályán, ha tempomat nélkül megyek, hogy már megint jócskán a túlléptem a sebességhatárt. Ezt a motort beépítik más, nagyobb testű Opelekbe is, és a Saab is megkapta (nem hiába). Az Astra könnyebb karosszériáját meg egyenesen repíti. Remélem még sokáig mosolyt fog csalni az arcomra :) ! A fogyasztása pálya tempónál 7 liter körül alakul, városban még nem figyeltem meg igazán.
Vezetési pozíciója hosszú távon is kényelmes, könnyen beállítható, amihez hozzájárul az extraként kért 6 irányban állítható vezető ülés, állítható gerinctámasszal. Hátul még nem utaztam, de mások elmondása szerint a lábtér éppen megfelelő, vagy lehetne egy kicsit nagyobb is, de ez egy ilyen kategória (mondom én). A csomagtere kombisan nagy, lehet bele pakolni.
Összességében egy funkcionális, jól összerakott, (mindez idáig) minőségi német kombi, amit kiemel olasz motorja és ha nem is éri el az Alfás dizájnt (design), azért nem kell szégyenkeznie sem a külsejével sem a belsejével.
Írnom kellene valami negatívumot is, de 7000km tapasztalat után nem sok van. Talán alacsony fordulatról jobban is húzhatna és lehetne a tankja 52 helyett legalább 55 literes is - De ez már tényleg szőrszál hasogatás.
Gondoltam írok még pár gondolatot, miután már 35000 km-t tettem bele. Az autóval semmi probléma nincs, ketyeg mint egy svájci óra. Nemhogy a dízelektől "megszokot", főképp a kezdetekben előforduló kis olaj fogyasztás, de semmilyen, még aprócska probléma sincs. Mivel nagyon sokat használom, így fontos nekem a könnyű kezelhetőség és kényelem is. Így a pakoló rekeszeket hiányolom, ahol legalább a mobilomat, vagy egy fél literes flakont kényelmesen elhelyeznék. Igaz van könyöklője, tárolóval, amit lehajtva sajnos nehéz a sebességváltót kezelni.
Még azért megemlíteném az automata klímát, mint fejlesztendő területet. Inkább manuálisan állítom be. Az ezelőtt használt Volkswagenemben lévő sokkal profibb volt. Tempomat terén viszon az Astra bizonyul értelmesebbnek. Így számomra az állás 1:1.
A fogyasztás autópálya tempónál még mindig 7 liter körül alakul, városban azonban könnyen le lehet vinni 6 liter alá.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Jetta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
