Csak ezzel a motorral NE!!!
Szöveges ítélet
Ki kellett volna próbálni vásárlás előtt. Ez a motor borzalom. Míg a Combót vígan repítit, bár ott is hatalmas turbólyukkal, az Astrának már egy 2107-es Lada is lehet versenytárs. 2000-es fordulat alatt a gázpedál lenyomására nem történik semmi. Hosszú másodpercekig semmi. Utána már megy, de minek.... 4 személlyel, 2-es fokozatban, klímával 20-ról 35-re gyorsítani kb 4-5 mp. (érzésre fél perc) Közben a forgalom nem áll meg, izzasztó másodpercek ezek, amiket nap, mint nap átélek.
A megoldás 1-esben 35-ig húzatni, kettesben 55-ig, háromasban 70-ig. Hangja nem szép, járókelők azt hiszik, vasárnapi autós vagy, hogy nem váltasz, pedig bőg a motor. Modern dízelmotorhoz méltatlan viselkedés ez... Szívesen elcserélném egy 1.6-os benzinesre, vagy egy 1.7-es dízelre.
Nem száguldozni akarok, előző autóim 1.4-es benzinesek voltak. Elvárásaim nem nagyok, kiegyensúlyozottság, biztonságos, idegeskedés nélküli vezetés. A hektikus motor miatt ezek városban egyáltalán nem teljesülnek. Városon kívül is 2x meg kell gondolni egy előzést mert nagyon szűk az a tartomány, ahol húz az autó. Érzésre 70 és 120 között jól megy, de közben 3-ból 4-be és 4-ből 5-be, majd 6-ba pakolod, amivel időt vesztesz.
A motor kivételével teljesen rendben van az autó. Fék, futómű pompás, klíma hűt rendesen, ülések kényelmesek és hátul is van elég hely.
Több ugyanilyen Astrát is vett a cégünk, szerintem kár volt (többiek is panaszkodnak a motorra). Alig több, mint 1200ccm egy 1,3 tonnás kasztnihoz... hiba!
Hibalista
- semmi, de egy 1 éves autónál még ne is legyen hiba
Ide hordtam szervizbe
30ezernél lesz az első szerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | még nem tudom, de előtt kipróbálom, az biztos... |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
