Céges autónak esetleg, magáncélra semmiképp.
Szöveges ítélet
Nagyon sok dolgot irhatnek, de ugy dontottem rovid leszek es lenyegretoro. Kezdem a jo dolgokkal:
- megbizhato auto, alig volt vele problema, ami volt, az sem vegzetes.
- imadom a sebessegvaltojat
- kivalo a kormanyszervo
- realis ar/ertek arany, kisebb cegeknek is ajanlott
- szep formaterv, de unalmas(szubjektiv)
Es jojjon a rossz:
- fapados kenyelem. Nagy ulesek, de kemenyek es csuszkal rajtuk az ember.
- borzalmasan rossz futes. A privat autom (Toyota) 5-6 perc (vagy km) alatt boven befut, az Opelnek maximumra tekerve is joval lassabban jon ez ossze, nagy hidegben akar 20 perc mulva se eri el a 20 fokot.
- nem jelzi a motor homersekletet, igy nem igazan lehet kimelni a hideg motort, csak erezni lehet.
- gusztustalan motorhang, 130-nal mar szenved*
- eros pantok miatt nehezen nyithato/csukhato ajtok, konnyu barminek nekiutni, esetleg magunkat is arcbacsapni vele...
- igenytelen belso design: kopogos muanyagok, rideg tapintasu kormany, sebessegvalto es uleshuzat
- vegtelenul gyenge motor, lakott teruleten kivul eletveszelyes elozni*
- hihetetlen fogyasztas: autopalyan, hosszutavon 9-10 liter, varosban 8,5. Csak vegtelen kimelessel (3000 fole nem megy a fordulatszam) lehet 7 liter kornyekere tornazni. Aki 6,5 es hasonlo fogyasztasi adatokat irt be ugyanehhez a motorhoz, egyszeruen hazudik.* (az auto 5 ajtos, nem kombi)
- idegesito indexkapcsolo, amit neha akaratom ellenere kapcsolok ki, illetve konnyen csuszik at reflektorkapcsolasba. A bajuszkapcsolo mukodesi sikjanak kovetni kellene a kormanyt, az Opelnek nem jott ossze a H Astraban...
- tul keves rakodohely! Mar a G astraban sem volt sok, de itt rendkivul keves. A kozponti kijelzo fole boven elfert volna egy fiok, helyette csak sima burkolat van funkcio nelkul.
- a szivargyujto fedele nyitott allapotban eltakarja a futesszabalyzok egy reszet. 2004-ben nem gondoltak arra hogy sokan hasznalunk GPS navigaciot vagy telefontoltot???
- atomgagyi ablaktorlok, raadasul jo draga is a cserejuk.
- nagyon gyorsan elhasznalodo fekek (tarcsaval egyutt!)
- olajfogyasztas hullamzo, neha 3l/10.000 km, neha 1l csak. Igy is sok, nincs szethajtva, autopalyan max 140.
A *-gal jelolt reszhez szeretnem megemliteni, hogy ha nem 1.4 motorral valasztotta volna a ceg, akkor valoszinuleg nem lenne ilyen gond. Az 1.4 motort SENKINEK nem ajanlom magancelra, csakis ugy, ha a ceg fizeti a benzint. Az alkatreszarak is borsosak. Magancelra sokan dontenek mellette, mert ezt mind nem tudjak, es csabito az alacsony ara, meg a jol megszokott Opel minoseg. Mindenkinek ajanlom hogy elotte probalja ki, es gondolja meg ketszer, hogy kidobja-e ra a penzt, mert ez mar nem az az Opel Astra, amig az F-tol vagy G-tol megszoktunk. Az 1.4 G Astra sokkal dinamikusabb, es kevesebbet is fogyaszt.
Hibalista
- Apro elektronikai gondok, fekeket rendkivul gyakran kellett cserelni, amugy semmi komoly. Rengeteg olaj is fogyott.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.6/10) |
