Cégautónak jó
Szöveges ítélet
Opel Astra H 1.4 Essentia Plus
Már két Opelt is elnyúztam, egy F-Astrát ( 1.4 GL, 322.000 km ) és egy G-Astrát ( 1.2 Viva, 220.000 km ), úgyhogy mondhatom, Opelben otthon vagyok. Azokkal sem volt komoly probléma. A jelenlegi autót is cégautóként használom, mint az előző kettőt, tehát a szervízeléseket mindegyik gép megkapta időben. Óriási fejlődést nem tapasztalok a H-nál, csak a karosszéria és a belső berendezés lett új a meglévő padlólemezhez. Az első és hátsó futómű is lényegében azonos, a motor sem változott. A külső dizájn a C-oszlopig tetszetős. Az első fényszórók ( 2006-os utolsó modell ) fekete belső része a fehér autóhoz jól passzol, az újabb - ráncfelvarrott - modell ezüstös-krómos betétje jellegtelenné tette a markáns arculatot. A zongoralakkos középkonzolról még jó, hogy lemaradtam... A külső tükrök jól láttatják a szomszédok mozgását, de a sárvédőkre biggyesztett oldalsó indexek inkább gagyik, a külső tükörházban jobban mutattak volna. Az első oldalüvegeken nem marad meg menet közben az esővíz, nagyjából tiszta marad az üveg - ez tetszik, gondolom a jó légellenállási tényező miatt, a karosszéria megfelelő kialakításának köszönhetően. Jó munkát végeznek a modern ablaktörlő lapátok, melyek a motortető síkja alatt, illetve az első szélvédő alsó fekete részén bújnak meg, nem láttatva magukat üzemen kívül. Az első ajtókon jó a beszállás, de itt véget is ér a dicséret, jöhet a kritika. Az a mérnök, aki az ajtókárpitot tervezte, elmehet egy szardínia üzembe. Egy 0,5-ös PET-palack csak akkor fér be az italtartóba, ha leiszom pár kortyot és összenyomom a műanyag palackot. Derék munka. Köszönjük. Közben akkora tér van az ajtókárpit és az ülés között, hogy még egy literes flakonnak is jutott volna hely. Bravó! Az ajtó behúzó fogantyú az F-ben és a G-ben is jobban kézre esett. Csüccs be. A váltó kézre esik és még a fokozatokat is könnyedén veszi. ( Kipróbáltam a sokat dicsért Hondát. Mintha öregapám traktorja lett volna. Hehe.. ) A kormány jó fogású, de a Vectráé az igazi. Tetettem be egy felhajtható könyöklőt ( a gyári kicsi lenne, nem fér bele semmi ), ebbe tudok kacatokat rakni, mert az utastérben nem gondoltak erre. A hátsó ajtók zsebei csak arra jók, hogy egy 10-es papírzsebkendő-csomag beférjen. Az ülések az első két modellhez képest igen jól támasztják a derekat, de oldalirányban már kevésbé. A megfelelő pozíció a kormánnyal, pedálokkal, tükrökkel összhangban, ügyeskedéssel ugyan, de beállítható. A fejtámlák beállíthatósága példás. Ha jól elhelyezkedtünk, indulhatnánk. Hoppá. A műszerfal két nagy órájának felső éle ilyenkor nem látható. Ez is ügyes. Na és a vízhőfok mérő? Lespórolták. A gyári indoklás csak magyarázkodás, hogy lehet az Opeleknek tolni hidegen is. Ja, persze. De akkor nem is bírna több százezret a motor. Úgyhogy csak óvatosan. Egyébként 15.000 km-ként elviszem olajcserére, meghálálja a motor. A középkonzol tetszetős, este kivilágítva jól mutat. De a szellőzés-fűtés kapcsolóit csak csukló-ficammal lehet kezelni. Ezek a német tervezők nem ültek be tervezés után ebbe az autóba? A tetőcsomagtartó illesztési pontjainak kialakításáért felelős tervezőt egyenesen lecsukatnám. Aki akart már felszerelni tetőcsomagtartót, az tudja, miért mondom ezt. Erről ennyit. A csomagtartó kialakítása egyes. Esetleg egyes alá. A hátsó dizájn rovására ment a praktikum. Nagyot akartak a tervezők fingani, de beszartak. Próbáljon meg valaki a koszos autóba bepakolni a 15 cm széles lökhárító peremen és további 10 cm széles hátfalon keresztül valamit úgy, hogy a kalaptartó szemkiverését elkerülve, derékból jobbra, vagy balra 90 fokkal le- és elhajolva, kinyújtott kézzel a kalaptartó alá bújva ne legyen a gatyája is sáros. Persze, fő a biztonság. Nevetséges az ötajtós raktere. A kombi a nyerő. Menetdinamika: inkább a mindennapok átlagos hőseinek való gép, semmi rendkívülit nem produkál. De nem is kell. Nekem a megbízhatóság fontosabb, mint egy kanyart kilinccsel előre bevenni. A 130-at autópályán könnyedén tartja, itt egyébként halkabb, mint 120-nál. Könnyedén feljebb is kúszik a mutató, ha akarom a belső sáv királya is lehetek 190-ig ( óra szerint ), akár tartósan is, persze a nagy hűtőrácsosokat el kell engedni. Náluk ez széria tartozék, hogy előnyük van mindenütt. A fogyasztás a két elődmodellhez képest nem túl jó, de elfogadható, átlagban 7,2 lit/100km ( 20% - városi araszolás, 60% - 130-as autópályázás, 20% - nyugodt 100-as, 110-es egyéb országúti haladás). Ha 130 felett hajtom, a fogyasztás felszalad 8-ig is. Az eddigi egy év alatt futott 40.000 km megtétele során nem volt semmi hiba. Még jó, hiszen új autó. Majd megnézzük 300.000-nél.
Hibalista
- Eddig semmi, bár a jobb első ülés terheletlenül 130-as autópályázáskor beremeg és rezonál az ülőlap alatt valami. De ennyit ki lehet bírni. Ha ülnek rajta, nem szól.
Ide hordtam szervizbe
Nem csinálok nekik reklámot. Velem korrektek voltak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G 1.2 Viva | Következő autója? | Astra H Caravan - remélem. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
