A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra Astra H 1.4 Essentia Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cégautónak jó

Szöveges ítélet

Opel Astra H 1.4 Essentia Plus

Már két Opelt is elnyúztam, egy F-Astrát ( 1.4 GL, 322.000 km ) és egy G-Astrát ( 1.2 Viva, 220.000 km ), úgyhogy mondhatom, Opelben otthon vagyok. Azokkal sem volt komoly probléma. A jelenlegi autót is cégautóként használom, mint az előző kettőt, tehát a szervízeléseket mindegyik gép megkapta időben. Óriási fejlődést nem tapasztalok a H-nál, csak a karosszéria és a belső berendezés lett új a meglévő padlólemezhez. Az első és hátsó futómű is lényegében azonos, a motor sem változott. A külső dizájn a C-oszlopig tetszetős. Az első fényszórók ( 2006-os utolsó modell ) fekete belső része a fehér autóhoz jól passzol, az újabb - ráncfelvarrott - modell ezüstös-krómos betétje jellegtelenné tette a markáns arculatot. A zongoralakkos középkonzolról még jó, hogy lemaradtam... A külső tükrök jól láttatják a szomszédok mozgását, de a sárvédőkre biggyesztett oldalsó indexek inkább gagyik, a külső tükörházban jobban mutattak volna. Az első oldalüvegeken nem marad meg menet közben az esővíz, nagyjából tiszta marad az üveg - ez tetszik, gondolom a jó légellenállási tényező miatt, a karosszéria megfelelő kialakításának köszönhetően. Jó munkát végeznek a modern ablaktörlő lapátok, melyek a motortető síkja alatt, illetve az első szélvédő alsó fekete részén bújnak meg, nem láttatva magukat üzemen kívül. Az első ajtókon jó a beszállás, de itt véget is ér a dicséret, jöhet a kritika. Az a mérnök, aki az ajtókárpitot tervezte, elmehet egy szardínia üzembe. Egy 0,5-ös PET-palack csak akkor fér be az italtartóba, ha leiszom pár kortyot és összenyomom a műanyag palackot. Derék munka. Köszönjük. Közben akkora tér van az ajtókárpit és az ülés között, hogy még egy literes flakonnak is jutott volna hely. Bravó! Az ajtó behúzó fogantyú az F-ben és a G-ben is jobban kézre esett. Csüccs be. A váltó kézre esik és még a fokozatokat is könnyedén veszi. ( Kipróbáltam a sokat dicsért Hondát. Mintha öregapám traktorja lett volna. Hehe.. ) A kormány jó fogású, de a Vectráé az igazi. Tetettem be egy felhajtható könyöklőt ( a gyári kicsi lenne, nem fér bele semmi ), ebbe tudok kacatokat rakni, mert az utastérben nem gondoltak erre. A hátsó ajtók zsebei csak arra jók, hogy egy 10-es papírzsebkendő-csomag beférjen. Az ülések az első két modellhez képest igen jól támasztják a derekat, de oldalirányban már kevésbé. A megfelelő pozíció a kormánnyal, pedálokkal, tükrökkel összhangban, ügyeskedéssel ugyan, de beállítható. A fejtámlák beállíthatósága példás. Ha jól elhelyezkedtünk, indulhatnánk. Hoppá. A műszerfal két nagy órájának felső éle ilyenkor nem látható. Ez is ügyes. Na és a vízhőfok mérő? Lespórolták. A gyári indoklás csak magyarázkodás, hogy lehet az Opeleknek tolni hidegen is. Ja, persze. De akkor nem is bírna több százezret a motor. Úgyhogy csak óvatosan. Egyébként 15.000 km-ként elviszem olajcserére, meghálálja a motor. A középkonzol tetszetős, este kivilágítva jól mutat. De a szellőzés-fűtés kapcsolóit csak csukló-ficammal lehet kezelni. Ezek a német tervezők nem ültek be tervezés után ebbe az autóba? A tetőcsomagtartó illesztési pontjainak kialakításáért felelős tervezőt egyenesen lecsukatnám. Aki akart már felszerelni tetőcsomagtartót, az tudja, miért mondom ezt. Erről ennyit. A csomagtartó kialakítása egyes. Esetleg egyes alá. A hátsó dizájn rovására ment a praktikum. Nagyot akartak a tervezők fingani, de beszartak. Próbáljon meg valaki a koszos autóba bepakolni a 15 cm széles lökhárító peremen és további 10 cm széles hátfalon keresztül valamit úgy, hogy a kalaptartó szemkiverését elkerülve, derékból jobbra, vagy balra 90 fokkal le- és elhajolva, kinyújtott kézzel a kalaptartó alá bújva ne legyen a gatyája is sáros. Persze, fő a biztonság. Nevetséges az ötajtós raktere. A kombi a nyerő. Menetdinamika: inkább a mindennapok átlagos hőseinek való gép, semmi rendkívülit nem produkál. De nem is kell. Nekem a megbízhatóság fontosabb, mint egy kanyart kilinccsel előre bevenni. A 130-at autópályán könnyedén tartja, itt egyébként halkabb, mint 120-nál. Könnyedén feljebb is kúszik a mutató, ha akarom a belső sáv királya is lehetek 190-ig ( óra szerint ), akár tartósan is, persze a nagy hűtőrácsosokat el kell engedni. Náluk ez széria tartozék, hogy előnyük van mindenütt. A fogyasztás a két elődmodellhez képest nem túl jó, de elfogadható, átlagban 7,2 lit/100km ( 20% - városi araszolás, 60% - 130-as autópályázás, 20% - nyugodt 100-as, 110-es egyéb országúti haladás). Ha 130 felett hajtom, a fogyasztás felszalad 8-ig is. Az eddigi egy év alatt futott 40.000 km megtétele során nem volt semmi hiba. Még jó, hiszen új autó. Majd megnézzük 300.000-nél.

Hibalista

- Eddig semmi, bár a jobb első ülés terheletlenül 130-as autópályázáskor beremeg és rezonál az ülőlap alatt valami. De ennyit ki lehet bírni. Ha ülnek rajta, nem szól.

Ide hordtam szervizbe

Nem csinálok nekik reklámot. Velem korrektek voltak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G 1.2 Viva Következő autója? Astra H Caravan - remélem.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)