Bumburnyák
Szöveges ítélet
Szerettem volna egy "James Bond" autót, ami kombi, nem feltűnő de odébb lehet vele állni, ha szükséges. Ebben az autóban mindez megvan, csak nem egyenlő eloszlásban.
Előre leszögezem: Nem őrültködni vettem. Szeretem, ha megvan az erőforrás-tartalék, de városban, országúton nem sietek. Kivéve, ha egyedül vagyok és valaki köcsög. :-)
Átlagos testalkatúak vagyunk, ez egy tökéletesen kényelmes autó és két gyerekkel is minden cuccunk mindig befért. Vettem hozzá tetőcsomagtartót, de nem nagyon kellett, csak amikor tetőgerendát vittem. Hosszú távra is jó menni, a legtöbb 1200km volt egy ültömben. Nagyon jól működik az esőérzékelő, automata fényszóró (első autóm kanyarkövetővel, ezután mindig ilyet veszek. :)), elduruzsol én meg elvagyok, zenét hallgatok.
Amivel gond van, a "road presence", vagyis a jelenlét az úton. Mivel ez egy Astra, hiába megyek tempósabban, senki nem siet különösebben lehúzódni, el kellett telnie jó fél évnek, mire ez már nem frusztrált. Szépen húz az autó, főleg 3000-től, de nem egy rakéta-érzés. Nem tudom megfogalmazni pontosan, de sokkal többet vártam. A kétszáz lóerő egy 1300 kilós autóban elég kell legyen, de valahogy szétfut a ménes, mert nincs kifejezetten olyan fordulat, ahol a "hűbazmeg" a számra tolulna. Megyeget az autó, a normál autók eltűnnek a visszapillantóban, de nincs meg a jó érzésem, ezért leszoktam a gyorsulgatásról.
A másik, ami miatt egy idő után hanyagoltam a nagy motor áldásait, az a fogyasztás. Ugyan nem zabál úgy, mint egy Alfa, de városban a 13 literes fogyasztás simán megvolt, pályán meg a 9.5. Aztán rájöttem, hogy ugyanezt a pénzt lehet másra is költeni, például elmegyek siklóernyőzni. :-) Így elváltak útjaink.
A harmadik, ami nem annyira partner a gyors autózásban, az a váltó. Na az mondjuk katasztrofális. Rossz a váltási érzet, nehezen és kelletlenül járt, aztán hirtelen a csapágy beadta a kulcsot. Az M32 váltó állítólag önmaga egy gyári hiba. Gyenge a konstrukció is (ezt tapasztaltam), gyárilag kevés olajjal töltik fel (ezt is tapasztaltam) és a gyár szerint nem kell cserélni az olajat (de igen, ezt is tapasztaltam). Lehet, hogy a 150 lovas 1.9-esekben jobban teljesít, de ide már kevés.
Ennek ellenére nem gondolnám különösebben szervizigényesnek az autót. Amennyi elektronika volt benne, ahhoz képest jól bírta. Nekem nem volt IDS+ (állítható futómű), azt mondják, az még nyűgös. Ha valaki használtan vesz IDS+ futóműves autót, javaslom, hogy cserélje ki normál lengéscsillapítósra és tegyen be egy szolíd 40-es ültetést, az úgy jó lesz. Ami rohadt bosszantó volt, az az ún. CIM modul hibája, mert az csomó vicces tünetet tud produkálni, pl. az indexre hangosodik a rádió stb. Ezt nem érdemes gyári újra cserélni, vannak akik foglalkoznak vele, kis forrasztás és jobb, mint az új.
Összességében szerettem ezt az autót, de nem azért, amire gyártották. Ez nem is igen tud gyorsulni, és nem is kívánja az ember egy idő után. Viszont kényelmes és nekem nagyon tetszik a H kombi formája.
Hibalista
- Bal hátsó ajtó kábelköteg szakadás, CIM modul elengedett forrasztás, külső-belső levegőkeringető zsalu törés, kettős tömegű csere, M32 váltó csere, klíma kompresszor csere.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 157000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mitsubishi Colt CZT | Következő autója? | Céges |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
