"Böhömke"
Szöveges ítélet
Helo!
Az első új autóm, a pénztárcámmal kompromisszumot kötve rendeltem meg az 1,4 twinport benzines verziót, de nem bántam meg. A kombi szép nagy böhöm - az asszony "Böhömkének" becézi, az előző F Astra, gömbölyű formája miatt "Dundus" volt - mind az utastér, mind a csomagtér elég tágas.Mondjuk én általában bal elől ülök, és aláírom amit mások is írtak, a jobb lábamnál szűk a hely, értsd a középkonzolhoz simul, és ez kissé kényelmetlen.
Szubjektív (röviden): nekem a kombi tetszik. Az Astrában meg nagyon-nagyon (ja ez Swift szlogen, bocs remélem nem jogvédett:).
Most 25.000km (24.769 km) van benne, munkába járáshoz (napi 25 km), meg hétvégi utazgatáshoz, meg mostanság házépítéshez használom(na a sittet azért nem vele hordom:). Íme az eddigi tapasztalatok:
Pro:
1. kiváló fogyasztás 25.000 km/6,6l (új korától nem nulláztam a BC-t) Nem egy izompacsirta. Természetesen vannak sokkal nagyobb teljesítményű motorral szerelt gépek amikkel sokkal inkább lehet csapatni, vezettem már én is ezt azt: na az 1,4 kombi nem versenyautó, azért ha kell, lehet ám vele iszkolni is.
3000nél 100km/h körül van (onnan kezd húzni igazán) 4000nél 130km/h-t verdesi, onnan a fogyasztás már szépen megy felfelé (7fölé), de a normál hétköznapi autózáshoz szerintem bőven elég ez a teljesítmény (90 paci), csak ésszel kell kihasználni és nem hűbelebalázs módjára vezetni és akkor mind fogyasztásban, mind kopásban meghálálja a gép:)
2. a lenti apróságoktól eltekintve elég jól felszerelt az autó (klíma, mp3, elektromos ablak, tükör....meg mittomén)legalábbis nekem elég (kevesebb a hibaforrás)
3. hatalmas a csomagtere (Caravan) minden befér - és kényelmesen pakolható!!- legyen szó kutyáról, sílécről, kofferről, hétvégi bevásárlásról, meg most építkezek is, uh. mondhatom nagyon praktikus, igazi utazóautó
4. a felhasznált anyagok minősége, az összeszerelés igen jó, kellemes érzés az autóban tartózkodni
5. a futóműve kiváló, alig billen a kasztni, még tempós kanyarvételnél sem
6. fék: elöl-hátul tárcsa, kicsit hirtelen harap, de mint állat:)
Contra:
1. Ez kapcsolódik a fentihez, szűkös a 125 nm nyomaték az 1300 kg kasztnihoz, főleg ha tele a hátsó üléssor utassal a puttony meg kofferral, meg még a tetőtartó is megpakolva. Ilynekor is elautózik vele az ember, csak még többet kell kapcsolgatni. Nem a lóreő, hanem a nyomaték a fő érv, ami miatt le fogom cserélni a gépet - bár összességében nagyon meg vagyok vele elégedve - dízelre.
2. A klíma bekapcsolása érezhetően levesz a teljesítményből, főleg így júliusban, hőségriadő idején!
3. ami hiányzik belőle elektromos aljzat a csomagtérben - pedig állítólag az Enjoyban ez alap,és a sokak által emlegetett tárolórekesz-pohártartó hiányát is felemlegethetem (ezek nüanszok)
Hiba: pár hónapja melóból haza indulván történt, kulcsot fordít, indítok - jobban mondva indítanék - semmi nem történik, ismétlem a procedúrát, ugyanaz, se szó, se hang nem hallatik, kissé idegesen tárcsázom a szervizes cimborát, kicsöng, nem veszi föl, na, mielőtt sétálok még egyszer megpróbálom...láss csodát pöccre indul. Irány a szervíz, Tech 2, immobiliser hibakód kiad. Állítólag ennek vmi. adatátviteli zavar, interferencia az oka a kulcs adója, meg az immo vevője közt. A szervíz okos tanácsa:
ha nem indul, kiveszem a kulcsot, újra kezdem az idítási procedúrát, és így ok. És lőn, azóta ez még egyszer előjött, de az instruált módon áthidaltam a problémát.
Összességében jó autónak tartom, és ajánlani tudom, még a legkisebb benzinmotorral is.
Hibalista
- (Vszeg) immo. hiba, de javítás nélkül megoldódott (egyelőre)
Ide hordtam szervizbe
Opel Gyarmat
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | astra f | Következő autója? | Astra Caravan dízel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
