Azt várd el aminek szánták
Szöveges ítélet
Tavaly nyáron álmom vált valóra vettünk egy opelt ráadásul dízelt 2 éves használt olasz!!! import kocsi mert úgy döntöttünk akkor hogy jobb választás.(Az olaszt azért emeltem ki mert rettentő sok az általánosítás hogy külföldi..használt...olasz...hát akkor ez csak rossz lehet. Pedig ez nem így van jól szemügyre kell venni megnézni átvizsgálni és utánna vásárolni) Ez részben beigazolódott(Dízel melletti voks). Azért írom hogy részben mert a gyári adatok azok a bizonyos mesék a számokról hogy 5,0-5,5...stb NEM IGAZ. Esetleg akkor ha tojást rakunk a jobb pedál alá és az egész vezetési élmény arról szól hogy jajj... mit mutat a pill. fogy.mérő.
De persze autót nem azért veszünk hogy alapjáraton felmenjünk a hegyre majd onnan leguroljunk,igy ez a mennyiség 1.7 101 lóerős dízel opeltől álom marad a valóság 8l város 7l pályán kb. A részben amiért jó döntés az ehhez párosuló teljesítmény. Ha innen közelítjük meg a fogyasztást akkor kedvező mert ilyen teljesítményt 1.6(1.8.) benzinmotoroktól várhatunk. Csak példaként említem hogy az előző autó 1.4 benzines Focus is 7 litert evett meg és teljesítménye a két autónak ég és föld.
Tehát aki nagyon spórolni akar vehet 1.3 Mjet-et vagy suzukit ők talán képesek erre,de az opel más kategória. Tehát ennyit a fogyasztásról.
De ezt leszámítva /persze ez sem hiba kivéve a szőrszálhasogató agyrémeket akik szinte generálják a hibákat egy kocsiba,de szerencsére ilyen kevés van ódákat regélnek arról hogy túl kicsire sikerült a ülésállító gomb vagy hogy rendszeresen kiég a sminktükörvilágítás./
Talán még egy apró hiba van, de ez sem lényeges és azt kívánom mindenkinek hogy ennél nagyobb hibája sose legyen. Ez pedig az üzemanyagjelző mutató valamint a számítógép matematikai hiányosságaiból fakad. Pl tankolok 10 litert majd mintha misem történt volna kiírja hatótávnak továbbra is azt amit addig mutatott (tehát a tankolás előtt) és a mutató sem mozdul semmit,és ez így is marad bármit teszek,csak a köv. tankolás segít rajta vagy néha eszébe jut és átszámolja mégis. De ez inkább csak kínos mint rossz dolog.
Ezeket az apróságokat leszámítva nagyon tökéletes kocsi kényelmes,tágas,és remélem megbízhatósága továbbra is marad, valmint a formaterve is megnyerő. Tehát szerintem jó választás, és remélem hasonló képp vélekedek 2 -3év múlva is,de eddig ezt tapasztaltam,nagyon szerethető autó bár senkit ne érjen csalódás azért mert nem egy francia kényelem vagy egy dízel BMW hangja van. Aki erre vágyik az locsolkodjon sokat Húsvétkor és vegyen 607-et vagy 760-ast.
Hibalista
- A közösen megtett kilométerek alatt még semmi komoly probléma nem lépett fel.
Ide hordtam szervizbe
Magánszerelőhöz!!! egyrészt mert jobban megbízok benne tudom hogy azt teszi bele és azt veszi ki amit megbeszélünk és az ár is jóval olcsóbb. Valamint abból indulok ki hogy az a szerelő megy el szalonba bruttó 100 000-ért dolgozni aki nem jó mert maszekba ennek 2-3X-át is megkeresi persze ott csak akkor ha becsületes és lelkiismeretesen dolgozik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1.4 | Következő autója? | Még nem készülök de az Insignia egy álom:):) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
