Az én ezüst Astrám :)
Szöveges ítélet
Németországban dolgoztam, ott kaptam meg céges kocsiként 80.000 kilométerrel . Használtuk is elég rendesen, napi szinten legalább 100km ment bele, meg ugyebár havonta az az 1000-1200 + ugyanennyi vissza . Sosem hagyott cserben, én nagyon szerettem , 160-at négy emberrel megpakolva, 6 literből simán hozta, természetesen csak a német autópályán . 2014 nyarán a főnököm mondta,hogy eladja a céges kocsikat, volt neki ezen kívül még egy ugyanilyen. Felajánlotta nekem is ezt az autót .
Kicsit gondolkodtam rajta, de végül úgy döntöttem,hogy megveszem,hiszen piaci áron kínálta, és már 115.000-nél jártam vele. Nem sokszor adatik meg autóvásárlásnál az,hogy az ember előtte mehessen az autóval 35.000km-t a cég pénzén . Az autó kizárólag kint is csak márkaszervizt látott, mindig minden időben ki lett rajta cserélve. Szóval tavaly augusztusban megírtuk Münchenben az adásvételit, kapott kinti ideiglenes rendszámot, majd megtankoltam, és irány Magyarország. Azóta már beleraktam újabb 30.000km-t, nagyobb probléma nélkül. Tavaly nyáron még lementem vele a Román tengerpartra, (960km 16 óra alatt ,hála a Román utaknak) . Odafelé nem volt semmi baj, visszafelé viszont kijelezte az autó a motorhibakódot. Attól kezdve hazáig csak 110-el tudtam menni,mert ha annál gyorsabban mentem vele, akkor megint kijött a hibakód, és hirtelen elment az autóból az erő. Amint hazaértem, rögtön vittem az Opel szervizbe, ahol közölték velem,hogy ki kell cserélni a turbót , másképp nem lehet megoldani a problémát. Az ismerősök, szomszédok közben ajánlottak egy jó autószerelőt, mondták ,hogy vigyem el oda is a kocsit , mielőtt ennyit akarnék rákölteni. Elvittem, a szerelő kb 5 percnyi beszélgetés után már mondta,hogy valószínűleg a turbónyomás szabályzó szelep van eldugulva, csak azt kéne kifújni először. Meg is csinálta, 5000 magyar forintomba került. Azóta nem jött elő a hiba szerencsére, remélem nem is fog. Mostanában kicsit lassabban közlekedek vele, nem lát sajnos annyi autópályát a kocsi, mint régen . Természetesen most is megkapja azt, amit kér, azon a kis takarításon kívül csak a szokásos alkatrészeket kellett rajta cserélni, mással nem volt baj . Folyt köv ...
Hibalista
- Turbónyomás szabályozó szelep . A szakszervízben komplett turbót akartak cserélni, az ismerős profi szerelő kitakarította 5000ft-ért, azóta nincs vele baj ... Kopp Kopp Kopp :)
Ide hordtam szervizbe
Maszek mestervizsgával rendelkező autószerelő, azelőtt Opel szervízben dolgozott, kizárólag Opelekkel foglalkozik azóta is .
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Toledo 1.6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
