ASTRA TwinTop Kabrió. Egyszerűen jó!
Szöveges ítélet
Megane CC-m totálkáros balesete után jó fél évvel vásároltam egy vidéki szalonból meglehetősen listaár alatt (majd nekem is komoly engedményt kellett tennem, hogy elvigyék) a fekete csodát. Előtte volt lehetőségem egy GTC-t kipróbálni a legkisebb 1.3-as dízellel. Kellemes élmény volt abban is a futómű-kormány párosa. Csak a kicsit erősebb motor és a nyitható tető hiányzott! Aztán a hasznaltauto.hu-n akadtam rá a null km-es enjoy felszereltségű szépségre.
Hála a háromrészes tetőnek, sikerült nagyszerű formát kreálniuk a német mérnököknek (az olaszokat most mellőzték). Elfogultság nélkül: Nincs szebb, harmónikusabb kupé-kabrió a piacon! Talán a Volvo CC, jóval drágábban, és mint tudjuk a Ford Focus technikájával...
Ellentétben a Renault Megane-nal ez egy igazán jó autó! A kormányzás, a fék, a pedálok, az üléspozíció tökéletesek. Élvezetesen vezethető a nagyszerű váltójával és a sportos futóműjével. A legnagyobb öröm forrása mégis a Fiat (GM) eredetű 320nm-es nyomatékkal bíró 150 lovas erőgép! Kis fordulattól szépen viszi az 1550 kg-os "monstrumot". Takarékosabb a Renaultnál is, átlagban 1 literrel. A tető ugyan itt is meg-meg nyekken a pesti utakon, de közel sem ad ki olyan idegesítő zörejeket, mint előző autóm.
Már a Megane is férfiasabb jelenség volt a többi kerekded és/vagy kicsi kupé-kabrió között. Ez pedig egyenesen brutális! A GTC-nél is alkalmazott orr jóval agresszívebb megjelenésűvé teszi az 5-ajtós Astránál. A tető tökéletes kupola íve a a Calibráéra hajaz, amely ismerjük el, a legszebb valaha tervezett Opel. A csinos (férfi) fenék is csak az Astra TT sajátja ebben a szegmensben. Óriás hátsót kapott pl. a vadiúj Focus CC is. A VW Eos pedig ízlés kérdése. A tető közepe ugyan üvegtetőt rejt, de a szintén három darabból álló mechanizmus első eleme elég laposra sikerült.
Két év alatt a lenti hibái voltak. Sokadik autóm, mind a kompakt kategóriából. Most cserén gondolkodom, mert jön a baba. Egyébként soha nem adnám el... Végül Opel Antarát vettem helyette. Nem rossz autó az sem, de a kabrió feelinget vissza-vissza sírom.
Hibalista
- Elrepedt a hátsó pót-féklámpa belülről kifelé valami láthatatlan erő következményeként. Opel Gombos, bár kicsit vonakodva, egészen a műhelyfőnökig kellett elmennem, garanciában javította! Köszönöm nekik innen is, hogy élhettem garanciális jogaimmal! Később újra megtörtént az eset. Elrepedt a lámpa. Most szónélkül cserélték. Tipushiba!
- Ablakok az ajtók nyitásakor beleérnek a tetőgumiba. Nem húzza le az ablakot az automatika időben. Opel Gombos feladta a javítást. Opel Gaál Dunaharaszti (Megbízott Opel TwinTop szerelő/szakértő? M.o-on) szerint "Ez ilyen gyárilag". Visszahívta a gyár egy hidraulika cső cserére. Várom az alkatrészt és az ajtónyitás probléma megoldását. Opel Gaál kérés nélkül fékpadra tette az éves kötelező vizsgálaton. 3000 Ft a szerviz 35 ezres számlája mellé kéretlenül. Köszi!
- Opel Gaál Gödöllő Orosz Roland munkafelvevő 10 pont! Nos ez a 10 pont kicsit kevesebb lett a végén. A garancia lejárta után 1 hónappal a tető megadta magát éppen egy vevő szerette volna kipróbálni. Méltányosságról szó sem esett Opel Gaálnál és 20.000-be került egy sérült kábel javítása. Plusz 350 km a műhelybe oda-vissza.
Ide hordtam szervizbe
OPEL GOMBOS, Szentendrei út.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Opel Gaál Gödöllő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 39500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane CC 1.9 D | Következő autója? | Opel Antara 2.0 D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
