A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1.3 cdti 90LE GTC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Astra H GTC 1.3cdti 390000km után

Szöveges ítélet

Azzal kezdeném,hogy a kocsit második autónak vásároltam,mert úgy adódott,hogy napi 140km-t kellett autóznom munka miatt.Volt már előtte 2db benzines H Astrám is amiket újonnan vettem ,szóval ismertem a típust,tudtam mit keresek.Dízelre volt szükségem és használtat akartam venni viszonylag olcsón.Tudtam ,hogy a pici 1.3-as fiat dízel motor strapabíró,mert egy ismerősömnek ilyen céges kocsija volt rengeteg kilométerrel.

A vásárlás nagyon nem volt zökkenőmentes,mert többször majdnem csőbe húztak.Volt ,hogy magánszemély hirdetőről kiderült ,hogy nepper és a km óra állás sem volt köszönő viszonyban a valósággal…Nagy nehezen sikerült találnom egy Belgiumból behozott 3 éves astra h 1.3cdti 90LE gtc-t kevés kilometerrel.Az óra állás valósnak tűnt ,67000km-en állt és még a gyári 2009-es gumik voltak az autón.A kocsi ball oldala előzőleg sérült volt,így hozták be majd itthon megjavították…A Németeknél és a Belgáknál fiatal kevés kilométeres olcsó dízelt csak sérülteket lehet találni.Magyarországon pedig csak olyant aminek vissza van tekerve a kilometer órája.
Megvettem az autót,pedig nem akartam 3 ajtós GTC-t venni de ez tűnt a legjobb választásnak,mert a 3-4 éves dízel kombikban a világ összes kilométere már benne volt.
Azzal kezdtem,hogy a kiegyenlítő tartály alatti hűtővízszint érzékelőt és az ablakmosó tartály vízszint érzékelőt cseréltem mert állandóan jeleztek.Nem volt nagy összeg 7000ft volt darabja.Csere után minden OK.A hátsó lökhárítót fújni kellett és a tetőn is volt még pici javítani való horpadás… a két elem javítása 90 ezer ft-ba került.Az egyik gyári structure felni ütött,így vettem még hatot használtan 60000 ft-ért…Ezekről a hibákról tudtam már a vásárláskor mert a korábbi sérülésből maradtak meg,amiket az eladó még nem javított ki.

Sajnos a DVD90-es gyári naviból hiányzott a térképet tartalmazó dvd lemez,ezt is pótoltam. Az is kiderült,hogy ezen az autón gyárilag nincs DPF(koromszűrő).Ennek nagyon örültem mert ebbe még pont nem került bele ez a hibaforrás.
Elősször is a motort meg kell szokni,mert van egy turbó lyuk alacsony fordulaton,ami azt jelenti,hogy 1800-as fordulat alatt nagyon gyenge.A 6-os váltóval úgy kell dolgozni,hogy a fordulat ne essen be 1800 alá mert akkor nincs semmi erő a motorban…viszont 1800-as fordulattól megy mint egy kis mozdony.A GTC futómű nagyon kemény,szokni kell viszont problémamentes.Vásárlás utáni első nyáron klímatöltés mert nem működött a klímám,szerencsére más hiba nem volt így ezt megúsztam 8000ft-ból.Majd 120 ezer km-nél első fékbetét csere tárcsákkal együtt ez kb 40-50 ezer forintba került.Egyszer csak jelzett a fedélzeti,hogy alacsony a hűtővizem.Azt gondoltam megint a szenzorral van gond de nem, tényleg alacsony volt a hűtővíz mert kilyukadt a vízhűtőm.Vízhűtő csere 45 ezerért majd egy éven belül megint kilyukadt,kiderült,hogy az intercoler hűtő olyan közel van a vízhűtőhöz,hogy kidörzsöli azt.Volt rá visszahívás is ,de én ezt nem tudtam,így újból vízhűtő csere.Most már egy plusz távtartót is raktak be a két hűtő közé és hálót előre a hűtőrács mögé ,hogy megelőzzék a kavics által okozott sérüléseket is a hűtőn….anyagot nem számoltak de így is fizettem 40 ezret ismét.
150 ezer km-nél elkezdett csicseregni a motortérben a generátor szabadonfutó.Csere 12 ezer ft volt,ezt olcsón megúsztam.
170 ezernél hátsó fékbetét csere féktárcsával együtt , ez kb 40-50 ezer ft volt.
200000 km-nél már észre vettem,hogy nagyon lomha az autó nagyon nem megy,sőt olyan is volt egyszer,hogy alig bírtam elindítani,felpörgött majd egyszerre leállt.Első indítás után az alapjárat is túráztatta magát.Hibakód nem volt ezért a szívosorban levő map szenzort kivettem és láttam,hogy tiszta korom lerakódás…Egr szelep csere lett a vége és az egész szívó sor is ki lett tisztítva.Map és maf szenzor is tisztítva lett.Ezek után ismét vissza jött az erő minden OK.Ez 80 ezer forintba került.Az autóval országuton és pályán mentem a legtöbbet és így is 200000 km-nél egr szelepet kellett cserélni.Eezeknél a motoroknál már ilyen sok a kipufogógáz visszavezetés és ez sajnos nagyon megfolytja a motort és kormolja az egr szelepet és az egész szívósort…még szerencse,hogy DPF ebben nincs.Ezek után 240000km-nél klíma behuzótekercs és klímakuplung csere,klímatöltés,hosszbordás szíj csere következett .Emlékeim szerint ez 70-80 ezer ft-ba fájt.Majd 260000km-nél első fékbetét csere,ezt már én cseréltem 10 ezer ft volt az anyag.Szerettem volna kipóbálni,hogy a nagy mennyiségű kipufogógáz visszavezetés nélkül milyen lenne az autó ezért beépítettem egy egr emulátort,természetesen csak "próbára".Egr emulátorral az autó jobb lett mint új korában.Minden fordulaton meg van a nyomaték már alul 1500 alatt is húz,még lentebbről is.Ez a motor így lenne tökéletes,még a fogyasztás is alacsonyabb lett.Az egr emulátor egy lengyelországi cégtől rendeltem,az ára 25000ft volt postával.
A cim modul csatlakozója nekem is kontakthibás,de szerencsére nem okoz nagy gondot.Néha nem tudom miatta a tempomatot kapcsolni ilyenkor nem megy a duda és a kormányról nem tudok váltani rádiót sem…de ezek csak nyáron a legnagyobb melegben jelentkeznek ezért még nem foglakozom a cim modul javításával.Volt olyan többször is,hogy a beltér világítása nem kapcsolodott le autómatikusan,ezt az akkumlátor saru 30 percre való levétele orvosolta mindig.Akkumlátort már kétszer cseréltem,kb 4 évet bír egy olcsóbb 20000ft-os akkumlátor.Nyári gumikkal kb 100 ezer km-ert a télikkel pedig kb 50 ezer km-ert tudtam menni. A DVD90-es fejegységem cd-részén a lézerfejet tisztítani kellett,mert nem akarta olvasni az mp3 lemezeket.Ezen a fejegységen már van aux bemnet is de nekem kényelmesebb a lemezről a zene hallgatása.
Fogyasztás 4.5L/100km-en és ez tartható 120-140km/órás tempónál is.Hatodikban 110km/órás sebességnél 2000-es fordulaton pörög a motor.A 130-140km/órás tempo autópályán 2500-as fordulaton simán tartható. Csak városi használatban kb 5 litert fogyaszt,ha folyamatosan tolod neki mint az őrült akkor sem megy 5.5 litert fölé a fogyasztás.
Jelenleg 300000 km-nél járok,most már érezhetően nagyon fent fog a kuplungom ebből lassan kuplung és lendkerék csere lesz.
Mindig 15 ezrenként volt az olaj csere,30 ezrenként gázolajszűrő csere …
Turbó,kettőstömegű , kuplung,vezérműlánc,injektorok,teleszkópok,futómű…és minden egyéb még eredeti,sosem voltak cserélve! A beltér szinte kopás mentes,csak a váltószoknyán látni a sok kilometer nyomát és minimálisan a vezető ülés külső oldalán van pici bolyhozódás,de szakadás mentes.Rozsda nincs sehol.Olaj fogyasztás 15 ezer km alatt nem mérhető,vagyis gyakorlatilag nincs.
Tudtam ,hogy a H astra jó autó de ez a pici fiat motorral szerelt gtc minden várakozásomat felülmúlta…ez egy nagyon jó autó egy zseniális pici fiat motorral.A lényeg,hogy sikerüljön találni egy gyárilag részecske szűrő(DPF) nélküli gondozott példányt, és akkor ez a motor kimegy hibanélkül a „világból”.
Nem is értem,hogy egy euro 4 -es autóba a gyártó miért erőlteti bele a DPF-et,hisz ez a motor e nélkül is hozza simán ezt a környezetvédelmi normát.
Nagyon megszerettem az autót,szinte csak egyedül megyek vele…lehet,hogy megmarad mert ennyi kilométerrel eladhatatlan….

frissítés 2020. 03.21
Közben 340000km –nél járok cserélnem kellett az első futóműben a két stabilizátor rudat kemény 10 ezer ft-ért. Komplett cseréltem hátul a fékbetéteket és a tárcsákat 16 ezer ft volt (remsa szett) és eneos motorolajat használok már egy ideje(továbbra is 15 ezrenként) és tökéletes mind árban mind minőségben(Eneos 4Liter 5w30 premium dexos2 -7700Ft) + vettem rá új téli gumikat kb70000ft-ért…

Érzékeltetés képpen ha magad csinálod a kötelező szervized: eneos olaj 4L 7700Ft,Hengst olajszűrő 1960ft,hengst levegő szűrő 2500ft,chanpion üzemanyagszűrő betét 2500ft,utastér szűrő sct 1200ft.Így összesen 16 ezer ft alatt vagy és akkor nem a legszarabb olaj és szűrők lesznek beépítve és valóban ki lesz cserélve…szervizben ezért fizetsz kb 45 ezret alsó hangon és tuti nem hengst és chanpion szűrőket kapsz hanem a legolcsobb szarokat és az sem biztos,hogy minden ki lesz cserélve…(sajnos tapasztalatból tudom)
A még eredeti hátsó ablaktörlőt még csak most cseréltem(bosch 1700ft), igaz használni sem használtam szinte soha.
Minden más fő alkatrész még mindig gyári, sosem volt cserélve, még a kuplung is bírja…a kocsi még mindig tökéletes .

frissítés : 2020.12.26
360000km-nél járok.
Vettem közben 4db nyári gumit is (hankook) 80000ft.
Belső levegőkeringető zsalu nálam is eltörött. Megcsináltam,sok jó leírás van a javításról a neten…áramkorlátozót is beépítettem , hogy többet ne törjön el.
Ball hátsó spirál rugó eltörött, így cseréltem mindkettőt és akkor már a hátsó lengéscsillapító ütközőket is kicsréltem. Az egész 22000ft –ba került és febit építettem be mindenből (a hátsó lengéscsillapítók még jók voltak).

Közben az első lengéscsillapítókat is cserélni kellett ezt szakemberre bíztam 100000ft (monroe).
(A két első monroe lengéscsillapító 40 ezer volt + 60 eze a munkadíj.)

Nem mertem már többet menni a gyári vezérműlánccal így ezt is cseréltettem.
Teljes vezérlés készlet (SKF) + vízpumpa (SKF) +generátor szabadonfutó (INA)+ hosszbordás szíj (gates)+olajcsere(mannol)+olajszűrő(hengst)+munkadíj = 155000ft
Teljesen jó volt még a 360 ezret futott gyári lánc és a láncfeszítő is ellentétben a neten keringő hírekkel, hogy ajánlott 160 ezrenként cserélni.(nem láncot kell cserélgetni, hanem az olajat 15 ezrenként és akkor nincs baj a lánccal)

Cseréltem a váltó olajat mert mintha télen hidegen nehezen ment volna a váltás (gyári opel 3 liter 9000ft). Nagyon szép olaj jött le belőle nem is ez volt a gond . A váltókulisszát újra zsíroztam jó vastagon és újra könnyen megy a váltás, megszűnt a probléma.

frissítés 2021.12.27 és már 390 ezer km fölött járok:
Közben elkezdett csúszni a kuplungom ezért cserélve lett komplett az egész. Sachs szett került bele (kéttömegűvel , kinyomóval, tárcsa,szerkezet, csavarok,szimeringgel, zsírral) és a szett ára volt 240000ft a munkadíj pedig 80000ft...ez fájt picit mert hirtelen költöttem rá 320 ezeret.Az érdekesség, hogy a levett kéttömegű még nem volt rossz állapotban a sok kilométer ellenére sem. Anyagot én vettem, mert a szervizben(nem márkaszerviz) még ennél is többet mondtak az anyagra...horror árakkal dobálóztak, nem is értem mit képzelnek.Országosan ismert alkatrész kereskedőtől magánszemélyként olcsóbb az anyag...persze azért mert a szerviz az anyagon is kaszálni akar. Papíron 55% kedvezményt kap a szerviz az alkatrész kereskedőtől ami a valóságban csak 10% kedvezmény, viszont a szerviz ezt nem így számolja...vicc az egész ami Magyarországon a szervizekben folyik...
Sajnos a váltómnak első sebességben már van visító hangja kb 380 ezernél kezdte, rosszabb nem lett eddig és mivel csak egyesben csinálja egyenlőre nem érdekel...
Ha végigolvastad az elejétől akkor most már kb tudod, hogy 390 ezer km alatt mi várható egy ilyen autónál.

Hibalista

- 2 x vízhűtő csere - generátor szabadonfutó - EGR szelep - klíma behuzótekercs és klímakuplung - cim modul - A DVD90-es fejegységem cd-részén a lézerfej tisztítás - 2db akkumlátor - hátsó spirálrugó - elsó teleszkópok - stabilizátor rudak

Ide hordtam szervizbe

maszek szervizek

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

saját magam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 67000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 390000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? astra h 1.6 benzin Következő autója? Verso 2.0 disel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)