Astra 1.9 CDTI AT6-A kutya után a legjobb barát.:-)
Szöveges ítélet
Alig egy hónapja vettem az autót (2011. 09.). Eddig sosem volt dízelem és automata váltós autóm sem, ezért az újdonság erejével hat.
A régi B Vectrám eladósorba került. Mivel a magyar használtautó vásárló különböző kifogásokat talált rajta (sok a km, fényezve volt, rozsdás, stb.) ezért nem nagy esélyt láttam, hogy túladok rajta.
Azonban teljesen véletlenül meglátogattam az ismerősömet, akitől a Vectrát is vettem. Pár perc beszélgetés múlva elmondta hogy szeretné eladni az Astráját, mivel szüksége volna pénzre a vállalkozása miatt. Megbeszéltük, hogy beszámítja az autómat az övébe, méghozzá az általam mondott áron.
Kipróbáltam és azonnal igent mondtam. 69 eKm, 6 légzsák, 4 el. ablak, esőszenzor, automata világítás, navigáció, tempomat. Úgy gondolom, hogy ez eléggé jó referencia volt a vásárláshoz. Az autó fiatalon, 24 ezer km-rel került Magyarországra Németországból, egy ott keletkezett kisebb oldal sérülés miatt, de a javítás után nem sokkal kb. 10 hónapot állt a turbo hibája miatt, így reális volt a futásteljesítménye.
Az hatfokozatú automata váltót nagyon hamar meg lehet szokni, és ki lehet ismerni, így 100-110 km/h mellett elérhető a 4.7 l-es fogyasztás, de 130 mellett is csak 6 liter. Az átlagfogyasztás 4 eKm után 6,3. Ebben bőven van városi dugó is.
Gyorsításkor, elinduláskor nem igazán kell aggódni, a 280 Nm segít abban, hogy a majd másfél tonna rendesen elinduljon. Viszont ha ez sem elég, csak be kell kapcsolni a SPORT gombot. Ekkor emelkedik a váltási fordulatszám, és a gázpedál is érzékenyebbé válik.
A nagyméretű info rendszer könnyedén használható. Emellett okos találmány az irányjelző kar két funkciója, hamar megszoktam, bár ehhez a Fordos múlt is hozzásegített.
Hibája: korábban megállt a turbo (felújították). Az EGR szelep megadta magát, telenyomta korommal a részecskeszűrőt, újat kapott. Ez utóbbi már nincs benne, de semmilyen rendellenességet nem mutat,tavasztól őszig néha dobja a hibakódot, de semmi más. Kár, hogy a tolatóradar nem került bele gyárilag, elég nehéz vele tolatni parkoláskor.
UPDATE: 2018.02.13.
Az autó sajnos már nincs a tulajdonomban, 1 hónapja eladtam, mivel másikra váltottam. Elmondhatom, hogy számomra egy kiváló autó volt a maga kategóriájában. Kisebb gyártási, konstrukciós bakikkal találkoztam, de azok egyáltalán nem voltak zsebbe nyúlós cserék, vagy javítások.
Pozitívum: szerviz terén igénytelen autó, a szokásos kopó alkatrészek átlagos árban vannak. Nálam teljesen megbízható volt, jártunk vele Ausztriában, Olaszországban (Elba), Lengyelországban, Horvátországban (2x), Németországban, Csehországban és Franciaországban a riviérán. Minden alkalommal hibátlanul tette a dolgát, sosem torpant meg az ilyen utak alkalmával. Az automataváltót annyira megkedveltem, hogy az utódját is csak ezzel kerestem. Rozsdásodást, korróziót nem tapasztaltam az autón, igaz, hogy a latyakos, vizes téli utak utáni száraz időszakokban mindig kapott egy komplett mosást, ezután pedig a fűtött garázsban volt ideje mindenhol megszáradni.Zömében autópályán használtam Eger-Budapest távon, a fogyasztása így nagyon jó volt. A csomagtartó könnyen pakolható, bár 4 felnőtt 1 hetes nyaralási cucca már kissé nehézkesen fért el hátul. Műszaki vizsgákon 3x is gond nélkül ment át. A navigációja csak néhány alkalommal tévedett, a fenti országokat gond nélkül jártuk be a segítségével.
Negatívum: Nekem kényelmetlen volt az ülése, 100-150 km után már kezdtem érezni a derekam (érdekes az Insigniában még 250 km után sem jön elő az érzés). A generátor kb. 80 ezer km-nél teljesen váratlanul kifeküdt. Itt egy másik autóval sikerült hazáig 5 alkalommal akksit cserélve hazajutni. A javítás nem volt eget rengető, de aztán 4 év múlva megint elkezdett viccelődni (ekkor már ismerve a titkos menüt, szúrópróbaszerűen néztem a töltést), így inkább vettem egy teljesen új, gyári beszállító általi generátort, 60 ezerért. Eladáskor már kanyarodás közben volt hangja a külső féltengely csuklóknak, de ezt jeleztem a vevőnek is. A motortéri biztosítéktáblába valahogy bejut a víz és a kosz, majd így a gázpedál áramkörében zavart okoz és a gázpedál nem fog reagálni semmire, az autó pedig vészüzemmódba kapcsol. A tisztítása kb. 15 percet vesz igénybe. A tompított izzócseréjének elvégzése után javaslom mindenkinek a tiszteletbeli nőgyógyász címet. :-)
Költségek 6,5 év alatt:
- generátor javítása 21.000. Ft 2012-ben,
- új generátor 60.000. Ft. 2016-ban,
- toronycsapágyak és szilentek cseréje, mivel konstrukciós hiba miatt hamar elrohadnak: 36.000. Ft,
- első és hátsó féktárcsák, betétek (Brembo): 36.000. Ft és 42.000. Ft.
- termosztát csere (Wahler): 12.000. Ft. 2015.
- akku: 2012-ben, Varta Black Dynamic 21.000. Ft.
- alváz-, üregvédelem (Rusztika Bt.):85.000. Ft. 2017.
- váltóolaj frissítés: 36.000. Ft. 2016.
- vezérléscsere: alkatrész (gyári szett, vízpumpa, hosszbordásszíj) 55.000., munkadíj:22.000. Ft. 2013-ban
- futóműben elöl a bal oldali hátsó szilent, illetve az egyik gumiharang: 7 és 6.000. Ft.
A többi meg a szokásos szűrők, olaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék cseréje.
Mellőztem a 30 ezer/1 év olajcserét, 10-15 eKm között mindig cseréltem, és sokan lehet, hogy megköveznek, de mindig a gyári olajat használtam.
Egyébként annyira jó állapotban volt az autó 11 évesen, hogy nyugodt szívvel adtam el a gyerekkori barátom öccsének, nem félek tőle, hogy visszahozná, hogy átvertem.
Összegezve: ez a harmadik Opelem volt (más eddig nem is volt), de számomra csak erősítette a márka iránti bizalmat.
Hibalista
- Még a vásárlás előtt: turbo (34 eKm), egr szelep, dpf. - Nálam: generátor, toronycsapágyak.
Ide hordtam szervizbe
Egy jó barátom, Levente, akivel mindig veszekednem kellett, hogy fogadjon el valami kis pénzt munkadíj gyanánt, de sosem tette. Értette a dolgát, bármi volt, megoldotta. A toronyszilentek cseréjét is úgy megoldotta, hogy megmenekültek a lengéscsillapítók.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Opel Wallis: Nagyon korrektek, nem problémáztak, ha pl. úgy alakult (más már nem tudott vállalni, de nála nem volt gond, ha vittem), hogy vittem az alkatrészt. Mindig visszahívtak, vagy üzentek, ha időpontot kértem. Az elvégzett munkával sosem volt gond, és árban sem szálltak el.Papp Autóház-Eger:Csak olajcserén voltam az autóval náluk, de ők is segítőkészek, és értenek a dolgukhoz (az Insigniát is hozzájuk viszem)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 69000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 116000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra B2 1.8 16V | Következő autója? | Insignia- úgy is lett. :-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
