Angol telivér
Szöveges ítélet
Egy Vectra "A" és Astra "G" -mindkettő 1.6 benzines volt- után sikerült ezt az angol telivért kifogni (angliai gyártás). Igaz ugyan, hogy csak 81 lóerős, de menetteljesítménye olyan mint az előző egyhatosoké, normál út/közlekedési viszonyok között nekem megfelel.
Amikkel nem tudok kibékülni:
- szöszölődő kárpit, ráadásul elég durva szövésű
- borzalmasan kényes papyrus fényezés, legkisebb karc is látszik rajta
- karcolódó műszerplexi, jóformán alig van olyan puha törlőrongy, amivel tisztítható
- gyári tompított fényszóró olykor kevésnek bizonyul
Viszont elég korrektül összerakott darab, igaz, az enyém 2004 legvégi, tehát már ´05-ös modellév, de pár gyerekbetegsége még volt, viszont szerencsére nem CIM modul, vagy ECU.
Összességében ami a legjobb: hihetetlen jó manőverezhetőség, jó útfogás, belső térérzet (178 vagyok).
Mivel az enyém angol gyártás, így pár, más gyártóbázison szerelt modellhez képest mentes egyes apró, de annál bosszantóbb problémától (mint pl az első toronybekötések nedvesedéséből adódó felületi rozsda, eddig (kopp-kopp) nem volt semmi elektronikai gond. Ellenben vannak dolgok amikre kényes, és az együtt eltöltött évek alatt megszoktam már, hogy ha a klíma kevésbé hűt, akkor pollenszűrőcsere, ha a turbó kompresszorházán olajfolyás van, akkor légszűrőcsere esedékes (ez konstrukciós kialakítás miatt ajánlott 20-30ezrenként), olajtöltet soha ne lépje túl a gyári előírtat különben ahol éri kinyomja.
De ettől függetlenül én szeretem és mivel saját autó, így figyelek rá, ha valami szokatlant tapasztalatok nem állok le egyből lehúzni, hogy mekkora szar, hanem igyekszem keresni az okát.
Kompatok között, kis odafigyeléssel egy stabil, megbízható családi autónak tartom, igaz vannak kényelmesebbek (P307, Megane), vannak fürgébb, érzésre nyomatékosabbak (PSA HDi/Ford TDCi 1.6 dízelek), ellenben motorikusan nagyon megbízható hála a jóöreg Isuzu alapoknak, és belülről sem kell szégyent vallania térérzetben.
Hibalista
- Gyakorlatilag végig nálam volt, illetve még van is. Garanciában: jobb első ajtógumi (nem tömített rendesen), vezérműszíj-görgő (nyikorgott), km.óra (nyiszogott, 2 db filléres műanyag alátét maradt el gyártáskor). Azonkívül most a bal első keréknél a féktárcsa kicsit vállasabb a kelleténél, de egyenlőre nincs vele más probléma
Ide hordtam szervizbe
Opel Turbo (azóta már Hering)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
hivatalos márkaszervíz részmunkaidős kollégája
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra, Astra | Következő autója? | egyenlőre marad, távlatban talán Astra "I" |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
