A "tökéletes autó" ami cserbenhagy...
Szöveges ítélet
Egy 1.2es G Astra kombim volt előtte, imádtam, nem volt tökéletes kopott benne minden, de úgy éreztem, hogy az olcsó alkatrészek és alacsony költségek mellett, mindent kibír, Lengyelországot is simán megjárta...úgy gondoltam az Opel egy szuper márka. Újabb autóra lett szükségünk amiben nem kopott még el minden, meg lakodalom előtt álltunk pár hónappal jól jött egy csere. Nem messze találtam egy szép, megkímélt 1.3 CDTI kombit a Suzuki Szigetvárnál. Feleségemmel megnéztük, ültünk benne vagy egy fél órát, gyönyörködtünk... nagyon beleszerettünk. Megkímélt volt tele minden hasznos extrával, modern volt és nagy kombi, könnyen pakolható. A teljesítmény jó volt nekünk mert szeretek biztonságosan és gazdaságosan autózni, na meg egy 1.2 G astra után... Fogyasztás, óra szerint 6 liter volt, én kihoztam belőle a 4.8-at autópályán, tempomattal 130 tempóban. Szuper jó volt, gyorsan vettünk is rá téli kerekeket, aztán mentünk vele... Igazából volt város is (havi 400 km) de főleg autópályán raktam bele havi egyszer 1000 km-t. A generátor szabadfutó zörgött klímával, de egy nyarat meg előtte egy fél telet simán ment baj nélkül. Prémium üzemanyagot tankoltam mindig, sőt még Spurit is kapott néha. Az olajat 10000 km után lecseréltettem, olajszűrővel gázolajszűrővel, pollenszűrővel légszűrővel, csak a szokásos. Ekkor már hideg volt és egyik hosszabb úton már világított a motor lámpa, gondoltam megnézetem azt is, kivillogtattam thermoszelep...hát az olajcseréből lett egy 250 e Ft-os számla, mindent kimostak kiszedtek egy kiló kormot ami cirkulált a rendszerben, teljesítmény 0, vissza a dealerhez, megjavítják nincs nagy baj... vákuumcsövet cseréltek, részecskeszűrő mosás, 45 e FT, közben kaptam egy kavicsot, uh szélvédő csere is volt (ez a 250-en felüli költség). Mindezt 2 hónapig nyomozták és szórkoztattak azzal, hogy jó/nem jó. 2 hónap után tutira mondták, hogy most már jó minden városban télen alig szabad használni, nem arra van. Azt mondták, hogy ha jelez a tisztítás akkor 2000es fordulat és ne álljak meg. A hibák előtt soha nem jelzett tisztítást és mielőtt szerelték volna a légszűrő ház láthatóan meg volt hekkelve... Szóval, nagy bátran elindultam egy hosszú útra, hogy ez már tuti jó lesz biztos én voltam eddig a felelőtlen, mert városban is mentem vele, nem tudott a részecskeszűrő működni. 150 km után újra bejelez a motor lámpa, megállok kivillogtatom, thermoszelep... minden kezdődik előröl. Aztán visszavittem a kereskedőhöz, számítsák be egy jóval öregebb Honda HRVbe (beleszerettem) mégha le is húztak egy csomó pénzzel, de legalább megszabadultam az autótól. Állandóan mondták, hogy én vagyok a hibás mert városban mentem vele, de amikor eladták, akkor még szóba se hozták, hogy baj lehet. A Honda jó, mert az nem tud elromolni, pár dolgot azért cserélni kellett. Végezetül csalódtam a dízelekben, az európai autókban és a Suzuki Szigetvárban.
Hibalista
- Részecskeszűrő, szélvédő, AGR szelep, vákuumcső, thermoszelep, szűrők, generátor szabadfutó
Ide hordtam szervizbe
Pécsi öreg
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Suzuki Szigetvár
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | HRV |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
