A színe szürke, de az élmény...
Szöveges ítélet
2003-ban vettünk egy 98´-as 1.2-es G Astrát, melyet 2005-ig használtunk. Ez volt az első "nyugati" autóm. Tetszett a futóműve, megbízhatósága, formája viszont ehhez a karosszériához kevés volt a 65 lóerő. 100000 km-rel adtuk el gyakorlatilag újszerű állapotban. Sokat gondolkodtunk az utódján: japán vagy német autó legyen?
A G Astrában 1x kellett izzót cserélnem, valamint a hűtőventillátor automata kapcsolója adta meg magát. S végiggondolva az európai összeszerelésű japán autók minőségi romlását melyet ismerősi körömben történő meghibásodások igazoltak újra a jól bevált márka mellett kezdtünk gondolkodni. A választ egy Opel kereskedés előtt álló GTC adta meg. Naponta elidőztünk az autót nézegetve, s a vétel mellett döntöttünk. A kereskedésben papíron összeállított modell Cosmo felszereltséggel a kategóriatársak alatt volt árban. Egy villámezüst bőr-szövet kárpitozású csodát vettünk át a szalonban. A 90 lovas motor elegendő számunkra. Egész jól viszi ezt a kasztnit. Többen próbálták és meglepődtek, hogy csak 1.4-es, mert jól húz. Lassan 20000 lesz benne de eddig semmilyen meghibásodást nem tapasztaltunk. Stabil,kissé kemény futóműve van. Jól eltalált de szerintem rövid a váltó. Nyomatékos láncos motor. Nem kell nézelődni nagyon előzéskor. Érezhető az adalékolt 95-ösök jótékony hatása. Nagyon elégedettek vagyunk vele. Kényelmes, jól szól benne a gyári zene. A fogyasztása most télen 3-szori teletankolás után mindháromszor 7,2-re jött ki (nem computer adat). Csak ajánlani tudom. Precíz, minőségi összeszerelés, kevés tárolórekesz. Igaz nem mobil italautomatának vettük:) Egyedül a kilátás ami kissé zavaró az alacsonyabb tetővonal miatt, de körültekintő vezetéssel orvosolható a probléma.Nyári-őszi fogyasztás 6,5-6,6 l/100 km. Több kollégám szuperlatívuszokban beszél erről a modellről (ültek benne). Zene :gyári alapban még nem hallottam különbet. Továbbra sem gond az előzés:) A GTC felirat nem árulkodik a térfogatról. Mindennapos használat mellett is öröm beleülni. Jó érzés, hogy vészhelyzetben sem hagyott cserben (hajtűkanyarban 80-as tempóról 15-re lassulás ABS miatt irányítható maradt az autó. Jávorszarvasteszt 100-nál: a szarvas okozott szívdobbanást, nem a stabil autó. Ha javasolhatom érdemes kipróbálni. Autópályára kevés a motor (rövid a váltó). Mellékutakra hibátlan. Sokan kritizálják az indexkapcsolót: fő problémát az okozza nekik, hogy ellenkező irányba indexelnek. Megoldás: ha erősebben nyomják valamely irányba próbálják ellenkező irányú mozdulattal kikapcsolni, pedig kikapcsolható az indexelés irányba történő határozott nyomással (balra villog, mégis lefelé nyomom és már nem is villog) .
Hibalista
- A kormánykapcsoló felől kormányzáskor enyhe recsegés, melyet az első kötelező szervíz alkalmával javítottak garanciában. Valamint a saját hülyeségem miatt egy klímatisztítás.Azóta semmi, mondom semmi:)
Ide hordtam szervizbe
Opel Tisza
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Megteszi ami van |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
