"A Raketta 02"
Szöveges ítélet
"A Raketta" folytatása:
2009. februárban hoztam el az autót (akkor 2 éves volt, 15000Km-el).
Ez a régebbi típusú Z18XE (126LE) motoros verzió (amikor vettem akkor még nem is tudtam, hogy van ennek egy twinportos erősebb -140LE- verziója).
Nem bánom a vásárlást, teljesítménye még mindig elég. Tuningot még nem csináltattam, asszony tiltakozása miatt nem is fogok.
Költségek-hibák:
10-12000Km-enként olajcsere (castrol 5w30).
Néha immó kihagy 25-30 indításonként 1*.
Kicsit nyekereg a márkatársak által már említett kalaptartó környéke , káyúkban nagy melegben 10Km/h-val zavaró.
Fényezés érzékeny, kissé karcolódik (fekete).
160-210Km/h-nál (németeknél tesztelve) hangos motor.
Beltér: eleinte nagyon tetszett, de napi 150-170Km-t vezetve kissé szürke-egyhangú. Ezt el kell fogadni...
Lámpák: durvább esős vezetés után kerül a lámpaburákba cirka 6 csepp víz. Valahol beázik.
Összefoglalva: vannak azért minimális hibák
Előnyök:
Fura, hogy milyen meglepetésekre képes az 1.8-as motor. 50-130 között folyamatosan torpanás nélkül gyorsul 3.-ban. Megmértem a gyorsulást: 7.5-8s körül éri el a 92-94Km/h-t. Sajnos itt kell váltani a 3.-at, ezért a gyári gyorsulási érték 10.5 sec (elég gyatra). Ennél érzésre sokkal erősebb-gyorsabb az autó. Itt jön(-ne) a képbe a tuning: Chip segítségével 2-es fokozatban elérhető a 0-100 9s környékén. Szemezgettem egyéb felszerelésekkel is (hónapokig jártam körül a témát): Árultak 60000Ft körül Dbilas tengelyeket 262-266 fokosokat. Bánom, hogy nem vettem! Ezek átalakítás nélkül beszerelhetőek a RÉGEBBI(-Z14XE-Z16XE-Z18XE) nem twinportos motorokba, kapunk 7-14LE-t cserébe, és nem csökkentik a motor élettartamát! Így összehozhatnék 8.5 körüli 0-100-at is. Sajnos csak álmomban, mert asszony meg is csonkítana ha ezeket megcsinálnám.
Fogyasztás: öregurasan vegyes használatban 6.8-7.7 liter, ami a csövön kifér verzió 8-9.2 liter. Én teljesen elégedett vagyok ezzel.
Futómű: kemény, még pont a határon van. elnyeli az úthibákat, de nem úszkál billeg az autó. Nekem ez is tetszik, Renaultos haverom szerint (túl-)kemény.
Egyéb vélemények:
Kezdő (első saját) autónak vettem. Eleinte mindig elfelejtettem induláskor gázfröccsöt adni, és NEM FULLAD le az autó! Van nyomaték rendesen. Ezért csak ajánlani tudom az 1.8-as benzines verziókat újonc (vagy béna mint én) vezetőknek!
Egyéb vélemények nem teljesen a témában:
Fogyasztás Opel vs más autók: Sokan szidják az Opeleket hogy sokat esznek (pl 1.7-es diesel 6-7 liter körül, 1.6-1.8-as benzines 7-9 liter környékén).
Ezt el kell fogadni. Más autó sem eszik kevesebbet hasonló paraméterekkel!
Sokan írják itt, hogy a 3000-3600ccm-es V6-os benzinesét 5-6 literrel használja városban. Hááát ne verjük már át az olvasókat, és saját magunkat.
Kollégám is mondta, hogy a 530D BMW-je 4.6-6 litert fogyaszt városban. Később kiderült, hogy ez pályán 100-110-es tempónál volt mérhető. Nekem is tud ám az autóm elengedett gáznál NULLÁT! fogyasztani! A COMPUTER írja. Aztaaa. A következő gázadásig (Ugye milyen jól hangzik, ha ezt nem írnám ide?).
Jajj és népítéletek vs szervízigények: sokan írják, hogy 8-10-15 éves autók csak hírből ismerik a szerelőt! Soha semmi gond, a kavicsok 2 centire a fényezéstől megállnak, és lepattannak a plazma pajzsról stb...
Tudom sokan imádják az autójukat, de próbáljunk meg elfogulatlanul írni ide,
mert én is ezen írások szerint választanám ki a következő autómat!
Hibalista
- ...
Ide hordtam szervizbe
Opel Gaál
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Passz... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
