A racionális városi családtag
Szöveges ítélet
Az autót gazdaságossági szempontból (nem fogyasztás - olyan sokat nem megyek vele -, hanem biztosítás, szervízköltség, stb.) miatt vásároltam az előző kocsi helyett. Fontos szerepet játszott a fejlett biztonság.
Kezdeném a rossz tulajdonságaival: a kormány a kezdetek óta olyan hangot ad, mintha egy rugót csavargatna az ember, mondjuk egy tollbetétet a tollszárban (bentlévő rugóval). Egyébként ez nem zavaró. Zavaróbb a nyiszorgó ülés, de ez úgy látszik Opel betegség. ("B" Vectrámban is ez volt). Majd az első szervíznél megnézetem, addig nem érdekes. Hidegen alapjáraton kicsit ideges a motor, a rezgések bejutnak az utastérbe. Mint egy dízel.
Kb. a negatívumoknak itt vége is. Pozitívum, hogy 196 centimmel is elférek, a Caravan nyújtott tengelytávja miatt belül kb. akkora, mint a korábbi Vectrák, a csomagtér pedig elég jól pakolható. Aki sokat szállít nehéz cuccokat, rendeljen szintszabályozós futóművet, nekem kicsit az hiányzik. Városban én nem vagyok elégedetlen a fogyasztásával, 9 liter körül van sok csúcsforgalommal, klímával. Szerintem ez nem olyan gáz, persze vannak fogyasztási rekorderek, akiknek a háromezres kocsija 320 km/h-nál hozza ezt a fogyasztás, de az inkább urban legend kategória. :-) A futóműve jó, bőven van benne tartalék - hétköznapi használatra. A kasztni jónak tűnik, kb. 60-nal nekimentek a tükrömnek (én is kb. annyival mentem), behajlott, kipattant a borítás, eltört az üveg és elrepedt a keret, de az összes motor működött, a kipattant borítást vissza lehetett tenni, és polírral lejött a sérülés. Ehhez képest a Mazdának ha nekigurult egy labda összetört a lökhárítója. (Ettől függetlenül imádtam a Mazda6-ost, az egyik legjobb kocsi ma a piacon.)
És most pár szót a teljesítményről, meg hasonlókról. Elég sokat olvasom, hogy lomha tetű, meg lusta, ésatöbbi. Szerintem valóban nem egy versenyautó, de könyörgöm aki versenyezni akar, az miért vesz 1,6-ost? Vagy válassza ugyanezt turbóval, vagy vegyen Mini-t. Ott versenyautós az 1,6-os. Ja, hogy az nem fér bele a költségvetésbe? Akkor meg fogjuk vissza magunkat, és vegyük tudomásul, hogy ez a lökettérfogat ebben az árkategóriában városi használati tárgyat takar, nem versenygépet. Ha versenyezni akar valaki, vegyen M3-ast, az megy mint állat, kipróbáltam. :-)) Ez meg akkor se, ha prémium benzint teszünk bele, még ha van is benne szesz. (Lásd evoneo cikk). Árban szerintem nem olcsó, de nem is vészesen drága. Most jobb vétel a Kia C´eed, bár olyat még nem vezettem. Az Opel egyébként határozottan fejlődik, összehasonlítva az F Astrámmal, B Vectrámmal, vezetett C Corsával, G Astrával - ez a legkifinomultabb verzió.
Ja, a beállításait valóban csak álló helyzetben lehet bütykölni, iszonyú bonyolult a menürendszere, de kit érdekel?
No, folytatom is a népítélet szerkesztését, legalábbis ami az én véleményemet illeti. Ennek apropóját néhány "gyorsabb" autópálya szakasz indokolta. Tehát lássuk, hogy is teljesít az 1.6-os Astra a pályán? A 140-150-es utazót nyugodtan lehet vele tartani, a 180-190 közötti végsebesség pedig simán megvan. (Nem óra szerint, az többet is mutat, GPS adatokra hivatkozok.) Természetesen mindez Németországi adat. :-)))) Ami kevésbé kedvező: rugalmasság. Hát emberek, ha valaki felhajt a pályára, és a távolban lendületesen érkező kamiont lát, MEG NE PRÓBÁLJON ELÉ BEMENNI ILYEN KOCSIVAL!!! Főleg ne klíma használat közben. Ezt maximum dízel kocsival lehet épségben megúszni, ahol mondjuk 80-ról jelentősen gyorsul a gép, vagy nagyon erős benzinessel (3000 ccm-től felfelé - volt szerencsém vezetni egy új 530i-t, na még az is csak 4500-5000 fordulattól húzott úgy, ahogy a propelleres márkától - vagy a modern common rail dízelektől megszokta az ember...)
Összefoglalva a tapasztalatokat: utazni nyugodtan el lehet indulni ezzel a típussal - a nyugodt szó itt a tempóra is vonatkozik. A megengedett határokon belül simán, azok fölött is egészen jól lehet autózni. Na nem sokkal. Óra szerint 160-nál 4500-at forog a motor, GPS szerint ekkor 155-tel haladtam. Ezt viszont tartósan bírta. Érdekes viszont, hogy a meleg motor légkondival egyesben kicsit bizonytalanul adja le a teljesítményt, ez másnál is jelentkezik vajon?
20000 km után várhatóan megint jelentkezem!
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Opel Wallis
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda 6 dízel | Következő autója? | ki tudja... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
