A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra Caravan 1.6 Enjoy Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A racionális városi családtag

Szöveges ítélet

Az autót gazdaságossági szempontból (nem fogyasztás - olyan sokat nem megyek vele -, hanem biztosítás, szervízköltség, stb.) miatt vásároltam az előző kocsi helyett. Fontos szerepet játszott a fejlett biztonság.
Kezdeném a rossz tulajdonságaival: a kormány a kezdetek óta olyan hangot ad, mintha egy rugót csavargatna az ember, mondjuk egy tollbetétet a tollszárban (bentlévő rugóval). Egyébként ez nem zavaró. Zavaróbb a nyiszorgó ülés, de ez úgy látszik Opel betegség. ("B" Vectrámban is ez volt). Majd az első szervíznél megnézetem, addig nem érdekes. Hidegen alapjáraton kicsit ideges a motor, a rezgések bejutnak az utastérbe. Mint egy dízel.

Kb. a negatívumoknak itt vége is. Pozitívum, hogy 196 centimmel is elférek, a Caravan nyújtott tengelytávja miatt belül kb. akkora, mint a korábbi Vectrák, a csomagtér pedig elég jól pakolható. Aki sokat szállít nehéz cuccokat, rendeljen szintszabályozós futóművet, nekem kicsit az hiányzik. Városban én nem vagyok elégedetlen a fogyasztásával, 9 liter körül van sok csúcsforgalommal, klímával. Szerintem ez nem olyan gáz, persze vannak fogyasztási rekorderek, akiknek a háromezres kocsija 320 km/h-nál hozza ezt a fogyasztás, de az inkább urban legend kategória. :-) A futóműve jó, bőven van benne tartalék - hétköznapi használatra. A kasztni jónak tűnik, kb. 60-nal nekimentek a tükrömnek (én is kb. annyival mentem), behajlott, kipattant a borítás, eltört az üveg és elrepedt a keret, de az összes motor működött, a kipattant borítást vissza lehetett tenni, és polírral lejött a sérülés. Ehhez képest a Mazdának ha nekigurult egy labda összetört a lökhárítója. (Ettől függetlenül imádtam a Mazda6-ost, az egyik legjobb kocsi ma a piacon.)

És most pár szót a teljesítményről, meg hasonlókról. Elég sokat olvasom, hogy lomha tetű, meg lusta, ésatöbbi. Szerintem valóban nem egy versenyautó, de könyörgöm aki versenyezni akar, az miért vesz 1,6-ost? Vagy válassza ugyanezt turbóval, vagy vegyen Mini-t. Ott versenyautós az 1,6-os. Ja, hogy az nem fér bele a költségvetésbe? Akkor meg fogjuk vissza magunkat, és vegyük tudomásul, hogy ez a lökettérfogat ebben az árkategóriában városi használati tárgyat takar, nem versenygépet. Ha versenyezni akar valaki, vegyen M3-ast, az megy mint állat, kipróbáltam. :-)) Ez meg akkor se, ha prémium benzint teszünk bele, még ha van is benne szesz. (Lásd evoneo cikk). Árban szerintem nem olcsó, de nem is vészesen drága. Most jobb vétel a Kia C´eed, bár olyat még nem vezettem. Az Opel egyébként határozottan fejlődik, összehasonlítva az F Astrámmal, B Vectrámmal, vezetett C Corsával, G Astrával - ez a legkifinomultabb verzió.
Ja, a beállításait valóban csak álló helyzetben lehet bütykölni, iszonyú bonyolult a menürendszere, de kit érdekel?

No, folytatom is a népítélet szerkesztését, legalábbis ami az én véleményemet illeti. Ennek apropóját néhány "gyorsabb" autópálya szakasz indokolta. Tehát lássuk, hogy is teljesít az 1.6-os Astra a pályán? A 140-150-es utazót nyugodtan lehet vele tartani, a 180-190 közötti végsebesség pedig simán megvan. (Nem óra szerint, az többet is mutat, GPS adatokra hivatkozok.) Természetesen mindez Németországi adat. :-)))) Ami kevésbé kedvező: rugalmasság. Hát emberek, ha valaki felhajt a pályára, és a távolban lendületesen érkező kamiont lát, MEG NE PRÓBÁLJON ELÉ BEMENNI ILYEN KOCSIVAL!!! Főleg ne klíma használat közben. Ezt maximum dízel kocsival lehet épségben megúszni, ahol mondjuk 80-ról jelentősen gyorsul a gép, vagy nagyon erős benzinessel (3000 ccm-től felfelé - volt szerencsém vezetni egy új 530i-t, na még az is csak 4500-5000 fordulattól húzott úgy, ahogy a propelleres márkától - vagy a modern common rail dízelektől megszokta az ember...)

Összefoglalva a tapasztalatokat: utazni nyugodtan el lehet indulni ezzel a típussal - a nyugodt szó itt a tempóra is vonatkozik. A megengedett határokon belül simán, azok fölött is egészen jól lehet autózni. Na nem sokkal. Óra szerint 160-nál 4500-at forog a motor, GPS szerint ekkor 155-tel haladtam. Ezt viszont tartósan bírta. Érdekes viszont, hogy a meleg motor légkondival egyesben kicsit bizonytalanul adja le a teljesítményt, ez másnál is jelentkezik vajon?

20000 km után várhatóan megint jelentkezem!

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Opel Wallis

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mazda 6 dízel Következő autója? ki tudja...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)