A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra Caravan 1,7CDTI 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A majdnem legzajosabb családtag

Szöveges ítélet

Előre kell bocsássak néhány dolgot: 1: ez az ítélet nem csak az autóról szól, hanem a hozzá vezető és vele megtett rögös(haza)útról 2: mivel jó néhány évig autó értékesítőként dolgoztam, nem vártam el az autótól amit veszünk, hogy tökéletesen fog működni. 3: szeretem az autómat, amikor kiszállok belőle alig várom hogy újra vezessem. 4: : világ életemben egy unalmas sz*rnak tartottam az összes Opelt. Ehhez képest mégis vettünk egyet, köszönhetően a H Astra formájának, csomagterének, 1,7-es Isuzu motorjának. No, de ne menjünk ennyire a dolgok elébe, hisz a típus kiválasztását megelőzte kb. 5-6 hónapnyi népítélet olvasgatás, használtautós honlapok böngészése, ár-elemzés és minden marhaság ami egy értékesítő fejéből kipattanhat... Előző autónk egy Ignis volt, amit sose kedveltem és mivel egy év alatt belegurult 45.000km - nem csekély kb. 8-8.5l/100km fogyasztás mellett - kapva kaptam az alkalmon, hogy bebizonyítsam a páromnak, itt csak és kizárólag egy dízel autó jöhet szóba. No de milyen? A hosszúra nyúlt nézelődés meghozta az eredményt, három típus maradt fenn a szűrőn. Fontos volt a megbízhatóság, a biztonság és a csomagtér nagysága, mert az Ignis-szel gyakran úgy éreztem magam mint valami sátoros vásározós vándorló népcsoport jeles képviselője, ha egy napnál hosszabb útra mentünk... Csak japán motorral szerelt autó jöhetett szóba, a franciákban nem bízok, röhej az összes, az olaszok meg csak rajzoljanak; azt gyönyörűen teszik. Francia márkánál is dolgoztam, okultam az ott látottakból. Szóval a típusok: Avensis 2.0d4d Mazda6 2.0CD és H Astra Caravan 1.7cdti. Mindhárom használtan. A Toyota az ára miatt megmaradt álom szinten, a 6-osból csak 80.000 km futásteljesítmény fölötti példányokat láttam az egész országban, de ezek már iszonyatosan le voltak harcolva, valamint a havi 20.000 forintos casco és az esetleges alkatrész árak sem az Ő pozícióját erősítették, az Astrából meg csak külföldi kölcsönzős leütött, óravisszatekert gumicserélt példányokat kínáltak 3,6-4M-ig. Szerencsére az Opelnél van orvos kedvezmény - 12%-ot kaptunk, meg egy alig 6%-os thm-et - és az 5 millió fölötti listaárból mindjárt 4,5 millió lett illetve a használt és új autó finanszírozás kamat különbözete elenyészőre olvasztotta a különbséget. Így nagy nehezen megszületett a döntés, ÚJ Astra. A Maxabo-nál vettük, nagyon jó volt a kiszolgálás, az értékesítő srác nagyon jól tűrte a baromságaimat, amit ugye muszály volt....
Nagy nehezen elérkezett az átvétel napja. Minden simán ment, egészen amíg ki nem értünk Pestről az M3-ra. Ott ugyanis gyorsításkor olyan hangot adott ki az autó, mintha minden egyes gázpedál pöccintésre maximum fokozatra kapcsolt volna a ventillátor. Hívtam a szalont, ahol azt mondták, menjünk nyugodtan tovább. Menetünk. Majd elkezdett füstölni. „Nem kicsit. Nagyon.” Ez már Tiszafüred határában történt, ahol Omega koncertnyi füstöt engedett maga után az autó. Megálltunk és azt láttam lelki szemeim előtt, hogy kiszállok és horpadtra rúgom az autó minden elemét! Hívtuk az Assistance-ot, mondták egy óra, meg is érkezett a szaki. Nézegette, de semmi hibát nem talált. Hál’ Istennek időközben elindítottam apámat Debrecenből, akinek kb. semmi köze sincs az autókhoz, de azt azért kiszúrta, hogy az egyik cső nincs a helyén a motortérben. Az intercooler csövet szorító bilincs elengedte magát, a kis drága ’rossz’ helyről kapta a levegőt, ezért eregette a füstöt. Cső vissza a helyére, bilincs megszorít, egy-két próbakör, apadó füst, lázas öröm, irány haza. Miután hazaértünk elvittem az autót a helyi Opel szervizbe, hogy revíziózzák már le rendesen, mert ezek után vannak kétségeim az összeszerelés alaposságát és minőségét illetően. A válasz az volt, ha nem ég semmilyen visszajelző akkor nincs mit csinálni! Kis cuki, nem? A végén azért csak átnézték…. de a munkafelvevő arcára az volt írva, ha a hülyeség akaraterővel párosul az veszélyes…
A következő bosszantó dolog amit azóta sem tudtak megcsinálni az kb. 2 hetes korában jelentkezett. Kilencvenes tempótól ha ötödikben gyorsítok a jobb elejéből valami furcsa lemez eredetű zörej érkezik. Az egyik szalon kb. két órányi próbálgatás, szétszed-összerak után feladta, átküldtek a másik szalonjukba, ahol a kasztnis a következő bölcs véleményt alkotta: ez a zörej csak és kizárólag közös nyomócső eredetű lehet, valszeg olcsó kútra járok, biztos szar gázolajat tankolok, még az "ukrán" szó is elhangzott. Menjek inkább az OMV-hoz. Finoman jeleztem oda járok, majd elköszöntem…
Hál’ Istennek azóta nyílt még Opel szalon Debrecenben, mert mind a kiszolgálás mind a hozzáértés nulla alá Kozlovszkyéknál, legalábbis egy márkaszervizhez képest. Még vásárlás előtt háromszor negyed órát lézengtem a szalonban, de még köszönniük sem sikerült. Hát ezért vettük Pesten az autót.
Még egy kicsit a zörgésekről. Először a B oszlop kezdett el cincogni, nyekeregni, pont a fülemnél, majd a műszerfalon a kilométer nullázó kelt önálló életre a műszereket takaró plexiben. Az egyik haverom szerint már surround sound is van az autómban. Lassan mindenhonnan jön némi kis zörej.
O.k., befejeztem a fikázást, de hát a tények makacs dolgok. Ez ugyanúgy igaz arra is amit ezután írok.
Az autó futóműve nagyon jól hangolt, precíz, kanyarban is stabil. 1hónapos volt, amikor nyaralni indultunk két hétre. Csomagtartó tele, de észre se vette, ugyanolyan jól húzott. A fogyasztása az ausztriai és német üzemanyagnak köszönhetően 5,2-re csökkent 130-140-es autópálya tempónál. Egyébként nyári időszakban a vegyes fogyasztása itthon 5,5l/100km, most hogy egy kicsit hidegebbek vannak, 5,9l/100km. Elég jó a hatótávolsága, egy tankolással kb.720-750 kilométert lehet autózni. Szerintem ez nagyon jó. Imádom, ahogy ötödikben 90től húz, teljesen meglepő volt - legalábbis számomra -, de még mindig nem tudtam betelni vele. Hidegben is jól indul, de azért a vízhőmérséklet jelző nagyon hiányzik. Kényelmét tekintve könnyen meg lehet találni az ideális vezetési pozíciót, még a magam 190centijével is. Igaz, így mögöttem már nincs túl sok hely, egy átlagos termetű felnőtt pont elfér. Ez nem panasz, ebben a kategóriában szerintem ez nem is elvárható.
Ez az autó szerintem legjobban hosszú úton élvezhető. Nem zajos, kényelmesen lehet beszélgetni autópálya tempónál is. Simán, nyugodtan fut. 16”-os nyári gumi volt rajta, most Kléber téligumit kapott, ezzel kicsit puhább lett a futása, hallható gördülési zaj pedig egyáltalán nincs. A kormánya eleinte kicsit keménynek tűnt most már megszoktam. Gondolom a dízel moci súlya miatt. A kezelőszervek könnyen megtalálhatóak, minden kézre esik, precízen, pont a megfelelő erővel működtethető. A komfort indexet kifejezetten imádom, a tempomatot utólag szereltettem bele, a fed. számgépet is felokosították, ez a kedvenc extrám. Mármint a tempomat. A váltóra is elmondható ugyanez, bár mostanában mintha több erőre lenne szükség amikor harmadikba kapcsolok, megakad mileőtt a héyére ugrik. Mintha. Jót is tudok a harmadikról írni. Ha városban igazán dinamikusan akarunk, vagy kell közlekedni harmadikban 30 és 70 között úgy gyorsul, mintha az ember hátsó felét egy ágyúgolyóhoz kötözték volna. Volt úgy, hogy 3napra nélkülöznöm kellett - sajnos beletolattak -, addig apámék Corollájával jártam - 2éves az autó -, az Opel előtt imádtam, most viszont semmi nem tetszett benne. Alig vártam, hogy visszakapjam a miénket. A fényszórói jól bevilágítják az utat, a ködlámpa beállítása viszont hagy maga után némi kívánnivalót, konkrétan kb. 1méterre hord a fénye.
A fényezés elég vastag és kemény az autón, egyszer a négyesen egy kamion elvitte a tükrömet, a tükör az ajtón nagyot koppanva távozott, egy nagyon pici helyen pattant le a fényezés, így látni annak vastagságát. Megnyugtató. Kívülről jónak tűnik az összeszerelés minősége, az illesztések pontosak.
Mindent egybe véve 5millió helyett 4,5 millióért kaptunk egy tágas, jól pakolható, gazdaságos és nekem elegendő menetteljesítménnyel bíró autót. Kicsit zörög, de az összbenyomásom jó. Nagyon szeretem. Most 22.000 van benne. 80.000-nél szeretném cserélni a következő Astrára, aminek a forgalmazása állítólag 2007 őszén kezdődik. Ezt egyszer futólag láttam egy júliusi vagy augusztusi Autópiac címlapján, senki ne vegye készpénznek, csak pletykaszint. Ha lesz még tapasztalat, írok. Nem szeretnék, mert az csak rosszat jelenthet.

Hibalista

- Ezt a témát fent már kiveséztem. Azon kívül semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ignis 1,3GLX Plusz Következő autója? Talán a következő Astra
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)