A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1,9 CDTI Station Wagon 150 LE 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

1,9 CDTI az ÖRDÖG szekere! 150 Le :-) kell több?

Szöveges ítélet

A kocsit 2 hónapja vettem használtan.
Előre elmondom alapjában véve Japán párti vagyok.... de.... :-)
A városban keresgélve diesel Toyota Corolla kombit elérhető áron és évjáratban nem találtam, végigjárva a kereskedéseket megláttam a KOCSI!.
Opel Astra H 1,9 CDTI Wagon ( diesel kombi! )
Igaz hogy nem Toyota de egy pár percet megér, gondoltam.
Első benyomásra egészen jól néz ki. Pofás kocsi még ha kombi is, ami feltétel volt. Nem igazán tettszenek a régebbi csúnya kombi típusok, de ez egész esztétikus, ezüst metál. A felszereltsége egész jó 6 fokozatú kézi váltó, ABS ESP ASR multi kormány, automata klíma, CD, fedélzeti számítógép stb... meg egy halom légzsák 8 azt hiszem.. ami szükség esetén nem rossz, a sok.
Az ülések kényelmesek, a vezető ülést 8 irányban lehet állítani, plüss kárpitos, deréktámaszos, könyöklős. Mondjuk a könyöklőt szokni kell mert a váltó kar a könyöklőhöz képest kissé alulra sikerült, így csuklóból kell szinte váltani, de városi forgalomban felhatható a könyöklő,, és így már semmi baja.
A váltó meg Opelosan kemény, de határozott. A kuplung is kissé kemény de megszokható.
Beindítás után egész szép csendes diesel hangja van. Barátságos mindent összevetve a belső tér. A kormány ki-be le-fel, állítható így nem hiszem hogy akadna olyan ember akinek nem kényelmes.
A próbaút. Mivel még eddig Opelom nem volt így hát a kipróbálás mellett döntöttem.
"Kár" volt. :-)
A motor hiába diesel, megy mint a golyó... 150 LE 320 Nm nyomatékkal mosolyt csal az ember arcára. Határozottan lehet vele kigyorsítani, sokat nem kell visszakapcsolni városban sem. A Japán autóknak egész jó a fogyasztásuk, így egy kicsit féltem az Opeltól, mert hogy sokat fog enni. Na de gyorsan meggyőztem magam a lóerőtöbblet megéri!
Z19 DTH motor van benne, 1,9-es létére az átlag 1,9 -es motorok 90-110 LE-t tudnak, Ő meg 150-et. :-) hát lóerőből sem hátrány ha van elég.
Szó mi szó a vétel mellet döntöttünk. Remélem nem bánom meg!
A fogyasztás városban 6,5-6,8 volt amit a "gyakorló" időben piros lámpás gyorsulásoknak tudok be már.MA már ez is 6 körül megáll.
Sík terepen 105-110-es tempóban 6. ban, 4,2 -öt eszik. Autópályán 130-140-es tempónál 5,4-5,5 Literes a fogyasztás, ami elég barátságos.
"Hosszútávon" 2600 km távolságból az átlag 5,8 l/ 100 km. Amiben benn van 3/4 rész autópálya, annak is egy 400 km-es szakaszán 170-es tempó.
Gyorsulás:Nem egy versenyautó, ( mert hát nem is az ) de azért 160-ról még elég jól megindul, úgyhogy nem kell félni, hogy autópályán a "gyors sávban" jövőkkel nehezen veszi fel a versenyt, és levillognak.
Stabilitás: Sportosan kemény a rugózása, kanyarban nem tör ki, jól fekszi az utat, a kormányra, fékre jól reagál. Mindent egybevetve egy barátságos kocsinak ítélem így elsőre, családnak is , remélem a fenntartási költségekkel sem lesz baj. Mondjuk az előttem levő gazdák jó sok alkatrészt kicseréltek már amit kellett 140,000 km alatt... úgyhogy remélem nálam már jól viseli magát.


Hogy valami rosszat is mondjak:
Vízhőfokmérő óra!!!! Az nincs benne! A eszem megáll!!! Egy ilyen autóban???? Pedig az egy szerintem lényeges műszer egy akármilyen kocsiban!!! Gondolom a műszerfal dizájnja miatt maradt ki, de tettek bele egy piros LÁMPÁT......??? ami jelzi ha már baj van??? vagy mi... nem is értem! NO komment!
A másik nagy hiányosság, az első két ülés környékén lévő vagyis nem lévő pakolhatóság. Nincs a műszerfalon, boxban, az ülések között, olyan rekesz ahova egy telefont vagy egy pénztárcát le lehetne menet közben rakni. Pohártartóról már álmodni sem merek, ( habár a kesztyűtartóban van némi hasonlatos felület, ami vicc.... ) egy fél literes műanyag üdítősüveget is az ajtó rekeszébe csak úgy lehet betenni ha előtte kinyitottuk és ittunk egy kicsit belőle, mert így egy kicsit puhább lesz, és így bepasszírozható az erre a célra kialakított ajtórekeszbe. Mondhatnánk hogy egy 2 dl-es energiaital vagy egy hasonló fém italdoboz jól elfér és ki be tehető, de ha már megbontod, azt meg is iszod , akkor meg minek tárolni..... :-) az meg amúgyis lötyög..... hát nem értem.... EZ van! Vagy tetszik vagy nem!
Nem eszik sokat a gép, de tehettek volna egy kicsit nagyobb tankot is,8-10 literrel, habár ez csak a külföldi utaknál fontos ahol meggondolandó hogy hol mennyiért tankolsz. De ez mellékes.
Az utolsó a plüss kárpit. elég jól szöszölődik, de feltalálták már a "mágikus szöszmösz" hengert, és azzal remekül tisztítható.

A motortérben az olajnívó "pálca" egy spirál rugó, ami amúgy nagyon jó mert nem törik el és bárhogy befurakszik a helyére, örök élet meg egy nap, el nem törik soha mint a műanyagpálcásoknál szokás, csak mikor kivesszük és a szintet néznénk, akkor a végén lévő pár centis minimum-maximum jelre a spirálból ráfolyik az olaj.... és így jól szemügyre kell venni mit is látunk valójában. A szintet vagy a ráfolyt olajat! Mert nem mindegy!

Az utolsó pedig a toronycsapágy rögzítő csavarja. Műanyag sapka takarja és valami csoda folytán valahonnan odakerült víz szépen elpusztítja a csavaron lévő menetet meg mindent, ami szerintem elég gáz egy 6 éves kocsinál. ( a 21 éves Toyota Corollánál ez a felület fém tiszta!!! ) Ez vélhetőleg típushiba lehet mert máshol is láttam ezt a jelenséget. Remélem ezzel nem kell megküzdjek.
A motortakaró műanyag burkolat jobb oldali sarka alatt van egy vékony 3-as gumicsövecske,kb 15 cm hosszú, ami úgy van beszerelve hogy a takaró burkolat pont beleér, és "eldörzsöli" ami a kilyukadásához vezethet. Mi célt szolgál azt nem tudom még de figyelni kell ilyen "apróságra is". :-) Gyors kötözővel a hiba orvosolható.

Ennyi egyenlőre de ha van valami fontos folytatom. :-)

Összegzésképpen: Ha valakinek ez a típus, tetszik és meg szeretné venni, nézze, nézesse át mindenképpen. Kényelmes, szép, keveset fogyaszt, ( ki hogy használja ) elég jól felszerelt, típusok, úgyhogy bátran ajánlom. A hiányosságokat meg vagy elfogadjuk, és elnézzük, vagy másikat kell venni.... de annak meg más a problémája. Úgyhogy eben guba. :-)

Egy kocsinál az a lényeg hogy A-ból B-be eljusson és haza is érjen!!!
Ezt némelyik Francia típus nem tudja teljesíteni, úgyhogy hiába szépek a Francia kocsik, ha tréler lesz az út vége!




Hibalista

- Még eddig semmi. 2 hónapja használom, Előttem levő gazdák elég sokat kicseréltek rajta. :-) - Kettőstömegű lendkerék, 90 E + beszerelés, kuplung tárcsa 50-60 E, levegő beömlő csonk+ EGER szelep 120 E beszereléssel. Akkumulátor 16 E, vezérlés garnitúra 60-70 E, Generátor javítás 70 E stb..... de ezt már ezen megcsináltatták.... :-) -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Megane Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

További ítéletek (429 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)