1,3-as gőzmozdony
Szöveges ítélet
Első diesel autóm. A fenntartási költségei miatt vettük. Fogyasztása városban fabia:Astra, 9,5:6,5.
A motort, váltót szokni kell. Ahol eddíg 5.-ben jártam, most 3.-ban gurulok. 4.-et városban ritkán kapcslolok. Nyaraláskor fog kiderülni mennyire használható az 5. és 6. sebességi fokozat. 2000-es fordulatszám alatt halott, utána mintha egy gőzmozdony tolna hátulról. Kényemével minden rendben, ami persze a sok extrának is köszönhető. Aki 1.4-es fehér céges fapaddal jár, az ne fikázza hanem örüljön, hogy nem kell kb. 100000Ft-ot részletre, cascora, kötelezőre, súlyadóra, szervízre költenie havonta, nem is beszélve az üzemanyagköltségről meg a sok idegességről, amikor otthagyod az utcán valahol.
Szerintem hibátlan autó, az árát bőven megéri: Caravan 1.3CDTI enjoy plusz, digit klíma, abs, metál, bőrkormány, kormányról vezérelhető MP3-as rádió, fedélzeti számítógép, középső könyöklő elöl, elektromos tükörbehajtás, stb. kedvezménnyel együtt 4200000Ft. Ehhez persze hozzá kell tenni, hogy kívül-belül hatalmas autó. (parkolni nehéz vele, tanulság: kell a parkradar).
Ahogyan gyűlnek a kilóméterek én is egyre több tapasztalatot szerzek azautóval kapcsolatban:
Ahogyan egy előttem ítélkező is említette:
-140-nél 2600-ot forog, átlag ilyenkor: 5,9 l/100km
-160-nál 3000-et, 6,5 l/100km
-180-nál 3200-t, itt a computer szerint már 7 liter+ a fogysztás, de ezt a tempót nem tartottam folyamatosan, és nem is ellenőriztem a benzinkútnál. Persze az összes adat saját mérés 6. sebességi fokozatban, Bp.-balaton távon, 3 emberrel, 2 kutyával, és minimális csomaggal.
Városban nekem 6,7 literes fogyasztás jött ki, de ha nincs forgalom, pl hétvégén akár 5,5-el el lehet ketyegni.
A trakrorfeeling nálam igen csak megvan,szerintem bemelegedve sem halkul jelentősen, de autópályán 2000-es fordulat felett meglepően csendes (mihez képest persze, nálam a viszonyítási alap a második autónk: astra classicII 1.4 ), a sebesség alig érezhető.
De a legjobb szerintem az a kis füstfelhő amit visszakapcsolás és padlógáz után produkál. Mindíg irígykedve néztem a nagy német dízel utazóautókat, amelyek egy szolíd pöffentés után elszakadtak a belső sáv mezőnyétől az autópályán. Ez az autó ugyanezt probukálja ha kell, persze a végsebessége nem 250-nél van leszabályozva. Mindenesetre nagy élmény a Kapy út 15%-os emelkedőjén lehúzni a sok küszködő benzines négykerekűt, akik a kapaszkodó sávban szenvednek. (én csak tudom, pár hónapja, még én is ott haladtam)).
Hibalista
- Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia combi | Következő autója? | német / kombi / diesel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
