A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Classic II 1.4 Twinport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

végtelenül unalmas, megbízható társ

Szöveges ítélet

Az autó 3 éves korában került a családhoz. Előző (első)tulaj sokat ült vele a reggeli dugóban, így a kuplung kicsit fent fog, de egyébként patika állapotban volt, és most, 10 éves korában sem néz ki sokkal rosszabbul. Ez kérem szépen egy kulturált autóbelső. Dudagomb menetrendszerűen kiszakadt, mint minden G Astrában, de a műanyagok érintése kellemes, a műszerfal nem repedezik, szivacsok nem indultak oszlásnak.

A vezetőülés kényelmes, minden irányba állítható. Hosszabb út után se fájó derékkal száll ki belőle az ember. Kormány szintél állítható ki/be fel/le.

Futómű olyan amilyen. Csodát nem kell tőle várni. Az aszfaltbordák jócskán odébb tudják pakolni az autót kanyarban. Egyébként jó magas építésű. Fekvőrendőrökön még nagyobb tempóval áthaladva se kell attól félni, hogy leér az orra vagy a fara.

1998-as forma, szerintem még ma is megállja a helyét. Igaz, hogy annyi fut belőle, hogy ezután aztán senki nem fog megfordulni, de szerintem kiállta az idő próbáját a dizájn.

Az autó legkiábrándítóbb része valószínűleg a motor. Az 1.4-es twinport motor(Z14XEP) a 89 lóerejével legfeljebb 1 fővel elég valamennyire is dinamikus közlekedésre, de a lámpánál úgy is veszíteni fogunk, ha a "kihívott" nem is tudja hogy verseny van.
Amint beültetünk még 1-2 főt, és/vagy kapcsolunk egy klímát, az autó teljesen tohonyává válik, éppen csak helyváltoztatásra lesz alkalmas. Ilyenkor alig gyorsul, és hogy bármi élet legyen benne, nem árt 4-4500-as fordulatig húzni. Cserébe alig hajlandó fogyasztani. Autópályán 110 körüli tempónál 6L/100km. 140-nél 6,5L/100km. Városon belül se hajlandó 8 liter fölé menni, akárhogy kínozza az ember. Az autó 18 éves technológia létére meglehetősen csendes még autópályán is.

Én 7 éves korában kezdtem használni(3 éve), friss jogsival, azóta gyakorlatilag semmi említésre méltó nem törént vele, pedig nem sajnáltam nyomni neki. Gázra megy, fékre megáll. 10000 kilóméterenként kapja az olajcserét 5W30, és így tolerálja a jó gyakori hideg indítást is.

Fenntartása gombokból megoldható. Már csak azért is, mert soha nem megy rajta tönkre semmi. Az egyetlen zsebbenyúlós dolog ennél a motornál, az a vezérléscsere. A típus sajátosága a 120k km környékén megjelenő csattogó hang. Ez a lánc nyúlását jelzi, ilyenkor ajánlatos cserélni (kb. 100k)

Amire érdemes figyelni még ennél a motornál, az a vezérműtengelyek lefogatása, illetve annak hiánya. A gyárban valamiért nem szerették ezeket a csavarokat meghúzni, és ez a vezérműtengely töréséhez vezethet, aminek a következményei katasztrofálisak lehetnek. Ezt érdemes ellenőriztetni.

Az egyetlen dolog amit sajnálok, az az, hogy a motor nem 1.6-os. Egyébként kiváló, hűséges társ, aki soha nem hagy ott az út szélén ha megkapja a minimális törődést.

#Update 2016.09.19.
Felmerült, hogy nem állítok valósat a fogyasztással kapcsolatban.
Álljon itt két kép válaszul.

http://tinyurl.com/zce75zy
6.81 L/100km
pálya 130-160 tempó+klíma

http://tinyurl.com/j6k3pld
5.85 L/100km
pálya 130-140, klíma off

Hibalista

- szelepfedél szivárogni kezdett 110k km környékén - bal tükör lapja elkezdett elválni a műanyag alapjától. ezt újraragasztottam.

Ide hordtam szervizbe

Opel hegedűs

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? MX-5
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)