Üsd-vágd, sose kopel
Szöveges ítélet
Sok rend?r és termékeit terit? prodakt menedzsör mintájára én is céges autóként használtam az Astrát. Erre tökéletes: napi forgalomban elvegyülni, pesti tankcsapdákat túlélni, igénytelenül A-ból B-be eljutni nap mint nap.
Sosem értettem a felspoilerezett sztritrészinges G Astrásokat. Aki ezért az autóért lelkesedni tud, azt szerintem pszichiátriára kellene beutalni, de azonnal.
Na de maradjunk csak szépen objektiven a tényeknél: nálam napi használatban volt az autó, vegyes városi/autópálya üzemmódban.
Amit szerettem benne: minden torokszoritó érzés nélkül bele mertem ülni akár hosszú utakra is, sose féltem attól hogy valahol félúton majd az út szélén vakargatom a fejem tanácstalanul.
Amit nem szerettem benne: tulajdonképpen mindent nélkülöz ami az autózást egyébként élvezetessé teszi.
Motor: 90 lovas 1.4-es, ehhez a tömeghez kevés, de napi forgalomra tökéletesen elég. Iszonyatosan hiányzik bel?le a nyomaték, 3500 alatt semmit nem húz, alapjárat környékér?l pedig kifejezetten csiga, ez forgalomban 2-b?l gurulásról parkettázásnál baromi idegesit?. Autópályán 140 felett rohadt hangos. Viszont jól birja a pörgetést, gyakran kapott tiltásig és zokszó nélkül vette.
Váltó: meglehet?sen pontatlan, hosszú úton jár, rükvercet dupla kuplung nélkül igen ritkán veszi be kerregés nélkül.
Útfekvés: Meglehet?sen szar. A rugózás nekem túl kemény, ehhez képest pattog mint a gumilabda, igaz a végén már kivoltak a gátlói szegénynek. Amennyire követtem a szerviztörténetét egész jól birta a kiképzést a demszkipályán. Kanyarban a végletekig alulkormányzott, cserébe egyszer sem hozott kellemetlen helyzetbe.
Beltér min?sége: kész katasztrófa. Igénytelen müanyag feeling mindenhol, a textil ülések izzasztóak és kényelmetlenek.
Helykinálat: hát ez se nyer?. El?l vállban sz?k, hátul egy feln?ttnek alig van lábtere. Csomagtartója az ötajtósnak elfogadható.
Ergonómia: kezelése logikus, minden ott van ahol lennie kell. Sajnos ez a legjobb ami ebben a tekintetben elmondható róla, az ülése kényelmetlen, hosszában állitható kormány nincs, pedig nagyon kellett volna.
Megbizhatóság terén verhetetlen volt, két gumicserét és egy akksi lemerülést kivéve egyszer sem hagyott cserben, de mindenhol van valami idegesitö apróság, ami miatt mégsem emlékezem rá szivesen: a kormányszervó rásegités random módon elment parkoláskor, az egyébként ritka hitvány ABS-szel felszerelt fék egyenetlen úton történ? er?s fékezésnél hihetetlen nyiszogást és kerregést produkált a pedálban, a gyújtáskapcsoló féltékenyen ragaszkodott a kulcshoz, nem mindig engedte kihúzni, és igy tovább.
Igazából soha nem tudtam megszeretni, de naponta nyüstölhet? igáslónak megfelelt.
Hibalista
- Gyújtáskapcsoló
- Kipufogó gyorsan szétrohadt
- Szervórásegités kiesett
Ide hordtam szervizbe
Maxabo
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Peugeot 405 | Következő autója? | Astra H (következ? cégautó) |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
