Tömeggyártott lengyel autópótló
Szöveges ítélet
2004-ben 0 km-esen vásárolt legutolsó kiadás, akkori extrákkal (elektromos ablakok, elektromos tükör, távirányítós központi zár, metálfény, légkondi, CD-s Pioneer fejegység) 3.190.000 Ft volt.
Silány minőségű lengyel gyártmány.
Sorra véve:
Motor: 1.2-es, 16 szelepes, hengerenkénti injektoros Ecotech motor, ami egy 3 ajtós Corsánál még épp elég lenne, de 75 lóerőre lebutítva egy ekkora kasztniban elég siralmas vezetési élményt tud nyújtani. Beindításkor úgy csattog a lánc, hogy már többen is kérdezték, hogy diesel vagy benzines-e (lánc és feszítő csere után se hagyta abba). Fogyasztása 8-9 liter átlag, nyáron klímával 100-120as tempóval 11-13 liter. 5ösbe már 90nél úgy ordít a motor, hogy az ember tenné 6. sebességbe, de csak 5 jutott bele. Esetleg egy chippel, 100 lóerő körüli teljesítménnyel meg egy 6 sebességes váltóval kiegészítve még használható autó lenne. Mostani gondja, elindulásnál szaggat, fullad, akárhogy nyomom a gázt, semmit nem reagál. Menetközbe néha felvillan az olajnyomáslámpa (cserélt olaj-olajszűrő után is). Egyszer hívták vissza vezérműlánccal kapcsolatosan, amit ingyenesen megcsináltak. Egy időben az volt a szórakozása, hogy nem fordult el benne a kulcs vagy beleragadt.
Kasztni: egy kisebb baleset következtében a bal első sárvédő, az első lökhárító és a bal első lámpa összetört, amiket a nyíregyházi Ambrus Autóház "eredeti, gyárilag színrefújt alkatrészek"-re kicserélt. Azóta a sárvédő elég csúnyán rohadásnak indult, a lökhárítóról pattogzik a festék és végigrepedt hosszában... Pillanatnyilag a hátsó kipufogódob indult bomlásnak; 2 hátsó lámpát már ki se cserélem, mert vagy beletolatnak vagy rányitogatják az ajtót, nekitolják a bevásárlókocsit... De a kasztni érintetlen részeivel nem sok gond van.
Beltér: ajtókárpitok zörögnek, hátsó szélvédőnél tetőkárpit kezd leválni, ajtófogantyúk hamar kikopnak, fűtés tekerőkapcsolóknál műanyagborítás hamar megkopik, kormány szintén, műszerfalvilágítás ha úgy van kedve elmegy, fejtámlákra lehetetlen letenni a fejed akárhogy próbálsz hátradőlni, jobb hátsó ajtótömítésnél süvít a menetszél.
Futóműre konkrétabb panasz eddig nem volt, pillanatnyilag a jobb elejében kopog valami.
Pozitívumai:
-kormányzás, ami olyan mintha egy joystickot mozgatnék, akár kisujjal is tekerhető
-van egy kevés német alsókategóriás presztízse
-viszonylag minőségi gyári hangszórók
Hibalista
- szokásos olaj-olajszűrő csere, vezérműlánc csere, kormányösszekötő rúdfej, láncfeszítő, akkumulátor,
Ide hordtam szervizbe
Opel Csősz Nyíregyháza
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | A4/A6 kombi |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
