Tömegautó, de kiforrott
Szöveges ítélet
Az első autót, amit használtam egy ´D´ Kadett volt, az első saját autóm egy ´A´ Vectra lett, és az első új autóm pedig most ez a ´G´ Astra az Opel Dunától. Lehetne mondani, hogy Opel mániás és elfogult vagyok, de jópár más típust is volt szerencsém kipróbálni és rövidebb-huzamosabb ideig használni... főleg német (Audi, BMW) és amerikai (Ford Explorer, Chevrolet Blazer, Pontiac Grand Prix) modelleket, így elég objektív képem van a típusról.
A lényeg, hogy a G Astra rendkívül kiforrott és letisztult hatást kelt a 98-as megjelenés óta. Semmi feltűnő nincs rajta, de ez nem is fontos, mivel egy autónak inkább használati eszköznek kell lennie, mint dísztárgynak. Az anyagok elég jó minőségűek, szóval az autó "egyben van".
Sajnos a hátrányai között meg kell említeni, hogy a Classic címkével ellátott G Astra-kon sokat spóroltak, hogy lecsökkentsék a vételárukat. Nincs rajtuk hátsó sárvédő gumi, a második kulcs nem teljesértékű (és nincs egyiken sem LED-es visszajelzés), nincs polc a kesztyűtartóban, kispórolták a motorháztető belső feléről és a tűzfalról a szigetelő borítást, és így több zaj szűrödik be az utastérbe... és még amit az avatatlan szem nem vesz észre. További hátránya, hogy hosszú távon kényelmetlenül kemények az ülések, de persze 2-3 óránként egyébként is érdemes egy kis rövid pihenőt tartani.
Eddig semmi gondom nem volt vele, leszámítva, hogy egyszer 5 percig nem bírtam kihúzni az indítókulcsot (valószínűleg a kormányzár reteszelő mechanizmusa miatt szorult be) és párszor nem akarja a gyári központi zár reteszelni az ajtókat a második gombnyomására. Meg kell szokni, hogy a motor kis fordulaton olyan (a feleségem szerint), mintha fűnyíró vagy Babetta motor lenne benne, de 3-4000-es fordulattól leszabályzásig szépen teljesít a 90 LE-nek és a rövid fokozatoknak köszönhetően.
Előnye, hogy az árkategóriájához képest megbízható és biztonságos. Alapból jár hozzá az ABS (nem úgy mint Seat-éknál), a két légzsák, a 195/60R15 középkategóriás abroncsok (nem Barum, mint a Skoda-éknál), a pirotechnikai övfeszítők, az ütközésnél kiakadó pedálok és a karosszéria is elég masszív. Belső tere viszonylag nagy, mivel a tengelytávja megegyezik az ´A´ Vectra-éval, sőt a nyomtáv még szélessebb is... A műszerfal puha, jó tapintásű és nem kopogós műanyag, mint a hasonló árkategóriában kapható más modelleknél (Citroen, Seat, Skoda).
Ahogy a mellékelt képeken jól látható a telet és az Alpokat is jól bírja az autó, a Dunlop WinterSport papucsok jól teljesítettek, de elég nehéz volt felszerelni a hóláncot mivel a sárvédő ív és az abroncs között csak kesztyű nélkül fér el az ember keze... Ez -14 fokban kellemetlen tud lenni.
Az autó új árával csak az a baj, hogy 3 millió Ft-ért már lehet venni használt Volvo S60-at is 5-6 évesen. Ezért a használt Astra vétele pl. 5-6 évesen 1.5 MFt környékén már jobban megéri, gazdagon felszerelt és szervizelt példányokat lehet kifogni ennyiért (a családban most két ilyet is sikerült beszerezni...)
Összegezve; az autó jó választás; biztonságos, gazdaságos, jó az ára, jó minőségű... ezért is a legnépszerűbb modell az eladási adatok szerint a kategóriájában. Az Opel Dunát pedig mindenkinek tudom ajánlani, korrekt eladók és ügyintézés, jó szervíz.
Hibalista
- Még nem kellett javíttatni, de egy köztes olajcserére elvittem 4 ezer km-nél.
Ide hordtam szervizbe
Opel Kövesdán
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra 2.0i 4x4 | Következő autója? | Volvo S60 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
