This CAR is A VAN! Megbízható multifunkciós kombi(k).
Szöveges ítélet
This car is a van!
(Állítólag ebből a kijelentésből lett a CARAVAN szó opeléknél)
2002-ben úgy hozta hogy belefért egy új autó a családi ktsgvetésbe,így "kiélthettem" az új autó vásárlása okozta örömöt.Bevallom hogy egy "opeles" családban szocializálódtam így nem volt kérdés:vettem egy 1.2 GAstra Caravan-t Viva+(plusz!)felszereltséggel(2xlégzs.klíma,kp.zár) jött bele egy váltózár is,plusz egy új CAR400 gyári rádió akkor 40e-ért az értékesítői íróasztal fiókjából.Akkor ez így egy fullos Viva volt(ja meg mirage szürke metálfény is) kereken(alku után!!)3M ft-ért.Új szag tisztaság, nagyon tetszett!
Kicsit tartottam az 1.2(75LE)-től de sztem városban elég ha a-ból b-be kell menni naponta(pl.munkahely,gyerekért oviba, stb.)Többször megjártuk családostúl(2+2+tele csomagtartó) horvátországot,németországot sosem volt semmi gond,pályán 140-es utazóval simán ment.Persze előzésnél azért klíma ki, manőver után be, ezt meg kell szokni nincs mese.A régi horvát országúton(ahol autópálya még nem volt) sokszor a seggembe jöttek -nem vagyok az az autót széthajtós típus, csak azért hogy menjen!Ez ennyit bír. Ezt viszont a végtelenségig!!!Hibalista szerint ráköltöttem a hat év alatt kb.100ezret+30-ezrenként olaj stb.ami amúgy is kell minden autónak.A 6. évében 129e km-rel is szépen levizsgázott minden OK volt rajta és vizsga után kb. egy hónappal a bal elejét szétbarmolta egy kedves hölgy autóstárs, mert hogy ő hátrafelé volt fordulva a gyerekhez(vezetés közben!!!).Kaptam betétlapot...Maxabo(csillagos 10-es értékelés a kárrendező lányoknak,mégegyszer köszi!) küldött másnap trélert,oda be...végeredmény:gazdasági totálkár(javítás várható ktsg. kb.1M,Eurotax ár 1.38M) így eladtam a roncsot(Amit azért összeraktak nagyon szépen és hónapokig láttam a neten 1.5M-ért, valakinek lesz egy jó autója, gratu!)
Aztán autó meg kellett, így vettem egy 2003-as 1.6-os Caravan-t 154ezer futott km-rel(szintén 1.5M-ért),vadi új klímával+klímakompresszorral(vidéki Weltautótól, nagyon korrektek voltak!!).Az 1.6-os az Njoy utáni hasonló felszereltségű(Diamond? talán):gyári CD kormányról vez.,el.ablak,bőrkormány(Isten!)fényezett kilincs és díszléc,sötét lámpabúrák, szebb kárpit,állítható kormány,stb.
Az átvétel után két héttel beültünk és elmentünk Korzikára 2hétre, mintha misem történt volna, nem is történt semmi!!!ment és kész.Illetve egy dolog történt az 1.2-es egyáltalán nem evett olajat ez viszont igen(szelepszárszimmering csere jön).Olajevéstől eltekintve azt kaptam amit vártam:megbízhatóságot. Az 1.6 kell a Caravanhoz, a fogyasztása max.1literrel!!!(ez nem vicc!!)több csak mint a megboldogult 1.2-esemé viszont ez legalább lejtőn felfelé is gyorsul.
Egymondatban:óriás csomagtér,alacson fenntartási ktsg.,nem nagy szervízigény,napi használatra nem "kinyomomaszemét" stílussal vezetve.
Hibalista
- 1.2:hátsó kipuffogó dob 2.évben, stab.rúd gumik(2x), ékszíj feszítő, első gyári fékbetétek 40e-nél, klíma vezérlés 80e-nél,belső visszapillantó rossz úton lefittyedt-házilag barkácsolva, hátsó lengéscsillapítók 129e-nél,hátsó fékbetét csere 110e-nél
- 1.6: vétel után sok filléres apróság rendbetétele után,EGR szelep saját kezűleg cserélve 29e ft, ami még hátravan: hátsó kipuffogó dob csere(4+ szervízakcióban 27e ft), 4db nyárigumi, vizsga tavasszal, szelepszár szimmering csere (olajevés miatt) vezérműszíj+görgők majd 180e km-nél
Ide hordtam szervizbe
Haverhoz opel szalonba klf.kedvezményekkel de számlára mindent(csak a garancia alatt)!
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Opel Puchele,Soroksár
Saját magam otthon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 129600 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett 1.3LS | Következő autója? | Használt H-Caravan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
