Szódával elmegy
Szöveges ítélet
2006 szeptemberében vettem át az autót, zafír fekete fényezéssel, díszcsomaggal, metál fényezéssel, elektromos csomaggal és komfort csomaggal. Akkori összefoglaló nevén Opel Astra Classic II Optima.
Véleményem szerint azok az extrák amik autózásnál kényelmi és biztonsági szempontból fontosak, benne vannak. Manuális klíma, automata elektromos ablakok elöl, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, távirányításos kp-i zár, ülésmagasság állítás, kormány 4 irányban állítható szervókormány, ABS, 2 légzsák. Szerintem nem kell ennél több, bár biztosan én vagyok az átlagnál kisebb igényű.
A futómű a magyar utakra kissé kemény hangolású, keresztbordákon erősen felüt mind elől, mind hátul. Könnyen elpattog, viszont elég jól tűri a kanyarokat és ezért megbocsájtok neki. A kormány viszont kellőképpen direkt,elég pontos visszajelzéseket kapok az útról. Szerintem a rásegítés is éppen jó, nincs túlszervózva. A fékek nincsenek a helyzet magaslatán, a H Astráé kategóriákkal jobb, ráadásul 40.000 km alatt sikerült is az első fékbetéteket elkoptatnom, rövidesen cserére szorulnak. Bár igyekszem kímélni a féket, valószínűleg a többnyire városi használat az oka. Ezt nem róhatom fel az autó hibájának.
Az ülések nekem kényelmesek, bár páran panaszkodtak a kemény tömésére és deréktájékon a tartás hiányára. Oldaltartása nulla (pedig szeretek kanyarodni). A belső egyhangú fekete és szürke, bár nekem tetszik, sokkal jobban mint az újabb modellek túlcifrázott belterei. A szürke kárpitot egy méretpontos bézs színű üléshuzattal vontam be ami jól mutat a fekete karosszéria mellett. A testvéremmel kb 3 órán át káromkodtunk kellőképpen ízléseseket míg rászenvedtük az ülésekre. (Csak akkor leszek hajlandó levenni ha nagyon muszáj, addig marad a porszívó és a kárpit tisztító) A külcsínyen még dolgozok, (ahogy lesz pénzem). Nekem a formája abszolut tetszik, inkább szögletes formavilágú. Rövid orr, parkolásnál sokat számít, illetve 5 ajtós kiviteléből következőleg jól behatárolható hátsó rész is. A külső tükrök jól használhatóak, sosem forgolódok hátrafelé tolatáskor, nincsen sok holttér. A gyári hűtőrácsot lecseréltem egy Irmscher, jel nélküli rácsra, szerintem gyárlag is így kellett volna kihozni, feldobja az autó megjelenését, nem is beszélve arról, hogy az autókhoz kissé laikus emberek, ha csak az orrát nézik elbizonytalanodnak, milyen típust is látnak...
Sajnos egy átlagos gyári 8 küllős könnyűfém felni garnitúra van rajta, még keresem az igazit, de egy biztos, elég a 15 coll, sokat veszít az autó a menetkomfortjából ha 16-os kerül rá. Tudom mert kipróbáltam. Kizárólag optikai szempontokat figyelembe véve vár még rá egy diszkrét "ültetés" is.
Természetesen mivel gyárilag csak rádió előkészítés van benne 2 hangszóróval, így utólag kellett fejegységet beszerelnem. Egyébként összesen 4 közép és 4 magassugárzó helye van kialakítva az ajtókban, tehát komolyabb zene is rakható bele.
Ami a menettulajdonságokat illeti én meg vagyok vele elégedve, mivel már vásárlás előtt is ismertem az autó tulajdonságait, így nem voltak túlzott elvárásaim. A biztonság kedvéért kapott egy új motorvezérlő programot a fiúktól a szervizben, szigorúan bejáratás után: ennek eredményeképpen rugalmasabb lett a motor, leheletnyivel fickósabb, a klíma kevésbé fogja vissza, és saját méréseim szerint 0,5-1 literrel kevesebbet is eszik az autó. Alul halott, fent meg nem érdemes szétforgatni. 3000-es fordulatnál jön meg az ereje és kb 5500-ig érdemes huzatni ha valaki lendületesebben akar vele autózni. Eleinte féltem, hogy ez fogyasztásban fogja magát megbosszulni, de 6,8-ös fogyasztási átlag valós, ez abszolut vegyesnek tekinthető (fele város-fele országút). Negatív fogyasztási rekordom 8,5 liter volt, az eddigi legjobb pedig 5,9. Tavasszal negyedmaggammal egy hosszabb kiránduláson vettem részt. 4 ember 4 napi csomaggal oda-vissza autópályán összesen 1800 km után az átlagfogyasztás 6,2 volt, legalább az út felén klímázva. 120-al autóztunk....Jómagam is alig hittem el, nemhogy az utastársak.
A fényezés nem a legszebb fekete árnyalat, de mivel rendszeresen fordítok gondot az ápolásra így 2 év után is szalonállapotú, annak ellenére, hogy szerintem könnyen karcolódik. A műanyag küszöbök abból a szempontból jók, hogy nem lehet lerúgni róluk a fényezést, másrészt viszont ápolás nélkül hamar kiszürkülnek és a sötét fényezés mellett nem mutatnak szépen. Ugyanez igaz az oldalvédő díszlécekre és a kilincsekre is. Röviden: kényes, igényli az ápolást, de csak magamra vethetek mert én akartam ezt a színt. Az oldalajtókon a mai alsó középkategória autóihoz képest meglepően sok a textil borítás, nem a legszebb, de legalább puha műbőr borítású a műszerfal és az oldalajtók, kellően vastag fogású a kormány, és normális méretű kesztyűtartó van benne. A fűtés-hűtés a lábtérben hátra is van vezetve így az utasok sem fagynak vagy sülnek meg az autóban. (apró figyelmesség) A kapcsolók masszívak, a műszerfal világítás diszkrét borostyán színű ami nekem nagyon tetszik.
Apróbb abszolut tolerálható bakik is vannak:a hátsó ülésnél csak a támla dönthető osztottan, az ülőlap nem (anyád) kivéve a kombikat ott rendben van. Nincs hátul belső tér világítás, sőt csak az első ajtók nyitására kapcsol fel elöl. (kifutó széria, egyszerűsített gliwicei gyártás az eredeti még nem Classic kivitelekhez képest). Az ülés néha nyekereg, egy ponton zizeg a középkonzol is, de miután hiába kerestem a zajforrást, egy erős k*rvaanyád kiáltással megtoldott pofontól helyrejött, kb két hónapja kuss van. A bal első tompított fényszóró ízzó égett ki 2 év után, más meghibásodás eddig nem volt.
Az üzemanyagszint jelző elég hektikusan jár, negyedévente egyszer meghülyül és össze-vissza mutatja az üzemanyagszintet. Egy autópályás közlekedés során kb negyed tanknál úgy gondolta, hogy megviccel, és szépen lassan visszakúszott telitank állásig. Mikor rápillantottam kissé skizoid érzés fogott el: széles vigyor ült ki az arcomra ami kb 5 perc múlva fagyott le mikor visszatért a mutató a helyes szintre....
Kb 10-12 liter van még benne mikor felgyullad az ürülő tankot jelző kis piktogramm, én addig járok vele mikor villogni kezd, akkor van még az autóban 6 liter üzemanyag.
A váltó erős közepes, néha nehezen veszi a hátramenetet, olyankorduplakuplung és oké. Az olajat éppen csak csipegeti, tízezrenként cserélem Mobil Synt S 5W40-et rakok bele, és persze mindig gyári minőségű szűrőket.
Összességében egy kellően tágas és még éppen kényelmes autó, nem éppen friss formavilággal. A csomagtartó a 370 literjével átlagos, de én még mindig mindent el tudtam benne vinni amit akartam (plazma TV: a havernak a legújabb Avensisbe nem fért be, egy közepes tuja cserépben, igaz nyitott csomagtartóval, 2 fotelágy kompletten, fűkasza, egy nyaralásnyi cucc 4 embernek, fűnyíró, 2 bringa, stb. Egyszóval minden.......)
Ha valaki viszonylag olcsó és megbízható autót keres, bátran merem ajánlani, csalódni nem fog benne.
Kb fél éves volt, mikor a haverok megkérdezték milyen autó: azt mondtam, hogy egy szar, de azért persze nem gondoltam komolyan.....
Én megtartom még vagy 10 évig......
Hibalista
- Bal első izzó csere
Ide hordtam szervizbe
Autó Kosbor
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Marso gyorsszerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | E mellé majd egy E30-ast |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
