sosekOPEL
Szöveges ítélet
A kocsi vásárlását megelőzően olyan családi autót kerestem, melynek viszonylag alacsony fenntartási költsége van, tágas mind az utastere, mind a csomagtere tekintetében, ugyanakkor kellően erős, lendületes. Mindenképpen valamilyen dízelben gondolkodtam.
Hosszas keresgélés során akadtam rá erre a 2000-es dízel kombi Astrára, melynek kifejezettem baráti ára volt. Igaz, egyes hibái már ekkor teljesen nyilvánvalóak voltak, de az autó piaci kínlathoz képesti olcsósága "befedte" ezek javítási költségeit.
Őszintén szólva egy kicsit tartottam az Opelek legendásan hírhedt olajfogyasztásától, de az eltelt időszak alatt bebizonyította, nem rosszabb bármely más típusénál. A megvételt követő olajcsere óta belehajtott kb. 10.000 km alatt kb 1,5-2 dl olajat fogyasztott, ami egy közel 200.000-es futásteljesítményű motortól nem rossz.
Nagyon meg vagyok elégedve a fogyasztással is. Átlagos vezetési stílus mellett, hegyen-völgyön közlekedve 5,0-5,5 literrel kijövök 100 kilométerenként, de sík úton akár ez alatt is lehet a fogyasztás.
A kocsi vezethetősége, pakolhatósága nekem tökéletesen megfelel, akár hosszú úton is kényelmes utitárs. A forró nyári napokon a manuális klíma tökéletesen alkalmas a kellemes hőmérsékletű belső tér kialakítására, minimális többlet üzemanyag fogyasztás mellett.
A motor teljesítménye és nyomatéka elég dinamikát szolgáltat az autó számára, még akár alacsonyabb fordulatszám tartományban is.
Talán egyetlen jelentősebb konstrukciós hibaként a sebességváltót lehet említeni. A használat során a belső szerkezete erősen megkopik, így teljesen bizonytalanná válik az egyes fokozatok kapcsolása. Alkatrész nem kapható hozzá, pedig filléres, és könnyen cserélhető lenne, az új pedig arany árban van. Házilagosan, "garázstuning" szinten javítható, ami jelentős javulást hoz, de arra még így is számítani kell, hogy a váltó a kapkodást nem tűri!
Alkatrész széles palettán kapható, akár gyári újban, akár utángyártottban, de széles a kínálat bontottakból is. Áraik ennek megfelelően alakulnak az olcsótól a drágáig.
Összességében kiváló családi autónak tartom, alacsony fenntartási költségekkel, kellő megbízhatóság mellett.
Hibalista
- - Feszültségszabályzó csere 32.000,-Ft javítással együtt - - első kerékagy (kerékcsapágy)csere mindkét oldalon 26.000,-Ft/2 db - - stabilizátor rudak cseréje 9.200.-Ft/2 db - - toronycsapágyak cseréje 12.000.-Ft/2 készlet - - elektromos fűtésszelep 12.000,-Ft - - váltókulisszánél jelentős belső kopás a gömbfejnél. Az új kulissza 140.000,-Ft,így a hiba saját kezűleg került kijavításra - - információs kijelző csere pixelhiba és törés miatt VERAMON típusúra 26.000,-Ft postaköltséggel együtt
Ide hordtam szervizbe
Elektromos guru - Kálóczy autóvillamossági szerelő
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 2,4 D Caravelle | Következő autója? | Astra H Caravan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
