Sokat bíró, olcsó málhás szamár
Szöveges ítélet
Az autó egy astra classic II. 1.7 CDTI Isuzu motorral.
Az autó újonnan került hozzám, 2005 decemberében. Azóta 280e km ment bele, de nagyon jól bírja a strapát. Az utóbbi időbe előjött némi zörgés, vagy inkább cicergés a műszerfal alól, amit nem mindig csinál, de amúgy nem zörög, nem csörög.
Ami miatt szeretem, az az olcsó fenntarthatóság. Az autó alkatrészei potom összegből beszerezhetőek. Hálistennek nem kellett még sokat beszereznem.
Fogyasztás szintén nagyon jó. 1.7 cdti ISUZU motor rendkívül barátságosan fogyaszt. Városban átlag 5,5 de országúton, vagy autópályán könnyen 5 alá lehet menni. Eddigi rekordom 4 személlyel, csomagokkal megrakva 4,4l volt. Leginkább országúton, illetve kis rész autópályán. Bár ez kiugró eset, és nagyon figyeltem is a fogyasztásra, de könnyen 5l alá lehet vele csúszni városon kívül, átlag használat mellett is.
A kocsiban sok a kilométer kora ellenére is. Nem taxinak volt használva, csupán sokat ment autópályán.
A kocsi egyébként kényelmes, no nem annyira mint egy luxusautó, de kategóriáján belül szerintem jó. Korábban vezettem egy octáviát, abban nem tudtam úgy állítani az ülést, hogy ne fájjon a hátam.
Ezek voltak kb a pozitívumok. Negatívumnak talán a beltér minőségét tudom felhozni. Említettem, hogy néha zörög valahol a műszerfal alatt, de ezen kívül még a sebváltó, és a kézifék szoknyái is csúnyán elkoptak. Illetve sok másik astránál láttam, hogy a kormányon a duda gomb leesik a helyéről, nálam ezek még fentvannak, csak kicsit fel vannak púposodva már.
A minőségi gond sajnos nemcsak a beltérben van jelen, hanem kívülről is. És még mielőtt valaki rozsdára gondolna szólok, hogy ilyenről szó nincs. A festés viszont nem valami jó minőség. Ez a classic g astráknál jellemző dolog. Nagyon könnyen lepattog a festék, a motorháztetőn, több csúnyább lepattogzás is van.
Az autó még megvan, illetve egy darabig még meglesz. Az évek alatt nagyon megszerettem. Lehet vele dinamikusabban is közlekedni és mivel viszonylag fiatal vagyok néha nem kímélem. Jól állja a sarat, a rengeteg kilómétert.
Én csak ajánlani tudom ezt az típust.
Hibalista
- Műszerfali külső levegő hőmérő - Ablaktörlő mozgató mechanika - Forgattyús tengely jeladó - - javítási árak nem voltak horribilis összegűek, amit lehetett bontóból vettem eredeti alkatrészt. Pozitívum, hogy mivel rengeteg g astra van, így rengeteg hozzá az alkatrész és olcsó is!
Ide hordtam szervizbe
Opel Gaál
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
