A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1,7 DTI isuzu 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

régi típus - szervizigényes akár egy BMW

Szöveges ítélet

Egy 1,4i F-astrából ültem át ebbe az autóba alig 10e km-mel ezelőtt.A különbség szembeötlő: kényelmesebb, csendesebb, biztonságosabb, de főképp nyomatékosabb. Igaz, 1800-as fordulatig hatalmas turbólyuk tátong, de attól kezdve egészen 3000-ig jól húz. (megjegyem még egyszer, hogy a viszonyítási alapom az F-astra 115 Nm-e :O) . Sokkal pontosabban jár a váltója, és sokkal jobbak a fényszórói, mint az elődjének. Az autót nem önszántamból vettem, hanem édesapám után örököltem meg, akiről tudtam, hogy sosem hajszolta, és pénzt nem kímélve szervizelte(pl. amikor az egyik klimacsövön repedést észleltek, ő kicseréltette a komplett klímát, mondván, így biztosan nem lesz probléma a többi résszel).
Fogyasztás igen baráti, bár nem párosul őrült teljesítménnyel, városban inkább 6 liter felé kacsintgat, országúton 5, 5.3 liter /100km. Hozzáteszem, nem vagyok egy hajszolós típus...(az f-astra 1,4i siman benyelte városban a 9 liter 95-öst, ez megtanított kordában tartani a jobb lábamat)
A kemény 80LE 140km/h-ig teszi használhatóvá az autót, e felett már sem előzni, sem huzamosan haladni nem érdemes és nem gazdaságos.

Mégis kicsit bizalmatlanul kezdtem használni: sokat olvastam az adagoló-elektronika meghibásodásairól pont így 130e km környékén /apró típushiba, de nagy a javítási költsége/. Ennek a véleménynek az írását is egy hasonló hiba ihlette.
Alig egy hete egyik pillanatról a másikra megszűnt működni a kormányszervó és egyszerre felvillant a töltésjelző lámpa. Elvittem a szakimhoz, de ő maga nem volt ott, csak a munkatársa, megnézte bordásszíjat-rendben (ekkor szembesültem a ténnyel, hogy ennek a típusnak elektromos szervópumpája van), kimérte a generátor töltési feszültségét-rendben... mondta, hogy ez hossabb mise lesz, hagyjam ott az autót. Interneten rákerestem, hogy mégis hogyan javítható egy ilyen szervó, ekkor ért a kellemetlen meglepetés- ez az alkatrész nem javítható, hanem egészében cserélendő... :( , rákerestem interneten, mégis mennyi egy ilyen eredeti TRW - 200e ft .... na ez volt a második kellemetlen meglepi. Hívon is gyorsan a szakit, hogy még mielőtt egy ilyen drága alkatrészt beszerezne mindenképp hívjon fel, mert így kapásból nem fogom tudni neki kifizetni a javítást.Ekkor ért a következő de ezuttal kellemes meglepi: mondja a szakim, hogy szerinte nem lesz szükségem új szervóra, azt ugyanis az autó vezérlőegysége kapcsolta ki... kiderült, hogy a generátor egyenirányító-diodája és még pár dolog a generátorban égett le. Ennek az lett az eredménye, hogy alapjáraton mérve a töltési feszültség még normális érték körül volt, de magasabb fordulatszámon már 17-18V-tal töltött, ezért égett a töltésjelző, és elkerülendő a nagyobb bajt (a kormányszervó leégését) ezért kapcsolta le a szervót a vezérlő-egység. Azért tartom fontosnak leírni az esetet, mert biztos vagyok benne, hogy egy szerviz, ahol nem vagyunk ismerősök, simán megpróbálna lehúzni egy új szervóra. Szóval megúsztam kb 25.000 ft -ből egy generátor felújítással.
A szervizköltségekről még annyit, hogy az alatt a két hét alatt, hogy a feleségem is el kezdte használni az autót, már sikerült neki letörnie a vezetőoldali visszapillantót :) pótolva új utángyártottal : 3500 ft .. azt hiszem baráti ár ...
Amit új tapasztalatokkal bővülök, írok majd kiegészítést.

Kiegészítés: barátság megszűnt- megadta magát na motorvezérlő-elektronika (állítólag típushiba). Azt hittem a kíméletes használat kíméletes szervizköltségeket eredményez, de nem... megjavítattam ugyannál a műhelynél, ahol apám is szervizeltette. Igy tudtam meg, hogy egyszer már az önindítója is megadta magát. Ó és ezzel nincs vége ... most dinamikus gyorsításnál 2800-as fordulat felé érve felgyullad na check engine lámpa, és mintha a turbó megszünne működni mikor lecserélték a téli gumigarniturát a szerelő-srác fehívta a figyelmem, hogy szerinte vezérlés oldali főtengelyszimeringnél szivárog az olaj .... két nap múlva megyek szerelőhöz, majd írom a részleteket...

Ilyen szervizigénnyel akár BMW-t is vehettem volna


Addig is szabad utat, jó látási viszonyokat, és megbízhatóbb autót mindenkinek!

Hibalista

- Generator (felújítás 25.000 ft)
- bal oldali visszapillantó(az asszony parkolta le) 3500ft
- motorvezérlő elektronika(a szaki szóhasználata)40.000ft

Ide hordtam szervizbe

Wudarczyk R. Ugyanaz a szaki már 5 éve. Az előző astrát is hozzá hordtam. Szakértő és őszinte:megmondja, ha valamit nem tud, vagy csak túl drágán tud megjavítani.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 128000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra F 1,4i Következő autója? Audi A6 3.0tdi(ha lesz rá pénzem valaha)
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)