régi típus - szervizigényes akár egy BMW
Szöveges ítélet
Egy 1,4i F-astrából ültem át ebbe az autóba alig 10e km-mel ezelőtt.A különbség szembeötlő: kényelmesebb, csendesebb, biztonságosabb, de főképp nyomatékosabb. Igaz, 1800-as fordulatig hatalmas turbólyuk tátong, de attól kezdve egészen 3000-ig jól húz. (megjegyem még egyszer, hogy a viszonyítási alapom az F-astra 115 Nm-e :O) . Sokkal pontosabban jár a váltója, és sokkal jobbak a fényszórói, mint az elődjének. Az autót nem önszántamból vettem, hanem édesapám után örököltem meg, akiről tudtam, hogy sosem hajszolta, és pénzt nem kímélve szervizelte(pl. amikor az egyik klimacsövön repedést észleltek, ő kicseréltette a komplett klímát, mondván, így biztosan nem lesz probléma a többi résszel).
Fogyasztás igen baráti, bár nem párosul őrült teljesítménnyel, városban inkább 6 liter felé kacsintgat, országúton 5, 5.3 liter /100km. Hozzáteszem, nem vagyok egy hajszolós típus...(az f-astra 1,4i siman benyelte városban a 9 liter 95-öst, ez megtanított kordában tartani a jobb lábamat)
A kemény 80LE 140km/h-ig teszi használhatóvá az autót, e felett már sem előzni, sem huzamosan haladni nem érdemes és nem gazdaságos.
Mégis kicsit bizalmatlanul kezdtem használni: sokat olvastam az adagoló-elektronika meghibásodásairól pont így 130e km környékén /apró típushiba, de nagy a javítási költsége/. Ennek a véleménynek az írását is egy hasonló hiba ihlette.
Alig egy hete egyik pillanatról a másikra megszűnt működni a kormányszervó és egyszerre felvillant a töltésjelző lámpa. Elvittem a szakimhoz, de ő maga nem volt ott, csak a munkatársa, megnézte bordásszíjat-rendben (ekkor szembesültem a ténnyel, hogy ennek a típusnak elektromos szervópumpája van), kimérte a generátor töltési feszültségét-rendben... mondta, hogy ez hossabb mise lesz, hagyjam ott az autót. Interneten rákerestem, hogy mégis hogyan javítható egy ilyen szervó, ekkor ért a kellemetlen meglepetés- ez az alkatrész nem javítható, hanem egészében cserélendő... :( , rákerestem interneten, mégis mennyi egy ilyen eredeti TRW - 200e ft .... na ez volt a második kellemetlen meglepi. Hívon is gyorsan a szakit, hogy még mielőtt egy ilyen drága alkatrészt beszerezne mindenképp hívjon fel, mert így kapásból nem fogom tudni neki kifizetni a javítást.Ekkor ért a következő de ezuttal kellemes meglepi: mondja a szakim, hogy szerinte nem lesz szükségem új szervóra, azt ugyanis az autó vezérlőegysége kapcsolta ki... kiderült, hogy a generátor egyenirányító-diodája és még pár dolog a generátorban égett le. Ennek az lett az eredménye, hogy alapjáraton mérve a töltési feszültség még normális érték körül volt, de magasabb fordulatszámon már 17-18V-tal töltött, ezért égett a töltésjelző, és elkerülendő a nagyobb bajt (a kormányszervó leégését) ezért kapcsolta le a szervót a vezérlő-egység. Azért tartom fontosnak leírni az esetet, mert biztos vagyok benne, hogy egy szerviz, ahol nem vagyunk ismerősök, simán megpróbálna lehúzni egy új szervóra. Szóval megúsztam kb 25.000 ft -ből egy generátor felújítással.
A szervizköltségekről még annyit, hogy az alatt a két hét alatt, hogy a feleségem is el kezdte használni az autót, már sikerült neki letörnie a vezetőoldali visszapillantót :) pótolva új utángyártottal : 3500 ft .. azt hiszem baráti ár ...
Amit új tapasztalatokkal bővülök, írok majd kiegészítést.
Kiegészítés: barátság megszűnt- megadta magát na motorvezérlő-elektronika (állítólag típushiba). Azt hittem a kíméletes használat kíméletes szervizköltségeket eredményez, de nem... megjavítattam ugyannál a műhelynél, ahol apám is szervizeltette. Igy tudtam meg, hogy egyszer már az önindítója is megadta magát. Ó és ezzel nincs vége ... most dinamikus gyorsításnál 2800-as fordulat felé érve felgyullad na check engine lámpa, és mintha a turbó megszünne működni mikor lecserélték a téli gumigarniturát a szerelő-srác fehívta a figyelmem, hogy szerinte vezérlés oldali főtengelyszimeringnél szivárog az olaj .... két nap múlva megyek szerelőhöz, majd írom a részleteket...
Ilyen szervizigénnyel akár BMW-t is vehettem volna
Addig is szabad utat, jó látási viszonyokat, és megbízhatóbb autót mindenkinek!
Hibalista
- Generator (felújítás 25.000 ft)
- bal oldali visszapillantó(az asszony parkolta le) 3500ft
- motorvezérlő elektronika(a szaki szóhasználata)40.000ft
Ide hordtam szervizbe
Wudarczyk R. Ugyanaz a szaki már 5 éve. Az előző astrát is hozzá hordtam. Szakértő és őszinte:megmondja, ha valamit nem tud, vagy csak túl drágán tud megjavítani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra F 1,4i | Következő autója? | Audi A6 3.0tdi(ha lesz rá pénzem valaha) |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
