Piroska
Szöveges ítélet
Ezt az autót kissé fájó szívvel vettem át egyenesen a felettesemtől. Többek között a színével nem voltam megelégedve, hisz, hogy néz már ki piros autó egy pasinak. Március 19.-e óta van nálam, de csak jót tudok róla mondani. Igaz erősen leszennyezett állapotban volt, de mára, mintha most gördült volna ki a gyárból. A dobokat kimostam, a műanyag sarkokat leszedtem, és kb 1-2 kg-nyi homokot szortam ki belőle. Jó tanács: ha ki akarnád takarítani a küszöböt ne próbáld leszedni..
Ez egy full extrás kivitelű NJOY névre hallgató modell, ami női kézben volt. Igazából nagyon vigyázva volt rá, néhány helyen pl. a hátsó szoknyánál van némi sérülés, amit kis festéssel ki lehet javítani. Kellemesen csalódtam abban, hogy az üléeseken volt huzat, ami nekem nagyon nem tetszett, de miután levettem, láttam rajta, hogy vastag, erős zsákanyag. Nincs kispórolva az ajóknál sem. A hátsó üléseken egyedül a kutya ült néha. Belül teljesen hibátlan állapotban van. Tetszik a középső konzol: digitklíma és cd-rádió, mely mára kissé idejétmúlta, de még mindig csinosnak mondható. Tetszik az is, hogy a krómkeretes a km óra és ford.szám mérő. Ez egy multikormányos modell, és szerintem ez is egy praktikus dolog. Egy dolgot hiányolok, hogy nincs benne deréktámasz, ami hosszabb úton hiányolható. Nem értem miért mondják, hogy kicsi hátul a hely. Én 177 centi magas vagyok, de kényelmesen el tudok férni ott is. A digitklíma teszi a dolgát: Szeged-Fonyód-Szeged között volt végig használva 21 C fokra állítva, és nem bizonyoult kicsinek a teljesítménye. És ami meglepett, hogy a fogyasztás így 550km alatt oda-vissza 6,7 literre jött ki, úgy, hogy ebben több város volt és 120 as tempo is volt tartva folyamatosan. A komoly emelkedők sem bizonyultak nagy kihívásnak. Nem mondom versenyautónak, nem olyan, mint a Knight Rider, melyben van spm fokozat, ne is keresd benne.. Viszont, ha szépen nyomod folyamatosan a gázt kellemesen gyorsul, és a fejed sem szakad le. Jó tanács: ha előzöl 80km/h nál, nyugodtan kapcsolj vissza 3. ba. A városi fogyasztást sokallom, legutóbb 9,1 liter volt. Azt mondták még bejáratós a 69 ezer km-vel, jön ez még lejebb is. A sebességváltó is szerintem kényelmes, pattan a helyére, egyszer sem váltottam még mellé. A hangja nagyon barátságos, és csendes.
Nem régen voltam olajcserén, az olajat magam vettem, Castrol Magnetec 10W40, és így a Rupesky kicsrélte nekem olajszűrővel együtt kemény 4000 forintért. Most volt olyan gond vele, hogy kigyulladt a lambdaszonda lámpa, mely ki is aludt. Állítólag a bio-etanol bolondíthatta meg, de tévhit, hogy tönkretesz benne bármit is. Minimális mennyiséget kell bele tenni, az 52 literes tankjába max 10 litert szoktam E85-ből.
Összességében egy jól összarakott autó, nem hiába gyártják még mindig, hisz nagyon megbízható. A kasztniját is, ha megkopogtatod érezhető, hogy van benne anyag. Meglepő volt az is téli gumicsere alkalmával, hogy elöl hűtött tárcsafék van. Ami még előnyére írható, hogy végre az Opel már kinőtte gyerekebetegségét, a korróziót. Sehol egy rozsdafolt, egyedül a hátsó kipufogódobon látható. Érthetetlen, hogy egy vele egyidős W210 es Mercedes szarrá van rohadva, ez pedig teljesne újszerű.
Azt hiszem jól fog vele járni az, aki tőlem majd átveszi, ha addig nem töröm össze.
Hibalista
- Lambdaszonda?
Ide hordtam szervizbe
Opel Rupesky Szeged
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 67753 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis 2003 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
