Optimális
Szöveges ítélet
Ahogy a neve is mondja OPTIMÁLIS. Benne van minden manapság természetes extra, de a listához képest igen olcsó.
2 hónapja vettem egy 1 napos akció keretében. Az előző autóm (Fiat Punto II) már kicsi volt a 2 gyerekhez. Az inflációt is figyelembe véve olcsobb volt, mint a Fiat annak idején. A casco és a kötelező is olcsóbb.
Az autó egy igazi mindennapi használatra gyártott igásló, valójában nem lehet szeretni (nincs miért), én mégis egyre jobban megkedvelem mert megbizható, nem tartogat meglepetéseket, kényelmes. Hiába lenne egy gyönyörű és gyors autóm, ha reggel nem indulna, vagy kitenne az országúton.
Ami jó, illetve jobb a Punto -nál: nagyobb, kényelmesebb, olcsóbb a fenntartása, sokkal jobb a futóműve (gyakorlatilag 0 a kaszni dőlése gyors kanyarban), csomagtartó a duplája, stb..
Ami rossz (3 dolog igazából csak 1):
- A Punto szebb (igazából az Opel sem csúnya)
- Túl sok van belőle, mert túl jó autó, ezért túl sokan használják
- Nem az a kimondott versenyautó kategória.
Sajnos ez az utolsó a legnagyobb probléma.
Ez a motor (1.4 90ló) elég a mindennapos autózáshoz, lehet vele előzni is ha kell, de nem elég virgonc. Eszembe jutott már, hogy az 1.6 -ost kellett volna venni, de amikor a benzinkúthoz beállok, igen kellemes a 6.5 l/100 km vegyesben.
Csak úgy mellékes jegyzem meg azoknak, akik nem tudják a gyári fogyasztási adatokat tartani bármely autóval, hogy 3 probléma merülhet fel:
- rossza az autó -> javíttasd meg
- rossza sofőr, nem tud vezetni -> tanulj meg
- nem tartja be a KRESZ -t -> bocs apa
Szerintem elég könnyű eldönteni mi a probléma!
Ajánlom mindenkinek, akinek sok a cucca, minden nap használja, és szeretné hogy némi lelke legyen az autójának
(most lehet hogy néhányan anyázni fognak de), mert az Astra lélektelen változata a Dacia Logan, és akinek ez nem számít az az ára miatt azt veszi.
UI: a hülye kereskedő azt mondta, hogy ezt már nem kell bejáratni. Ha más is hallotta ezt, annak ajánlom, hogy ne higgyen egy ostaba marketinges dumának, mert ez még mindig ugyan az az Otto motor, és közben új fémeket sem fedeztek fel.
Eltelt pár hónap, meg további 2500km. Azóta sem volt semmi gondom az Astrával. Bejáratás végeztével már lehet pörgetni, de sajnos ettől sem lesz versenyautó. Egyébként nagyon hiányzik a 6 sebesség. 5-ben csak 100, 3000-es fordulatnál, szerintem szenved a motor annyira pörög. Viszont igy nem nagyon kell visszakapcsolni emelkedőnél, de a fogyasztásnak biztos jót tenne a 6. fokozat.
Hibalista
- még semmi, de még csak 2000km volt
Ide hordtam szervizbe
Opel Tatabánya, de még nem voltam
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Punto II 1.2 ELX 80 | Következő autója? | japán, Honda Civic ha rendbe teszik |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
