Opel Astra Caravan 2002 1.6 16V EcoTech
Szöveges ítélet
Sziasztok,
Szeretném megosztani a tapasztalataimat, talán tudok segíteni a leenedő vásárlóknak. Egy 2002-es Astra Caravan-t vettem, 234500 km-el, 180000 km-ig vezetett szervízkönyvvel, leinformált kilóméterrel. Többet nem akartam és nem is tudtam volna áldozni rá, nem beszélve, hogy a kevesett futott darabok túlnyomó részénél az óra van átállítva.
A megjelenés szubjektív, nekem tetszik. Bőséges helykínálat, elfogadható kényelem. A kasztnin néhány horpadás, karcolás, benyomódás, de nem törött. Ez fontos, mivel szemben az F Astrákkal a sérülésmentes kasztnival nem lesz gond. A fehér - mint nekem - jó választás, mivel az apróbb festési hibák könnyen javíthatóak stiftel és nem is szembetűnőek. Tetősín sokat dob rajta, ráadásul pont olyan, mint a kortárs Audikon.
750 ezer forintért vettem, 50 ezer az átírás költsége. Az ilyenkor szokásos cserék ára 98 ezer forint volt, de ezt ismerősön keresztül intéztem, jelentős kedvezménnyel. Vezérlés csere (vezérműszíj, vezető és feszítőgörgő, vízpumpa) 26 ezer, 3 ropi a váltóolajért, 5 Mátyás a motorolajra, fékolaj csere (erre nem emlékszem, de mindenképpen meg kell ejteni, az enyém víztartalma elég magas volt). Megmakkant az akku, ez 14 ezredes volt, első toronycsapágy párban 14 ezer + futómű beállítás és munkadíj. Egy hét alatt mindez elintézve, utána napi szinten használat. Először meglepődtem, mivel a motor elég pörgős (talán rövid az áttétel?). 90 km/h-nál a főtengely már 2500-at forog, az F Astránál csak 2000-et. Nyilván így agilisabb is a gép, bár négy ember és csomagokkal már érezhető, hogy fogy a lendület, de nem is erre találták ki. Ezzel együtt szippant is a gép, a számolt fogyasztás 6,7 l/100 km tojáshéjasan taposva (80-90 km/h esetén), inkább országúton. De ki megy annyival? Cirkálósebességnél 110-130 km/h-nál olyan 8 liter, bár még nem volt lelkierőm összeadni a benzinszámlákat. Viszont nem csak a benzint, az olajat is csipegeti. Az eddigi 5 ezer kilóméter alatt durván fél litert öntöttem utána, így két olajcsere között 1 literrel kalkulálok. Csomagtartóban alap felszereltség :) Izzóból már kettőt is kellett cserélni, lehet hogy csak véletlen. Ez elég drága volt, mivel az egyiket a yard vette észre, így rögtön megvágott egy ötösre (amúgy nem vész sem a helyzetjelző ~400 Ft, sem a H7-es izzó ára ~1000 Ft, minőségfüggő). Belül elég spártai, de minden kézre esik, illetve kellően praktikus.
Összefoglalva: ez az autó csak egy autó és nem több. Viszont ha elfordítom a kulcsot indul és megy, engem még nem hagyott ott sehol. A sok km nem téma, megfelelő karbantartás mellett sokáig elmegy, fordítva: kevés km-es autó is lehet leamortizálva. A futómű nem komplikált, középút a kényelmes és a tartós között, jól fogja az utat és feszes. Oldalról jól néz ki, hogy a hátsó rész egy kicsit feljebb van. Ja, vonóhorgos daraboknál nézzétek a hátsó lengéscsillapítókat! Klímát nem csipázom és nincs is tapasztalatom, de az enyémet visszafogja, városban pörgetni kell, inkább csak országúton javasolt, kellő fordulatszám mellett. Hideg motornál volt, hogy lefulladt... A hátsó üléseket szintbe állítva egy felderítő raj is elfér. A csomagtartó alja alacsony és széles a rakodónyílás, bár ennek a hátsó lámpák formavilága látta kárát, egyben funkcionálisak és jelentenek merényletet a jóízlés ellen. Előnye az egyszerűség és elég sok van belőle, hogy - autós viszonylatban - olcsó legyen a javítás/fenntartás, illetve gyors a szereltetése (alkatrészek mindenhol elérhetőek, akár bontva is). Nekem jó vétel volt.
Hibalista
- Eddig még nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 234500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F 1.6i 8V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
