" Nem számít, ha narancsbőrös a... "
Szöveges ítélet
Sosem állt meg, ez számomra a legfontosabb. Minőségileg ezért maximálisan meg vagyok elégedve vele. A műszerfal anyagai megfelelőek. A csomagtér kategóriájához képest hatalmas. Nekem ez a második szempont mindig. Úgy vallom, ha a csomagtér kicsi, akkor az autó veszít a használati értékéből. Fontos hogy el lehessen menni vele 4 személynek egy 10 napos nyaralásra, vagy 2 fő esetén lehajtott üléseknél beférjen hátulra két bicikli. Ennek a szempontnak megfelel. Az üléspozíció megfelelő, főleg más autókkal összehasonlítva. Átlagos, 185 cm magas vagyok. ( Mikor az autószerelőnél volt pár hónapja (kopó alkatrészek csere)nővérem Smart for four autónak nem minősíthető guruló műanyag selejtjével gurultam Budapesttől Debrecenig, az út végén kiszálltam és szó szerint majdnem összeestem a térdfájdalomtól olyan kényelmetlen volt. Ahhoz képest kiváló az üléspozíció.)
Hátul 3 átlagos testméretű felnőtt is elfér.
A teljesítmény 1.4, 60LE. Pont elég. Autópályán tartja a 130-at, főúton stabilan a 100-110-et magas fogyasztás nélkül (5.5 L). Budapesten élek, városban alig használom, de hogy ide is írjak fogyasztási értéket 7-7.5 L.
Váltó ok. Nem kényelmes, nem jár rövid úton, de nagyon pontosan lehet vele váltani. Röviden: funkcionális. (mint minden az autóban)
Nagyon pozitív a szervízköltség. Most 14 év után költöttem kopó alkatrészek cseréjére 80000 Ft-ot. Nem sokalltam egyáltalán. Más autókra ennek a többszörösét kell költeni évente. Egy letört, gyári bontott tükröt is kapni 3000 Ft-ból.
Negatív a fényezés. Az autó fehér színű, így 14 év után elkezdett mérhetetlenül rozsdásodni. Ha valahova odaütődik egy kicsit akkor 2-3 hónap és rozsdafoltos lesz. Ismerősnek van szintén 2000-res szürke metálfényes F Astra, neki nem rozsdásodik annyira. Amennyiben vásárlásban gondolkodik, azt ajánlom, ne vegyen fehér színűt.
Kanyarban dől az autó, nem igazán feszes a futómű.
Fapados nagyon. Én mondjuk ezt a tulajdonságát szeretem. Nekem ne csipogjon egy autó mindenért, ne írogassa ki a műszerfalra, hogy "halálos veszély" mert kiégett egy izzó.
Feleslegesnek tartom a szervót, az elektromos ablakot stb. Legalább nem romlik el; nem kell azokra sem költeni.
Próbáltam már sok autót (Ford, Seat, VW, Renault) de ez nagyon a szívembe zárta magát. Mindenképpen megvenném újra ha gyártanának még ilyet. Szerintem aki olcsón szeretne venni családi autót az nyugodtan vegyen ilyet egy alapos átvizsgálás után. Kb. 400.000 Ft-ért lehet kapni 2000 utáni nagyon megkímélt példányt 100000 km körüli futással.
Összegezve az osztályzat 9, de csak azért mert nincs tökéletes autó, úgy mint tökéletes nő sem.
Hibalista
- Most, 2014-ben 170000 km után szilent, csapágy jobb oldalon, két oldali stabilizátor rúd műszaki vizsga előtt. - - Kb. 5-6 ékszíjat elfogyasztott. Darabonként kb. 1500 ft. - - Jobb első ajtóban szétesett a zár mechanika, a kilincs nem nyitotta az ajtót. Megoldás egy kis időráfordítással és türelemmel ingyenesen saját kezűleg javítható volt. - - Kb 2 éve a hátsó ablaktörlő motor zárlatos lett; bontó, csere 2000 ft.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős anyagárban javította.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Egyenlőre nem válok meg tőle. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
