Múló tünemény
Szöveges ítélet
Gyönyőrű elegáns kupénak láttam, amikor megvettem (utána is). Minden tükröződő felületen megnéztem "magunkat" még 2 év után is. Amikor megjelent a németek úgy kommentálták, hogy zu viel Astra, zu wenig Bertone, de ez csak látszólag igaz. A kupé formán jól mutattak a G Astra szögletes vonalai a hangolása pedig ég és föld egy mezei Astrához képest. A Bertonénál szerintem a hangoláson túl alkalmaztak némi plusz zajszigetelést is, mert az érzés távol állt egy mezei Astrától. Ennyit felvezetésképpen, most tematikusan rátérnék az "elemzésre".
Beltér: A kormány és a műszerek szépek (fehér számlapos volt), a középkonzol az F Astrához képest szerintem visszalépés volt. A kárpitok elég fapadosak, de a sportülések kényelmesek voltak, még Hollandia oda- vissza távon is.Meglepő módon a hátsó ülések is teljes értékűek. 4 átlagos méretű felnőttel és egyheti csomaggal is kényelmesen elfértünk, senki nem panaszkodott. A csomagtartója is hatalmas. Így annak ellenére, hogy coupe, praktikus autó. CD, klíma, villanyablak, kpzár gondoskodtak a kényelemről.
Kasztni: Gyönyörű coupe forma, keret nélküli ablakok, Remus kipufogó, ezüst szín. Kell ennél több? Gyári 16-os felnik voltak rajta. Mindig gondolkodtam a 17-esen, de ezzel is szép volt.
Teljesítmény: Ez az egyetlen tulajdonsága az autónak amivel nem voltam elégedett. Lehetett vel sportosan közlekedni, de a 150 lovas GSI után ez elég visszafogott volt. Autópályán (Autobahn) 4 fővel is lehetett tartósan 200-al utazni (csak a fékek és a gumik koptak le :-)), de a 126 ló nem mozgatta elég vehemensen a kasztnit. Sajnos a 200 lovas turbó meghaladta a lehetőségeimet, de azzal már tényleg tökéletes lehet. A fékek viszont elsőrangúak voltak, nagyon haraptak a GSI-hez viszonyítva.
Megbízhatóság, szervíz: Semmi nem romlott el rajta. Vételkor fékbetéteket cseréltem (10 ezres tétel) (meg persze vezérlést 75e), utána lengéscsillapítókat 70e, de tényleg semmi baja nem volt. Hosszabb túra előtt kormány összekötő gömbfejet cseréltem 8e.
2x jelentkezett fantomprobléma: a műszerfal mint a karácsonyfa és az egyik henger nem jár. 10 perc pihenő után megjavult. A mai eszemmel azt mondom talán gyújótrafó vagy vezetékek párásodása. Kétszer jelenkezett, de hibakód sem maradt utána.
A holland túrán elromlott az anyósülés mechanikája (nem lehetett előre billenteni). Ez a sok ki- beszállás miatt volt gáz, mert mindig nekem kellett "szétrángatni" az ülésemet. A fenntartása nem került sokba, az alkatrészek sem drágák.
Életérzés: elegáns túrakupé. Gyönyörű forma, kényelmes beltér, finom viselkedés. A GSI Astra egy harci szekér volt ehhez képest. Finoman kezelhető kezelőszervek, kényelmes, de stabil futómű. Az autóról az jut eszembe, hogy finoman viselkedik. Az egy generáció fejlődés és a Bertone áldásos tevékenysége együtt nagyon érződött az autón. Amíg a Coupéval jártam nem értettem miért kritizálják sokan a G Astrákat, amíg bele nem ültem egy mezeibe...
Hogy miért adtam a múló tünemény címet? Mert VALAMI ROHADÉK ELLOPTA. Szerintem az autólopást kézlevágással kellene büntetni. Akkor talán nem lenne minden unatkozó hülyegyerek hobbija széles e hazában. Immo, riasztó, sebváltózár. Ennyit ér.
Amíg megvolt nagyon szerettük. Szép, praktikus, kényelmes és olcsón fenntartható autó volt. Utcán nem ajánlott tartani:-). Ha valaki ebben a kategóriában keresgél, csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Akksi 2X - Kormányösszekötő gömbfej 8000 - Utasülés mechanika
Ide hordtam szervizbe
Helyi ismerős szerelő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Astra GSI 16v | Következő autója? | Mondeo 2.5 V6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
