A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.4 16V Twinport 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mindennapi munkatárs

Szöveges ítélet

Fekete, 5 ajtós, klíma, elektromos ablak elöl, fűthető tükör, központi zár, a többi a szokásos. Lassan 2 éves, elnézhető hibák kivételével (nálam ez alap, mindenből belenyúlok a "rosszba") meg vagyok vele elégedve, mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha újból kellene vennem, akkor 1.6-os motorral vennék egy ugyanilyen kombit egy-két apróságot leszámítva az összes extrával (kivéve az alufelni és hátsó elektromos ablak).

Tapasztalatok, tanácsok:

- Fényezés: a fekete metélfény rendkívül kényes, a legapróbb sérülés is kiemelten látszik rajta. A mosó kiválasztását is meg kell gondolni, mert könnyen telemegy hajszálkarcokkal. Szigorúan csak kézi mosást ajánlok. Nyári napsütésben iszonyatosan fel tud forrósodni és a klíma is csak lassan hűti le.

- Bejáratás:
Szerintem fontos a bejáratás. Nem arról van szó, hogy agyonra kell kímélni, de legalább az első 2000-3000km-en tartósan ne menjen 3500 fölé (5-ben 120km/h) és a gázt sem célszerű tövig nyomni, 10.000km-ig ésszel növelni a terhelést. Ez csak az én javaslatom, az enyém tizedmilliméter olajat sem evett és a motor úgy jár mint az óramű. 15.000km után még mindig éreztem változást (fogyasztásban is). 3.000km után már tartós 140-et mentem (4.000rpm), de ennél talán lehet rá jobban is vigyázni. A bejáratás alatt az alacsony fordulatokon nem húzott valami jól, a bejáratás után ez sokat javult.

- Motor, váltó:
Gyakran látom, hogy hideg motorral gyilkolják az autókat, csikorgó kerékkel indulás, okádja a füstöt - no comment. Pörgetni, erős gázt adni szigorúan csak melegen (rá is szoktam várni miután a mutató beáll). Hegyen lakom, sokszor mire elérem az erősebb emelkedőket még nem meleg a motor. 3000-nél 3-ba váltva még marad akkora fordulat, hogy erőlködés nélkül felmegy a nagy emelkedőkön is. Kár szétpörgetni. (Persze ha erőlködne akkor még mindig jobb pörgetni, de szerintem meg lehet várni amíg bemelegszik.)

Nem tetszik, hogy 1-esben nehezen indul meg. Lendületes induláshoz kell egy alapfordulat, csak a kuplungot sajnálom csúsztatni. A többi fokozatban elmegy, nem egy gyorsulógép, de dinamikus. Pörgős motor, a középtartományban (3500-tól) jön meg az igazi "ereje". Lendületes előzésnél max. 5000-ig (4000-4500-ig is elég) szoktam pörgetni, efölé felesleges motor gyilkolás. Tartós 5000rpm (160km/h) szintén gyilkolás, annak ellenére, hogy simán bírja a motor. Senki ne kövesse a példámat, 25000km után ráéreztem hogy kell vele előzni, ha van fordulat és elég hely 2-3 autót még lazán. Ez max. két személyig igaz, ha hátul is ülnek kezd elmenni az ereje, 4-5 emberrel, csomagokkal megpakolva már lomha, előzni csak azt lehet, aki maga is úgy gondolja, hogy elenged. A klíma közel sem ront annyit a helyzeten, ahogy azt egyesek beállítják.

- Szerviz: Tisztasági olajcserét csináltattam 2.000km körül, ezután 10.000 km-enként (vagy legkésőbb 1év) csere: Valvoline SynPower GM 5W30 van benne és bevált. Ha a szerviz nem megbízható, ott állok és nézem mit csinálnak (már olyan helyre viszem ami megbízható, akkor is szoktam nézni). A szűrőket évente jobb átnézetni és ami olyan, azt cserélni.

- Gumik: A gyári Dunlop SP Sport kicsit hangos (engem nem zavar), de nagyon jól tapad, mégegyszer megvenném. A téligumi GoodYear Ultra Grip 7+ 185/65 R15, ezt is csak ajánlani tudom, hóban/jégben elakadni már tudni kell ezzel, nedves/vizes úton is kiválóan tapad.

- Fogyasztás: városban rövid, 4-5km-es távokon 7.5-8L nyáron, 8.0-9.2L télen. Országúton 6L körül van ha egyedül megyek és nyomom mint az állat vagy 2-3 személlyel megpakolva, 100-120km/h tempó mellett, előzésekkel, szakaszos klímával. Arányokat tekintve (lendületes közlekedéssel) 220km országút (lakott területeket beszámítva 90km/h átlag), 200km autópálya (145km/h átlag), 60-80km budapesti városi közlekedés (dugózással) 7L körül jön ki. Ugyanez, ha az autópályán gyakran közelíti a 160-at a mutató fél literrel több.

- Belső: az ülés nem a legkényelmesebb, de egy 2m-es ember (állítható kormány- és ülésmagassággal) kényelmesen ki-be száll és vezeti. Ha nincs kormány/ülés állítási lehetőség, akkor felejtős ilyen méretek mellett. A pedálok kicsit szerencsétlenek, már megszoktam. A műszerek kézre állnak, előre jó a kilátás, hátra már kevésbé, tolatás csak tükörből, ezt is megszoktam. A tükrök annyira jók, hogy mindent lehet látni ami az autó körül történik (ha olyan a helyzet, azért nem árt hátranézni). A műanyagok, műszerfal plexi, küszöb és az ajtó kárpit sérülékenyek. A kuplung néha érdekes helyen fog, de 20.000km után kezdem szokni. Az ABS kimentett több veszélyes helyzetből, meg vagyok elégedve vele. A csomagtartó hatalmas, 4 műanyag rekesz befér egymás mellé és a tetejére mégegyszer annyi. A klíma 28-30°C hőmérséklettől erőteljesen folytja a motort, 35C°C-tól agyonvágja. Kisebb hőmérsékleten alig lehet érezni különbséget menetteljesítményben. A manuális klímával nem vagyok elégedett, szerintem a digitális klíma megéri a pénzét.

- Zörgések: Fontos, hogy a zárak (mind az 5 ajtó) be legyenek kenve évente egyszer, különben erős zörgéseket, kopogásokat tud produkálni (2 hónapig hallgattam, mire kiderült). Kenés után ez megszűnik, de a műszerfalból, ajtókból, mindig más helyről, külső hőmérséklettől is függő zörgések, rezonanciák jönnek. A szerviz nem tud vele mit kezdeni.

- Apróbb érdekességek: Az alapjárat hideg időben szivatóval rendszeresen mindig ugrált 100rpm-et, amíg nem kapcsolt le az automata szivató. Sajnos mire szervizbe vittem már nem produkálta. Úgy tűnik ez már megszűnt, egy éve nem tapasztalom. Motordiagnosztikát minden alkalommal kértem, nem volt hibakód. A hűtőfolyadék lassan fogy (talán a kelleténél kicsit jobban vagy határeset), szervizben nem találtak semmit.

Hibalista

- Alig több mint 1 évesen, 16.000km-nél a hátsó lengéscsillapítóknál olajfolyás. Garanciálisan cserélték, de az is ugyanaz a lengyel gyártmány (GM).
-
- - A csere után 3.000km-el anyaghiba miatt eltört a jobb hátsó lengéscsillapító a felfüggesztés felett (meglepően stabil maradt az autó). Kikötöttem az eltört darabjához, hogy másban ne tegyen kárt, az első szervizben garanciális csere.
-
- - Gyújtáskapcsolót néha alig lehetett elfordítani. Garanciálisan tiszították. (De évente előjöhet, ezt mondták, hurrá.) Most rendben.
-
- - Kb. 20.000km-nél a bal első izzó cseréje.
-
- Gyárilag nem működik a biztonsági öv visszajelző, nem fogom megjavíttatni. :)

Ide hordtam szervizbe

Zengő Autóház - Pécs

Hülye voltam, hogy itt vettem autót !!! Ha leírnék mindent, hogy mit műveltek velem nem férne ki egy oldalra. 2 éve van velük egy lezáratlan ügyem, nem látok reményt.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Opel Kaposvár

Most már csak ide hordom. Még akkor is megéri, ha 80km és 1 óra az út. Mindig pontosan fogadnak, nyugodt tempóban, de mégis minden időben elkészül, precíz munkát adnak át. Mindennel tüzetesen foglalkoznak. Kérésre pontosan elmondanak mindent, látszik, hogy értenek hozzá.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 601 Következő autója? ugyanez 1.6-osban vagy más német
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A megbízható mindenes

Astra G Caravan 1.6í 8V 75 Le - 1998
1999.11.30 4000   2,0

Az ezüst vonatfütty...

Astra 1,6 16V "G" Karaván Njoy - 2003
1999.11.30 14000   1,7

Negatív el?ítélet - pozitív döntés

Astra 1.6 Classic Caravan - 2004
1999.11.30 28000   3,0

!!! A Germán Félisten!!!

Astra 1.2 Viva - 2003
2008.03.01 20000   1,0

" Nem számít, ha narancsbőrös a... "

Astra F 1.4 - 2000
2014.05.16 170000   3,0

"A" Szerelmem

Astra 1,8 G Sport - 1999
1999.11.30 5000   2,0

"Ezüstnyíl", a 160 lovas luxuskombi!!!

Astra Caravan 2.0 16V Edition 100 - 1999
1999.11.30 0   2,3

"Csak pénzért, csak pénzért, naná majd ingyért"

Astra Caravan 1,7 DTI isuzu - 2002
1999.11.30 85000   4,8

"Drágaszágom" :-)

Astra 1.7 CDTI - 2005
1999.11.30 110000   2,0

"KAMERAD" A stramm harcostárs aki kitart mellettem.

Astra 1,4 16v ecotech viva caravan - 2003
2009.03.14 179000   3,0

"a társam, Lujza"

Astra 1,6 16V 2000 - 2000
2008.07.16 30000   1,0

1 Gyönyörű AUTÓ

Astra 1.4 16 V - 2001
1999.11.30 121000   1,5

1 imádnivaló ezüst ékszer

Astra 1,4 16v Ecotek 90 packa - 1999
1999.11.30 171000   2,3

1,4-es megbízható drágám

Astra 1,4 16v - 1999
1999.11.30 145000   1,3

1,4-es motor = egy vödör takony

Astra 1,4 benzin - 2002
1999.11.30 5000   3,1
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 55

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)