Mindennapi munkatárs
Szöveges ítélet
Fekete, 5 ajtós, klíma, elektromos ablak elöl, fűthető tükör, központi zár, a többi a szokásos. Lassan 2 éves, elnézhető hibák kivételével (nálam ez alap, mindenből belenyúlok a "rosszba") meg vagyok vele elégedve, mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha újból kellene vennem, akkor 1.6-os motorral vennék egy ugyanilyen kombit egy-két apróságot leszámítva az összes extrával (kivéve az alufelni és hátsó elektromos ablak).
Tapasztalatok, tanácsok:
- Fényezés: a fekete metélfény rendkívül kényes, a legapróbb sérülés is kiemelten látszik rajta. A mosó kiválasztását is meg kell gondolni, mert könnyen telemegy hajszálkarcokkal. Szigorúan csak kézi mosást ajánlok. Nyári napsütésben iszonyatosan fel tud forrósodni és a klíma is csak lassan hűti le.
- Bejáratás:
Szerintem fontos a bejáratás. Nem arról van szó, hogy agyonra kell kímélni, de legalább az első 2000-3000km-en tartósan ne menjen 3500 fölé (5-ben 120km/h) és a gázt sem célszerű tövig nyomni, 10.000km-ig ésszel növelni a terhelést. Ez csak az én javaslatom, az enyém tizedmilliméter olajat sem evett és a motor úgy jár mint az óramű. 15.000km után még mindig éreztem változást (fogyasztásban is). 3.000km után már tartós 140-et mentem (4.000rpm), de ennél talán lehet rá jobban is vigyázni. A bejáratás alatt az alacsony fordulatokon nem húzott valami jól, a bejáratás után ez sokat javult.
- Motor, váltó:
Gyakran látom, hogy hideg motorral gyilkolják az autókat, csikorgó kerékkel indulás, okádja a füstöt - no comment. Pörgetni, erős gázt adni szigorúan csak melegen (rá is szoktam várni miután a mutató beáll). Hegyen lakom, sokszor mire elérem az erősebb emelkedőket még nem meleg a motor. 3000-nél 3-ba váltva még marad akkora fordulat, hogy erőlködés nélkül felmegy a nagy emelkedőkön is. Kár szétpörgetni. (Persze ha erőlködne akkor még mindig jobb pörgetni, de szerintem meg lehet várni amíg bemelegszik.)
Nem tetszik, hogy 1-esben nehezen indul meg. Lendületes induláshoz kell egy alapfordulat, csak a kuplungot sajnálom csúsztatni. A többi fokozatban elmegy, nem egy gyorsulógép, de dinamikus. Pörgős motor, a középtartományban (3500-tól) jön meg az igazi "ereje". Lendületes előzésnél max. 5000-ig (4000-4500-ig is elég) szoktam pörgetni, efölé felesleges motor gyilkolás. Tartós 5000rpm (160km/h) szintén gyilkolás, annak ellenére, hogy simán bírja a motor. Senki ne kövesse a példámat, 25000km után ráéreztem hogy kell vele előzni, ha van fordulat és elég hely 2-3 autót még lazán. Ez max. két személyig igaz, ha hátul is ülnek kezd elmenni az ereje, 4-5 emberrel, csomagokkal megpakolva már lomha, előzni csak azt lehet, aki maga is úgy gondolja, hogy elenged. A klíma közel sem ront annyit a helyzeten, ahogy azt egyesek beállítják.
- Szerviz: Tisztasági olajcserét csináltattam 2.000km körül, ezután 10.000 km-enként (vagy legkésőbb 1év) csere: Valvoline SynPower GM 5W30 van benne és bevált. Ha a szerviz nem megbízható, ott állok és nézem mit csinálnak (már olyan helyre viszem ami megbízható, akkor is szoktam nézni). A szűrőket évente jobb átnézetni és ami olyan, azt cserélni.
- Gumik: A gyári Dunlop SP Sport kicsit hangos (engem nem zavar), de nagyon jól tapad, mégegyszer megvenném. A téligumi GoodYear Ultra Grip 7+ 185/65 R15, ezt is csak ajánlani tudom, hóban/jégben elakadni már tudni kell ezzel, nedves/vizes úton is kiválóan tapad.
- Fogyasztás: városban rövid, 4-5km-es távokon 7.5-8L nyáron, 8.0-9.2L télen. Országúton 6L körül van ha egyedül megyek és nyomom mint az állat vagy 2-3 személlyel megpakolva, 100-120km/h tempó mellett, előzésekkel, szakaszos klímával. Arányokat tekintve (lendületes közlekedéssel) 220km országút (lakott területeket beszámítva 90km/h átlag), 200km autópálya (145km/h átlag), 60-80km budapesti városi közlekedés (dugózással) 7L körül jön ki. Ugyanez, ha az autópályán gyakran közelíti a 160-at a mutató fél literrel több.
- Belső: az ülés nem a legkényelmesebb, de egy 2m-es ember (állítható kormány- és ülésmagassággal) kényelmesen ki-be száll és vezeti. Ha nincs kormány/ülés állítási lehetőség, akkor felejtős ilyen méretek mellett. A pedálok kicsit szerencsétlenek, már megszoktam. A műszerek kézre állnak, előre jó a kilátás, hátra már kevésbé, tolatás csak tükörből, ezt is megszoktam. A tükrök annyira jók, hogy mindent lehet látni ami az autó körül történik (ha olyan a helyzet, azért nem árt hátranézni). A műanyagok, műszerfal plexi, küszöb és az ajtó kárpit sérülékenyek. A kuplung néha érdekes helyen fog, de 20.000km után kezdem szokni. Az ABS kimentett több veszélyes helyzetből, meg vagyok elégedve vele. A csomagtartó hatalmas, 4 műanyag rekesz befér egymás mellé és a tetejére mégegyszer annyi. A klíma 28-30°C hőmérséklettől erőteljesen folytja a motort, 35C°C-tól agyonvágja. Kisebb hőmérsékleten alig lehet érezni különbséget menetteljesítményben. A manuális klímával nem vagyok elégedett, szerintem a digitális klíma megéri a pénzét.
- Zörgések: Fontos, hogy a zárak (mind az 5 ajtó) be legyenek kenve évente egyszer, különben erős zörgéseket, kopogásokat tud produkálni (2 hónapig hallgattam, mire kiderült). Kenés után ez megszűnik, de a műszerfalból, ajtókból, mindig más helyről, külső hőmérséklettől is függő zörgések, rezonanciák jönnek. A szerviz nem tud vele mit kezdeni.
- Apróbb érdekességek: Az alapjárat hideg időben szivatóval rendszeresen mindig ugrált 100rpm-et, amíg nem kapcsolt le az automata szivató. Sajnos mire szervizbe vittem már nem produkálta. Úgy tűnik ez már megszűnt, egy éve nem tapasztalom. Motordiagnosztikát minden alkalommal kértem, nem volt hibakód. A hűtőfolyadék lassan fogy (talán a kelleténél kicsit jobban vagy határeset), szervizben nem találtak semmit.
Hibalista
- Alig több mint 1 évesen, 16.000km-nél a hátsó lengéscsillapítóknál olajfolyás. Garanciálisan cserélték, de az is ugyanaz a lengyel gyártmány (GM).
-
- - A csere után 3.000km-el anyaghiba miatt eltört a jobb hátsó lengéscsillapító a felfüggesztés felett (meglepően stabil maradt az autó). Kikötöttem az eltört darabjához, hogy másban ne tegyen kárt, az első szervizben garanciális csere.
-
- - Gyújtáskapcsolót néha alig lehetett elfordítani. Garanciálisan tiszították. (De évente előjöhet, ezt mondták, hurrá.) Most rendben.
-
- - Kb. 20.000km-nél a bal első izzó cseréje.
-
- Gyárilag nem működik a biztonsági öv visszajelző, nem fogom megjavíttatni. :)
Ide hordtam szervizbe
Zengő Autóház - Pécs
Hülye voltam, hogy itt vettem autót !!! Ha leírnék mindent, hogy mit műveltek velem nem férne ki egy oldalra. 2 éve van velük egy lezáratlan ügyem, nem látok reményt.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Opel Kaposvár
Most már csak ide hordom. Még akkor is megéri, ha 80km és 1 óra az út. Mindig pontosan fogadnak, nyugodt tempóban, de mégis minden időben elkészül, precíz munkát adnak át. Mindennel tüzetesen foglalkoznak. Kérésre pontosan elmondanak mindent, látszik, hogy értenek hozzá.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | ugyanez 1.6-osban vagy más német |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
