Miért NE vegyünk OPEL ASTRÁ-t
Szöveges ítélet
Alapjában véve amikor megvettem az autót megbízhatónak tűnt. Komfortos autó 3 évig használtam minden kezelőszerv ott van ahol kell a menetteljesítménye is és a felszereltsége is kielégítő a kategóriájában A fogyasztás is elfogadható ha nyomom neki akkor eszik rendesen de legalább megy is, viszont autópályán ha 100-130km/h-val megyek akkor kihoztam már 5-6-között is. De ennyi jót tudok róla mondani. 80 ekm-rel vettem kb egy fél év után kezdtek jönni a problémák egy akkor 4-5 éves autónál. 1. Szervószivattyú (elektrohidraulikus) gyári 400 eFt, utángyártott 180 eFt, + munkadíj. Javítókészlet még nincs hozzá. Ahhoz pedig, hogy bontóba válogassunk ahhoz még fiatal évjárat, valamint hogy ne legyen egyszerű dolgunk 3 különbözőt gyártottak ezekhez a szériákhoz. 2. Generátor nem bírja a kiképzést (klíma szervószivattyú ) lehet javítani 30-40 eFt. 3. Vezérműszíj + feszítőgörgők + vízpumpa csere 40-60 eFt.(hivatalosan 120 ekm-nél kell de használt autónál mi a garancia, és ha nem cseréled le és elszakad akkor kb 300-500 eFt ) 4. Teljes fékrendszer csere nekem 70 eFt-ba került és kb egy 3 hónap múlva a kézifék már nem működött. 5. Rezgőcső a gyári a katalizátorral együtt van ezért 200 eFt de ebből van olcsóbb megoldás is univerzális (ennél hegeszteni kell) 10 eFt. A kipufogónál a hátsó dob is kb 5-6 évet bír ki, utána csere. 6. Eszi az olajat de ezt már szerintem mindenki tudja opel betegség. 7. Hátsókerékcsapágy az aggyal együtt van 33 eFt+ munkadíj. 8. Klímakompresszor elkezdett morogni 7 évesen de ezt már nem volt kedvem megcsináltatni, inkább eladtam!!! (jóljárt aki megvette) Egy új klímakompresszor ára: 100-200 eFt között van+ ehhez jön még a munkadíj. 9. Elromlott még a fűtés (pontosabban az a kis motor ami ha a pirosra állítom a kapcsolót elfordít egy szerkezetet hogy meleget fújjon) ugyanis ez nem bovdenes . 10. A kapcsolókat is csak egységként lehet cserélni külön nem (műszerfal, fényszóró, ködlámpa) ha találunk bontottat akkor szerencsénk van. 11. A riasztót ha bekapcsolom magától rákezd amikor ő úgy gondolja. Ezeken felül szerintem kicsi az ablakmosó tartálya is, és nagyon be van zsúfolva a motortérnél minden. .Az én szubjektív véleményem, hogy a gyártók próbálják rákényszeríteni az embereket, hogy csak kizárólag hivatalos márkaszervízben javíttassák az autójukat, ahol nem tudnak semmit megjavítani csak cserélni akár karosszériáról- akár motorról legyen szó. Nem akarok senkit félrevezetni, mielőtt opelt vesz valaki előtte nézze meg az interneten az alkatrész utánpótlást és az ahhoz tartozó árlistát is! Aki pedig azt írja, hogy nem eszik az opelek az olajat az egyszerűen HAZUDIK.
Hibalista
- szervó, hátsókerékcsapágy, generátor, fűtés, riasztó, klíma, vezérműszíj+ vízpumpa+feszítő, teljes fékrendszer, rezgőcső, hátsó dob,
Ide hordtam szervizbe
Kipróbáltam többet is az ország több pontján.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
