IMÁDOM!
Szöveges ítélet
Az autóra 2008.06.15-én tettem szert egy Stuttgart melletti faluban, Sindelfingenben. Első tulaj, kevés km, törésmentes, bőrös, gyönyörű szín, 1.8-as és ráadásul az itthonihoz képest kedvező áron jutottam hozzá. (Ezúton szeretném mindenkinek javasolni, hogy külföldön vásároljon autót. Az autók karbantartási kultúráját össze sem lehet hasonlítani az itthonival, a felszereltségről és a használtsági fokról nem is beszélve...)
Na szóval az F Astra Cabrio után teljesült egy nagy álmom: hazavezettem a SAJÁT G Astra Cabriomat. Ekkor jött az első (kellemes) meglepetés: egy tankkal(800km)! Amikor utánaszámoltam kiderült, hogy az körülbelül 6.5 l/100km. Egy 125 lóerős, 1400 kg-os autótól szerintem kedvező. És még jól is megy. Az én tapasztalatom az, hogy nem városi "lámpától-lámpáigra" való, 1-2-3ban valahogy olyan esetlen (talán az elektromos gázpedál miatt). Ez persze nem baj, mert ez nem egy sportautó! 125 lóerő persze sokmindenre elég, de nem érdemes. Sokkal inkább lenyitott tetővel élvezni a kabriózás minden egyes percét. 70km/h-val. A tuningolt swiftek meg nyugodtan letolhatnak "kettesleszabályzáson" . Nagyon nem érdekel...
Imádom ezt az autót, minden egyes együtt töltött perc élményszámba megy! Mindenki megnéz vele az utcán, mégsem tűnik felvágósnak. Sokan lenézik az Opelt, pedig véleményem szerint a megjelenése vetekszik a nagyobb és drágább kabriókéval (a IV Golf Cabrioról nem is beszélve...).
Viszont ezekkel szemben van egy nagy előnye: fenntartási költsége megegyezik a normál G Astráéval. Ami viszont más, annak meg is kérik az árát. Szerencsére ezekre csak egy esetleges törés alkalmával kellene költeni. Így az üzemeltetési költsége csekély, mégis egy viszonylag ritka és egyedi autó. Ennél jobb párosítás nem is kell...
Sajnos úgy alakult, hogy a munkámból kifolyólag egy másik városba költözöm, így meg kell válnom tőle (se garázs, se udvar és azért mégsem keménytetős...), de szándékomban áll a későbbiekben is vásárolni egyet, lehetőség szerint turbósat az extrái miatt. Addig is C Omi vagy Signum... Eddig is csak Opelom volt, és ez ezután sem lesz másként. Szerintem ezzel elmondtam mindent...
Köszönöm, hogy elolvastad.
Tisztelettel: Pintér Csaba
Hibalista
- -motorelektronika lámpa kigyulladása: trafóhíd 17ezer
- -légzsák-hibaüzenet: kontakt hiba az oldallégzsákok csatlakozójánál (az ülés csúszkálásából adódóan): kb. 2 perc 2ezer
Ide hordtam szervizbe
Csapó Zoli, Mecsér
Szabó Autójavító Dunaszentpál
Csak ajánlani tudom mindkettőt!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
jómagam
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra Cabrio 1.8 16V | Következő autója? | Signum 1.9 CDTi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
