Hogy legyen egy 8 szelepes Diesel is
Szöveges ítélet
2002 ben vettem! Németországból hoztam be. Jó messziröl Hamburg mellöl (www.autohus.de)
Klima, ABS,központizár, 4 légzsák stb.
Nem egy rakéta, de viszont nagyon jól lehet pakolni bele.Nekem ez az elsö normálisabb autóm. Örülök, hogy nem kell minden héten javítgatni.
MÉg a 8 szelepes változat. igy a modernebbeknél tapasztalt 5 -5,5 literes átlagról csak álmodozhatok.
Eddig csak dieselem volt. A Bx jobban kajált, de igy nem fa lábbal 6,5 literrel inkább városi közlekedéssel, télen a hideg miatt, nyáron klima.
Meg vagyok elégedve vele, mert inkább tankolom, mint hogy javítgatni kelljen.
a Generátor hiba , állítólag minden klímás autóban előjön 120.000 környékén, főleg az elektromos szervó miatt.
Erről jut eszembe. a Kormányzása az csoda! Stabilitással sincs gond. Viszont egy komplett konyhabútor alkatrésze belefért.
Nekem hátul is tárcsa van, ami ABS -szel kombinálva satu.
Igaz, mint több helyen olvastam, nekem is nyikorog, befog a fék. azaz csak fogott. Megoldás, a fékmunkahenger csere helyett, a fékbetétek befogó rugóit kidobtam belőle. így nem szorul be a betét, és nem fog be. már 20.000km-t elmentem vele, még baj nem volt. igaz, rossz úton csörög,mint egy marék söröskupak.Opel betegség.
A belseje rendben van.Utólag beletettem egy gyári ablakemelőt. Kb 3 óra munkával sikerült is. Csak az ajtókábelt kellett kicserélni egy mozdulattal, amit kaptam is az ablakemelőhöz.
A légzsák probléma is megoldódott.
Az első ülések alatti csatlakozók okozták a hibát. összeforrasztva a kábel.opel betegség
Következő hülye hiba: az olajszűrő felett van az olajhűtő csatlakozó része, és ott egy O gyűrű (300ft az opelnél) nem tömített eléggé.(soká jöttem rá, hogy ez a hiba, a gumi betonkemény volt, és kézbevételnél eltört, 7 évesen...) szóval nagyon kicsit csöpögött az olaj.ami ráment a generátor ékszíjra,ami egyszer csak hopp, elszakadt, és ügyesen a vezérmű szíj alá fordult, ami persze szintén elszakadt. szerencsére 4 kipufogó szelephimba cserével megúsztam,amit a hengerfej levétele nélkül 5 óra alatt bejátszotta, a 4 himbát. majd jött az újabb hiba. EGR(AGR) szelep hiba, most ezért világított a motorteszter lámpa.
Egy nagytakarítással javítva....
Majd egy szép napon, 152000km nél. egy leállítás után, többé nem indult el.
Kiderült. Adagoló elektronika hiba. Cirka 200000 a javítás, plusz ki-be szerelés.Opel betegség. Ez az adagoló bontva szinte kaphatatlan.
Megkapta az F astra mechanikus adagolóját. 40böl megúsztam, és azóta sokkal jobban megy, és már a légtömegmérőre sincs szükség :)
És eljött majdnem a 160.000km, és a nyár. A klíma meg nem hűtött.
Újabb opel betegség. A klimahűtő kilyukadt, magától. csak 30000Ft plusz töltés, és szerelés.
Ezek után hibátlanul megtettem vele 25000km- t , s utána fájó szívvel váltunk meg egymástól.
Hibalista
- generátor 120.000 Km 20.000Ft
- bal3x ,jobb 1x tompítot izzó 2000Ft/db
- légtömegmérö 105000km 25.000Ft
- légtömegmérö 120000km 25.000Ft
- légtömegmérö 145000km még nem cseréltem ki
- légzsáklámpa kb 5000kmenként kigyullad
- egy elszakadt generátor ékszíj miatt... 4 szelephimba 150000km
- adagló csere 155000km
- klimahűtö csere 159800km
- 184000km -rel adtam el.
Ide hordtam szervizbe
19.ker (kócsag u) rendesek, ajánlom őket!
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
többnyire saját magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Terra | Következő autója? | ford focus 1,6 tdci 110LE |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
