Hófehér paripám (vagy pacikám)?!
Szöveges ítélet
Korelőzmény: 1 db Skoda 105, 2 db Lada 1200, 2 db Aleko, 1 db Citroen BX 1.9 D., 1 db Skoda Felicia 1.3 1995. Ezek után nem csoda hogy imádjuk. Szegény fehér pacimat megkímélt állapotban első gazditól 62ezer km-rel vettük. Beleestünk. A széltől is óvtuk. Kb 1 hétig. Aztán mentünk, mentünk és csak mentünk. Nem kíméltük, ritkán mostuk (szégyen), csak használtuk. És ő csak ment. Ha kellett tartósan 150-el autópályán. Pedig csak 1.2-es 75 pacis. Soha nem panaszkodik. Alig kér enni, nem hittük volna hogy igaz amit a könyve ír. Max 6 liter, ha nagyon nyomjuk, vagy hosszú ideig megy a klíma. De inkább 5 körül marad.
10-15000 km-enként olajcsere. Meg persze izzócsre, az a fránya H7-es, ami 5 villantózásból egyszer tuti kimegy.
Nem túl erős, de eddig ez a legerősebb autónk ami volt, de mivel sokat megyünk vele autópályán, hosszútávon, ezért a következő autónk 100 csikó felett lesz. Muszáj. De ez a kis hűséges nagyon jól bírja a kiképzést. Hosszútávon (5-600 km után) az ülések kissé kényelmetlenekké válnak, nem igazán találod benne a helyed. Az utódnál ezért arra is figyelni fogunk, hogy komolyabb kényelmi extrákat szereltessünk be. Ja és van klíma! +25 C felett kínzás enélkül utazni. Előzéskor ajánlott kikapcsolni, mert visszavesz a lovacskákból, de a fogyasztásnál nem jelentős a különbség.
Még soha semmi nem romlott el rajta (gyorsan lekopogom) pedig 1 év alatt egy ilyen nem éppen munkagéppel 65 ezer km-t mentünk. Amikor megvettük, még az eredeti Continental gumik voltak rajta 60-70%-os állapotban. A pótkerék még elő sem volt véve. Olajcserékre figyelünk, 10-15000 km-enként megcsináltatjuk a közeli kisiparossal. Egy Opelban járatos ismerős szervízbe elvittük a fékbetéteket kicseréltetni, meg rábeszéltek arra, hogy a kipufogót is cserélni kell. 90 ropi volt. Ezután nyüszögni kezdett az egyik első kerék. Visszavittük, azt mondták csapágyas lesz. Kb 100 lesz anyaggal. Mivel ezt nehezen tudtuk elhinni, elővettük az ismerős főnököt, és kiderült, csak a melós barmolt el valamit, megigazították, azóta kifogástalan. Ugyancsak a csapágyakra gyanakodtunk ez alső hosszabb út után, mivelhogy kicsit ugrált a hátulja. Nem nagyon, de finoman rezonált. Mivel jött a tél, gumicsere, és a probléma megoldódott. Szálszakadás. Nem nagy de 100 km/h felett vibrált.
Szóval teljesen megbízunk a kicsikében. Igaz, most szerettünk bele az utódba, ami az új Astra H Szedán 1,7 CDTI. Talán egy éven belül magunkévá tehetjük. Addig is vigyázunk erre ami az első igazán komoly kapcsolat, és hamarosan elvisszük egy szakorvoshoz, kivizsgálásra, nincs e valami olyan baja amit eltitkol előttünk, a kis hűséges.
ui.: azért a többesszám, mert a férjemmel közös, így nyomjuk hármasban. ;o)
Hibalista
- SEMMI! Bocs hazudok, H7-es izzók villantáskor van hogy kiég. De ez legyen a legnagyobb baja.
Ide hordtam szervizbe
Maszek 1. Felületes, ezért csak olajcserékre vittem, mert helyben van.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Maszek 2. Opelben járatos, fékbetétek cseréje, kipufogó dob cseréje. Maszekhoz képest drága. A komolyabb átnézetésre viszem a szakszervízbe.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Opel Astra H Sedan 1,7 CDTI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
