A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.2 16v 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Halhatatlan

Szöveges ítélet

Ö egy ötajtós, 1.2-es, fapados Astra G, csak egy utólag beszerelt cd-s rádió van benne az alapfelszereltsdéghez képest. Nekem nem is nagyon hiányoznak az extrák van apunak egy BMW 730d-je, az egy csodálatos monstrum tele minden földi jóval kezdve a szintszabályozástól a dupla üvegezésen át a beépített tv-n keresztül a hangvezérsig minden van benne, én például az automata (igazából félautomata streptonik) váltót nagyon nem szeretem, mert ha mondjuk 50-nél 3-ban padlógázt adok felülbírál és visszavált, meg lassú is egy picit.
De visszatérve az Astrára, hihetetlen egy masina, egyszerűen nem lehet kinyirni! Pedig több merényletet is elkövettünk már ellene, például: anyukámmal felváltva használjuk, és amig nála általában 3000-t csak előzéskor forog a motor (de azért padlót nyom csak azt nem szereti, ha nagyon zúg:) ), addig én 4500-nál elkezdem visszaváltogatni...
Gyakran jártam Pécs-Mosonmagyaróvár úton, (a barátnőm móvári) ami kb. 300 km (a viamichelin szerint), és ezt általában úgy két és fél, (egyedül) három (a barátnőmmel) óra szokott lenni, ami csak azért szép mert autopálya kb. 5 km van benne és lakott területen nem megyek 60-nál gyorsabban. Szóval taposom rendesen a belét...
Utazó autónak kicsit hangos és nyers, de legalább nem elgémberedve kászálódik ki belőle az ember. A világítása elég jó, ezt nagyon fontosnak tartom, de sajnos csak nagyon ritkán lehet kipróbálni, hogy milyen mielött még megvenénk az autót. A csomagtér elég két személynek, de egy négyfős családnak egy kéthetes nyaralásra már kevés, de jól pakolható és a csomagtér ajtó magasra nyílik. A belső tér egyszerűen variálható, könnyű kiszedni az üléseket vagy csak ledönteni őket. A 75 le csodákra nem képes 1150 kg-mal, de magas fordulatszámon tartva azért lehet haladni. A futómű épp elég ehhez a teljesítményhez, de a hátsó csatolt lengőkarok így is dobálnak 150 km/h felett. Ami miatt végképp nem cserélném nagyobb és erősebb motorúra az a súly elosztása,(illetve a fék de azt késöbb) igaz van olyan utca Pécsett ahol nyáron, százaz időben, 205-ös Pirelli P7-es gumikkal nem tud felfelé elindulni, de legalább nem akar leesni az ívről kanyarodás közben. Viszont ami szerintem nagyon el van méretezve, az a fékrendszer, egyszerűen kevés, nagyon kevés és hamar túl melegszik! (elöl tömör tárcsa, hátul dob, állítólag a még a régebbi 1.8-asokon is ilyen van :( ) El is fogytak alattam, azóta nagyobb tárcsát kapott, és az megyógyította valamelyest.
Az adatok gyári állapotban: végsebesség 172 km/h GPS-szel (az óra szerint 191) 0-100 km/h-ra 13,6 sec (szintén GPS-szel), 6500 a leszabályzási fordulatszám, 1. 54 km/h, 2. 87 km/h, 3. 132 km/h, 4. 166 km/h a leszabályozás. A fogyasztás érdekes módom anyukámnál a magasabb (főleg városban jár) 7-8 liter, egyszer kiváncsiságból elmentem egy tankkal 780 km (45 l) ami 5,6 literes átlag, de soha többet.
Aztán meg második autóként van tatrva, így ha valami cígelni való, marad szegény Astra. Vitt már tüzifát, 5m-es gerendákat, 3 köbméter körtét, húzott két tengelyes trélert. (autóval) Ráadásul ugratott le már le 30 cm-is járdaszegélyről, fel is ült a vonóhorog. (még jó hogy elsőkerekes, mert a hátsók nem érték a földet) :)) Egyszer egy szegény depressziós kis madár elévetette magát és beszívta, de kicsit köhögött a tolltól, és ment tovább. Ezután kapott egy direkt szűrőt meg egy rövidebb szívócsövet, (a madárkát nem lehetett ki szedni mert szegény belfuródott a szívócsőbe) amitől ugyan nem lett annyival erősebb mint vártam, de hihetetlen hangja lett, és meg nőtt a fogyasztása is. Először nem értettem hogy lehet ez, de aztán rájöttem mi volt a baj. Mivel a régi szürődoboz helyére raktam a direkt szűrőt, meghagytam azt a részt ami a hideg levegőt szállította a dobozhoz, hogy csak szállítsa most is. De az Opel rezonátor dobozkát is rakott erre a cső részre, és az eddig zárt rezonátor most hirtelen félig nyitott lett és bizony inkább csak gátolta a levedő bejutását (ráadásul a rövidebb szívócsőnek egész mások lettek a saját lengései), viszont olyan mély "dörgő" hangot kölcsönzött az autónak mintha valami nagy V8 dübörögött volna a motortérben. Miután kibányásztam (és a biztonság kedvéért megnyitottam kicsit jobban az első légbeömlőket), hirtelen megélénkült a motor, de méltóság teljes morgásnak löttek, helyette lett vékony kis szürcsölés, azonban a fordulatot jobban veszi és egyáltalán nem fogy ki a szuflából 6000 felett sem. Most 0-100 km/h-ra 12,3 sec kell és a végsebesség 183 km/h órára nőtt (202 az óra szerint). A fogyasztás úgytűnik visszaállt az eredetire.
Az autót amúgy szeretjük, de talán még az is elárul valamit abból hogy mi mindent bír ki szegényke, hogy már a harmadik garnitúra nyári és második garnitúra téli gumit használjuk el rajta...

Hibalista

- Az utánfutót rákötve kiégett 3 biztosíték, a fékeket 65e km-es korára elfogyasztottam (tárcsacsere, a betéteket gyakrabban kell), 160-nál levadásztam egy madarat, pont a szívócsőbe talált bele átjukasztotta a légszűrőt... szóval sikeres kamikáze volt, de az autó nem állt meg..., egyszer túl forgattam a leszabályzáson és emiatt takarék üzemmódra állt az elektronika, de ment tovább, sose hagyott ott!:)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Bravo Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)