A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 2.0 Turbo Coupe 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Feltűnési viszketegség

Szöveges ítélet

A megszerzés:
Az úgy volt, hogy én igazából sosem vettem észre az astrákat… Volt belőle sok az utakon, és úgy igazán sosem volt egy olyan autó a számomra, aminek utána fordultam volna. Az előző autó sajnálatos totálkára után hosszas keresgetéssel véletlenül akadtam ebbe az autóba, és egyáltalán a típusba. A családban születése óta van egy 9 éves B Corsa, és azzal sem volt soha semmi komolyabb probléma. Az Astra szerelem volt első látásra, meggyőzően jó állapotban. Pár kisebb esztétikai hiba van csak rajta (első lökhárítók szélein egy-egy horzsolás, tetőn egy enyhe karc (valószínűleg kulcsrádobásos akciótól), és egy alig észrevehető picike horpadás az övvonalon (garázskapu rácsapódásnak tűnik, egyáltalán nem vészes). Belűlről is teljesen rendben van a kicsike, teljesen újszerűek a drapp bőrülések, egyedül a balelső oldaltámaszán van egy kisebb horzsolás, nem feltűnő. Az autóban egyébként minden fontosabb dolog megvan: ABS, ASR, ESP, sportfutómű, klíma, bőr, fűthető sportülések, sport bőrkormány, elektromos ablak és tükör, 4 légzsák, tempomat, 17es felnik, CD meg a szokásos…

Erőmű:
Motorikusan szépen megáldották az autót egy 2.0 Turbo mocival. A Z20LET teszi is a dolgát, nagyon megy, bár nem utcai versenyekre való, nem is szoktam bántani. Ha kikezd velem néha egy-egy 1.4-1.6-os Astrás, meghagyom nekik az örömöt. Sokan hiszik azt hogy egy kipuff meg egy felni miatt máris versenyautóban ülnek. Legyen nekik jó. Hogy végre mit megy, még nem próbáltam, igazából 150-160nál nem is nagyon ment még többet mióta nálam van. Igaz, ebbe sokat számít a gumik kopottsága, illetve a magyar utak állapota, amik a kb. 4 centis ültetéssel és a nagyon feszes futóművel már nem olyan kényelmes, de én így szeretem.

Bajok:
Természetesen megvolt a kötelező cserék sora. Egyszer sajnos nagy füstorkán kíséretében elköszönt földi életétől a turbo, és ritkasága és ára miatt 3 heti utánajárásba került a beszerzése. Azóta új turbóval, és gondos gazdival falja a kilométereket. Nagyjából kéthetente rápillantok az olajszintre, ami szerencsére nem fogy. Nagyon szeretem az autót, kényelmes, gyors, szép, megbízható és egyedi! Mi kell még?

Kűlcsín és belbecs:
Kívülről az eleje és a hátulja mutat rokonságot a sima astrákkal, mégis az egyedi apróságoknak hála már messziről megkülönböztethető azoktól. A műszerfal egyértelműen Astra G, mégis a barna-bronz kombináció a mindenhol drapp kárpittal valahogy teljesen más érzést sugall. Mindenki meglepődik rajta, és sokan nem is hinnék hogy ez egy Opel Astra. A zene gyári, 6 hangszórós, CDR-500zal. A hagyományos gyári hifikhez képest jobban szól, egyébként nem kell tőle sokat várni, nekem egyelőre megteszi.

A jövő:
Télére kap téligumikat, illetve valószínűleg az ültetőrugók is kényszerpihenőn lesznek. Közben még a havas hónapokat kihasználva felújításra kerülnek a felnik, és tavasszal jönnek rá az új gumik, illetve megkapja az autó az új fékeket is. Talán sor kerül egy fényezi hibajavításra is, bár ez annyira nem létszükség.

Fizetnivalók:
Fenntartási költsége egy kényes dolog. A 192 lóra bizony erősen kiszabták a füstadót, és hát az alkatrészeket sem fillérekért osztogatják, nem is beszélve a fogyasztásról. Ez utóbbi egy olyan dolog, amin lehetne vitatkozni. 9-11 literből bőven kihozom, és ha azt vesszük, ennyit egy 1.2es Astra is szivesen benyel, ha kicsit halad vele az ember, nem is beszélve mondjuk egy Ladáról, ami szintén nyeli a benzint. Az EURO-4 normákat teljesítő motornak bőven vannak még tartalékai tuningolás szempontjából, ám ez egy buta és felesleges dolog.

Végszó:
Mindent összevetve egy 2-3 milliós összegért, ha kifogja az ember, egy viszonylag fiatal, jó állapotú, minden jóval ellátott, kényelmes, szép, egyedi és gyors autót kap, amit mindenhol megnéznek majd felebarátai.

Hibalista

- párszáz forintos vákuumcső, turbo (előző tulaj gondatlan használata, megbízhatóságba nem számoltam bele)
-

Ide hordtam szervizbe

Opel Ramiris (Kisvárda)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

TurboSprint (Budapest)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 64000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Megane Classic 1.6 16V Következő autója? Astra GTC Turbo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)