Feltűnési viszketegség
Szöveges ítélet
A megszerzés:
Az úgy volt, hogy én igazából sosem vettem észre az astrákat… Volt belőle sok az utakon, és úgy igazán sosem volt egy olyan autó a számomra, aminek utána fordultam volna. Az előző autó sajnálatos totálkára után hosszas keresgetéssel véletlenül akadtam ebbe az autóba, és egyáltalán a típusba. A családban születése óta van egy 9 éves B Corsa, és azzal sem volt soha semmi komolyabb probléma. Az Astra szerelem volt első látásra, meggyőzően jó állapotban. Pár kisebb esztétikai hiba van csak rajta (első lökhárítók szélein egy-egy horzsolás, tetőn egy enyhe karc (valószínűleg kulcsrádobásos akciótól), és egy alig észrevehető picike horpadás az övvonalon (garázskapu rácsapódásnak tűnik, egyáltalán nem vészes). Belűlről is teljesen rendben van a kicsike, teljesen újszerűek a drapp bőrülések, egyedül a balelső oldaltámaszán van egy kisebb horzsolás, nem feltűnő. Az autóban egyébként minden fontosabb dolog megvan: ABS, ASR, ESP, sportfutómű, klíma, bőr, fűthető sportülések, sport bőrkormány, elektromos ablak és tükör, 4 légzsák, tempomat, 17es felnik, CD meg a szokásos…
Erőmű:
Motorikusan szépen megáldották az autót egy 2.0 Turbo mocival. A Z20LET teszi is a dolgát, nagyon megy, bár nem utcai versenyekre való, nem is szoktam bántani. Ha kikezd velem néha egy-egy 1.4-1.6-os Astrás, meghagyom nekik az örömöt. Sokan hiszik azt hogy egy kipuff meg egy felni miatt máris versenyautóban ülnek. Legyen nekik jó. Hogy végre mit megy, még nem próbáltam, igazából 150-160nál nem is nagyon ment még többet mióta nálam van. Igaz, ebbe sokat számít a gumik kopottsága, illetve a magyar utak állapota, amik a kb. 4 centis ültetéssel és a nagyon feszes futóművel már nem olyan kényelmes, de én így szeretem.
Bajok:
Természetesen megvolt a kötelező cserék sora. Egyszer sajnos nagy füstorkán kíséretében elköszönt földi életétől a turbo, és ritkasága és ára miatt 3 heti utánajárásba került a beszerzése. Azóta új turbóval, és gondos gazdival falja a kilométereket. Nagyjából kéthetente rápillantok az olajszintre, ami szerencsére nem fogy. Nagyon szeretem az autót, kényelmes, gyors, szép, megbízható és egyedi! Mi kell még?
Kűlcsín és belbecs:
Kívülről az eleje és a hátulja mutat rokonságot a sima astrákkal, mégis az egyedi apróságoknak hála már messziről megkülönböztethető azoktól. A műszerfal egyértelműen Astra G, mégis a barna-bronz kombináció a mindenhol drapp kárpittal valahogy teljesen más érzést sugall. Mindenki meglepődik rajta, és sokan nem is hinnék hogy ez egy Opel Astra. A zene gyári, 6 hangszórós, CDR-500zal. A hagyományos gyári hifikhez képest jobban szól, egyébként nem kell tőle sokat várni, nekem egyelőre megteszi.
A jövő:
Télére kap téligumikat, illetve valószínűleg az ültetőrugók is kényszerpihenőn lesznek. Közben még a havas hónapokat kihasználva felújításra kerülnek a felnik, és tavasszal jönnek rá az új gumik, illetve megkapja az autó az új fékeket is. Talán sor kerül egy fényezi hibajavításra is, bár ez annyira nem létszükség.
Fizetnivalók:
Fenntartási költsége egy kényes dolog. A 192 lóra bizony erősen kiszabták a füstadót, és hát az alkatrészeket sem fillérekért osztogatják, nem is beszélve a fogyasztásról. Ez utóbbi egy olyan dolog, amin lehetne vitatkozni. 9-11 literből bőven kihozom, és ha azt vesszük, ennyit egy 1.2es Astra is szivesen benyel, ha kicsit halad vele az ember, nem is beszélve mondjuk egy Ladáról, ami szintén nyeli a benzint. Az EURO-4 normákat teljesítő motornak bőven vannak még tartalékai tuningolás szempontjából, ám ez egy buta és felesleges dolog.
Végszó:
Mindent összevetve egy 2-3 milliós összegért, ha kifogja az ember, egy viszonylag fiatal, jó állapotú, minden jóval ellátott, kényelmes, szép, egyedi és gyors autót kap, amit mindenhol megnéznek majd felebarátai.
Hibalista
- párszáz forintos vákuumcső, turbo (előző tulaj gondatlan használata, megbízhatóságba nem számoltam bele)
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Ramiris (Kisvárda)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
TurboSprint (Budapest)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Megane Classic 1.6 16V | Következő autója? | Astra GTC Turbo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
